недеља, 11.04.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
понедељак, 01.03.2021. у 18:00 Далиборка Мучибабић

Гаража са зеленим кровом испод Обелиска

На Косанчићевом венцу поред Бранковог моста планирана градња и вишеспратног надземног објекта и парковско уређење тог простора
Косанчићев венац (Фото И. Милутиновић), Обелиск (Фото Д. Јевремовић)

Јавна гаража са пет подземних етажа, вишеспратни надземни објекат за културне садржаје и озелењени трг са Обелиском од 25 метара који остаје на истом месту предвиђени су да се граде између Фрушкогорске улице, Поп Лукине, Бранкове, Карађорђеве и Малих степеница. Та микролокација уз Бранков мост, која припада просторно културно-историјској целини Косанчићев венац и археолошком налазишту „Антички Сингидунум” треба да буде претворена у атрактиван и визуелно препознатљив градски репер, наведено је у урбанистичком пројекту који ће бити јавно презентован од 1. до 9. марта у згради Градске управе Београда у Улици 27. марта. Тај документ, основ за даље пројектовање и издавање грађевинске дозволе, израдио је Центар за планирање урбаног развоја ЦЕП, наручила га је и финансира га компанија „CSI Parking Investment” на основу уговора о концесији са градом о изградњи четири јавне подземне гараже у строгом центру од којих је једна на Косанчићевом венцу. Она као и гаража планирана у Влајковићевој улици треба да почну да се граде ове године, каже Марко Стојчић, главни градски урбаниста.

– Подземне гараже неопходне су јер смо ширењем пешачке зоне укинули ионако дефицитарна паркинг места. Та на Косанчићевом треба да буде и за житеље Топличиног венца. Друге две гараже планиране су на Тргу републике и у Васиној улици. На Тргу републике, на месту „Стакленца”, биће објекат културе и испод њега гаража, а поред улаз у метро станицу. Од градње паркиралишта у Васиној улици нисмо званично одустали, њена судбина зависи од археолошких испитивања – истиче Стојчић.

Јавна гаража на Косанчићевом венцу биће између Фрушкогорске и Бранкове улице и градиће се у првој фази уређења тог блока. У другој следи изградња трга – парка и надземног објекта, док је у трећој предвиђен плато.

Укупна површина гараже организоване у десет полунивоа испод земље је 13.412 квадратних метара. У њој ће бити 384 паркинг места за аутомобиле, минимум 20 места за бицикле, пуњачи за електрична возила, службене, помоћне и техничке просторије. Планирана су два колска приступа паркиралишту по принципу улаз-излаз, директно са ободних саобраћајница – из Фрушкогорске и Бранкове улице. Кров гараже треба да буде уређен као зелена површина са постојећим Обелиском – спомеником посвећеном Првој конференцији несврстаних земаља која је одржана у Београду 1961. године. Због изградње гараже предвиђена је реконструкција раскрснице улица Поп Лукине и Фрушкогорске.

Привремено решење постало трајно

Обелиск посвећен Првој конференцији несврстаних земаља 1961. у Београду постављен је на узвишењу крај Бранковог моста на десној обали Саве као привремено решење. Обележје декорисано грбом престонице, које је пре шест деценија на симболичан начин поздравило највише делегације земаља „трећег света” које су се први пут окупиле у тадашњој југословенској престоници требало је касније заменити трајним спомеником. То се није десило, а Обелиск је постао један од значајних просторних белега главног града. Често је на новинским ступцима зато што га градске службе чисте од графита. Ипак највећа енигма која је пре неколико година на страницама „Политике” расветљена била је ко је аутор тог споменика. У недостатку званичне документације о том знамењу, а на основу сведочења бројних архитеката, за уређење престонице уочи међународног скупа, укључујући и подизање споменика у облику обелиска, био је задужен пројектни тим са архитектом Душаном Миленковићем на челу.

Његов колега Светислав Личина предложио је место на којем обележје од тада стоји и за његову израду употребио два троугаона стуба за далеководе тако што их је спојио.

Коментари5
01a52
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Pera II
Manje parkinga u centru, manje automobila. Više parkinga u centru više automobila, više gužvi. Nikako, ne više parkinga u centru manje gužvi u centru, to prosto ne stoji ni po logici ni po realnosti. No, očito se ovde ne radi o brizi gradskih vlasti za građane i umanjenje gužvi, već o brizi za parkinge. Otkud ta ljubav međ' gradskih vlasti i parkinga nije jasna očito samo još onima koji se ne razumeju u ljubav, a takvih nema mnogo. Ipak, ljubav je jača od svega i eto nama novih parkinga u gradu.
Пешак
ганц нов Није реч о укидању паркинга као изолованом решењу већ о уређењу битних сфера функционисања града, једна од њих је и саобраћај (јавни, приватни, службени).
Ganc Nov
Sta si ti rekao druze moj.. Znaci ja koji idem sa NBG na Palilulu i nisam parkirao u centru 5 godina, treba da ocekujem da ce spic proci ukidanjem parking mesta? lol
Nikola
Мислим да је боље да сруше косанчићев венац. Биће више места за паркинг.
Jovo
[email protected] Malo po malo ,i to ce se i ostvariti, novogradnji i Obeliksu nije mesto na minijaturnom sarmatnom starom kraju Beograda, umetnickom kraju. Zaljenja i postovanja prema starim delovima Beograda nema, kod onih ,koji to ni ti vide, ni ti cene njegovu istorisku vrednost. Nove gradjevine i garaze koje se zidaju kod nas , ne prestavljaju nista novo i fascinatno u arhitekturi danas, da bi zbog toga rusili, opkoljavali , nadvisljavali i gusili lepe i auteticne cetvrti starog grada.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

logo

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља