Конкурс за упис Војне академије је у току па је то прилика и за младиће и девојке који желе да остваре свој сан да постану пилоти. Пут до кокпита војног авиона и хеликоптера је дуг, али савладив, њиме су прошле генерације летача.
Први корак је пријава кандидата за упис на Војну академију, смер Војно ваздухопловство, затим следи процес селекције који траје три месеца. Како је саопштило Министарство одбране, прво се обаве лекарски прегледи на Војномедицинској академији, који трају шест дана, а седмог дана се обавља посебан и важан тест, такозвана центрифуга, на аеродрому у Батајници.
У посебном уређају, кабини која се ротира у великој хали, утврђује се да ли кандидат може да издржи силе с каквима би се суочио приликом маневрисања војним авионом, односно да ли има здравствене предуслове да постане војни пилот.
По завршетку тих провера одлази се на такозвано селективно летење и падобранску обуку. Селективна обука обухвата десет сати налета у авиону с инструкторима који оцењују како се кандидати сналазе у простору, каква им је оријентација. На крају се резултати свих провера сабирају и одлучује се ко наставља школовање за пилота.
Кадетима Војне академије на смеру Војно ваздухопловство трећа и четврта година студија резервисане су за летове на школским авионима „ласта 95”.
– Стекли смо знања о аеродинамици и перформансама лета авиона, што нам је дало добру основу за развијање практичних знања, односно управљање авионом – каже Марко Стојанчевић, пилот кадет „ласте 95”.
На овом домаћем авиону спроводи се почетна и основна обука. „Ласта”, клипни (елисни) авион, опремљена је савременом дигиталном авиоником и уређајима обезбеђује обуку у основном, навигацијском, фигурном, инструменталном и ноћном летењу.