недеља, 11.04.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
среда, 07.04.2021. у 13:17 М. Ћурчић

„Паметним семафорима” до боље мобилности

Радови се тренутно изводе на углу Булевара краља Александра и Ресавске
Оцена надлежних је да ће се гужве смањити од 10 до 15 одсто (Фото Беоинфо)

Технологија са паметним семафорима до сада је постављена на 95 раскрсница у главном граду, а у плану је да до краја године буде постављена на више од 200, односно да до 2023. укупно 322 раскрснице функционишу на адаптибилни, „паметни” начин, истакао је градоначелник др Зоран Радојичић. Вештачка интелигенција, како је рекао први човек престонице, а пренео Беоинфо, на специфичан и ефикасан начин управљаће саобраћајем у главном граду.

– Анализа је урађена на основу уређаја који су постављени у Рузвелтовој и Цвијићевој улици, као и на Новом Београду, а према добијеним резултатима уштеда времена проведеног у саобраћају је око 20 одсто. Свакако је од тога још важније питање заштите животне средине јер ће емисија угљен-диоксида бити умањена за око 500 тона – рекао је Радојичић.

На постављање „паметних раскрсница”, према речима градоначелника, до сада је потрошено 7,3 милиона евра, док ће укупна вредност ове инвестиције бити 23,7 милиона евра. Модернизација раскрсница и светлосне сигнализације, указао је Радојичић, штеди време и утиче на смањење загађења, али и олакшава кретање кроз град људима који слабије виде и чују.

– Мобилност је у Београду, као и другим великим градовима, изузетно важна тема и на овај начин побољшавамо начин на који град функционише. Посебно је значајно што ће возила градског превоза, нарочито трамваји, имати предност на раскрсницама, па ћемо на тај начин додатно побољшати функционисање саобраћаја – поручио је градоначелник.

Овај пројекат за који је потписан уговор са „Сименсом” обухвата набавку опреме, пројектовање и успостављање система за адаптибилно оправљање светлосном саобраћајном сигнализацијом. Када сав посао буде завршен и када на свим раскрсницама које се модернизују буде уграђен нови систем управљања сигнализацијом, ствари као што су дужина зеленог или црвеног светла, пропусна моћ и заустављање аутомобила одређиваће се софтверски на основу мерења густине саобраћаја. То би требало да омогући бољу пропусну моћ саобраћаја и више „зелених таласа”.

Оцена надлежних је да ће после увођења паметних семафора бити  од 10 до 15 одсто мање гужви у граду. То је нарочито важно због тога што се, како су раније навели, у престоници последњих година региструје око 4.000 нових аутомобила месечно.

Коментари9
9cd32
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Gagi, dipl. inž. saobraćaja
Gradonačelnik Beograda bi morao da kaže, zašto do danas nisu u funkciji odavno u prošlom veku izgrađeni tuneli »Karaburma« Naime, od leve i desne cevi tunela »Vračar« izgrađene su dve cevi tunela »Karaburma«, obe dužine od po 600m i to leva cev u periodu 1975-77, s desna cev 20 godine kasnije. A da bi se linije BG voza produžile do Karaburme i dalje do Rospi Ćuprije potrebno je u tunele »Karaburma« samo postaviti šine i kontaktnu mrežu.
Gojko
Da su nam vozači bolje obučeni i vaspitani semafori ne bi ni trebali,kružni tok je bolje rešenje (gde ima mesta) !
cjepidlaka
Ma kakvi pametni semafori? Pa ovdje su i vrapci, dok ih je bilo, znali da se semafori podešavaju samo na signale iz Brisela i Vašingtona.
Svabo
Metro i biciklisticke staze! BG voz na 15 minuta. Prvenstvo na semaforima za tramvaje. Velike garaze van centralnog jezgra uz metro i BG voz sa sistemima rentiranja bicikala ili sa posebnom dnevnom kartom za GSP uz parkiranje. To bi dramaticno smanjilo guzve, i ubrzalo GSP. Pametni semafori su dobar korak napred, ali daleko su od resenja kad imate grad koji se siri.
Milena
5G se nalazi u semaforima, lapama na ulici itd. Sve radi pracenja i povezivanja raznih aparata i tehnologija...
Srki
Ovako, stručno, verovatno nije, zato što nema 5G stanica kod nas, tj nema sa kim da "priča", a i ne treba 5G za ovu namenu, 3G je dovoljan, nisu to velike brzine, ni količine podataka. A i da jeste, još bolje.
5G
Па шта ако је 5G? У чему је проблем?

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

logo

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља