среда, 14.04.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
четвртак, 04.03.2021. у 20:00
ИСХРАНА

Пшеничне клице у дијетама

Оне су природан еликсир за јачање ослабљеног организма, а корисне су и против остеопорозе и депресије
(Фотографије Пиксабеј)

Пшеничне клице у здравој исхрани свакако имају посебну улогу, а користи у виду бољег здравља и виталности организма нису занемарљиви. Као нутрициониста могу да препоручим пшеничне клице  најпре особама које су вегани или су на специфичним режимима исхране. Наравно, пшеничне клице се могу користити и у уобичајеној исхрани просечног грађанина Србије, дакле спортиста, деце и трудница, а лако се и припремају.

Пшеничне клице су ништа друго до проклијало семе пшенице, а можете га узгајати и сами, наравно уколико то желите. Алтернатива су биошопови који нуде сушене пшеничне клице. С обзиром на то да је свеже увек најбоље, општи рецепт за клијање пшенице је једноставан.

Потребни су вам вам једна чиста стаклена тегла (720 мл), газа + гумице (уместо поклопца) и наравно – вода и (најбоље решење) органско семе пшенице. Никако немојте да користите класичну семенску пшеницу, јер је она третирана хемикалијама.

(Фото www.nadijeti.com)

Добро опрану пшеницу ставите у теглу, налијте довољно воде да огрезне, поклопите газом и затегните гумицом. Најбоље је да потапате семе пшенице увече пред спавање, а ујутру (после неких 12 сати) исперете воду, дакле проспете је не скидајући газу и оставите накратко теглу да стоји наопако под углом од 45 степени, тек да клице (пшеница) буду влажне, али да не буду пуне воде. Довољно је да испирате семе пшенице пар пута дневно како би оно задржало влажност и проклијало. Тако се елиминишу и заостали микроорганизми и токсини и спречава се да се клице не убуђају. Када клице достигну неких 1,5-2 цм (3-4 дана клијања на око 20 степени Целзијуса), одрадили сте посао. Неколико часова пре употребе, ставите теглу на директно сунчево зрачење, да клице добију мало хлорофила.

Клице се чувају у фрижидеру у поклопљеној посуди (или тегли са поклопцем), највише 3-4 дана (после тога нису за употребу), али их је пожељно свакодневно испрати под млазом воде из чесме и наравно оцедити, како би задржале свежину.

Пшеничне клице су највреднији део зрна пшенице и богате су магнезијумом, калцијумом, фосфором, гвожђем, цинком, чак и селеном, као и витаминима Бе1, Бе2, Бе6 и Е. Витамин Е је антиоксиданс којег обично недовољно уносимо у организам, а има велику улогу у очувању здравља коже. Селен позитивно утиче на здравље кардиоваскуларног система. Нутритивно су вредне, али и енергетски, јер дају 287 кцал/ 100 г. Од тога на беланчевине долази 27 г, угљене хидрате 20 г и масти 11 г.

Клице нису никакво чудо, али су природан еликсир за јачање ослабљеног организма, против остеопорозе и депресије. Најбоље их је јести исти дан или сутрадан, а највише 3 до 4 дана. Ако их уведете у јеловник, можете их клијати свакодневно у 3-4 тегле (у разним фазама), тако да увек имате на располагању свеже клице.

Прве ефекте на организам приликом конзумирања пшеничних клица осетићете већ за двадесетак дана. Општа је препорука да се на свака три месеца, односно на смени годишњих доба (а обавезно зими) конзумирају пшеничне клице како би се учврстио и имуни систем и предупредиле сезонске болести. Клице су одлична замена за свеже поврће. Као свеже, клице се користе у разним салатама, шејковима, сендвичима, сосовима, уз јогурт итд. Веома су богате влакнима, што свакако доприноси добром варењу, а умирују и желудац. Препоручују се и у дијеталној исхрани.

Сушене пшеничне клице, које се могу наћи у биорадњама, задржавају добар део нутритивних карактеристика и могу се користити као свеже, уколико не желите да се оптерећујете клијањем у вашем дому. Постоје и производи од проклијале пшенице, а један од њих је и тонус хлеб.

Јасна Вујичић, нутрициониста

www.nadijeti.com

Коментари0
92480
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

logo

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља