недеља, 21.04.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 12:12

Мостови на лизинг

Аутор: С. Лучићчетвртак, 24.07.2008. у 22:00

Недостатак новца и лоша законска регулатива довели су последњих десетак и више година нашу земљу у позицију да изградња великих јавних објеката, попут мостова, сачека боље време. Један од начина јесте лизинг јавних установа који се већ одавно одомаћио у развијеним европским земљама, а који последњих годину дана у Србији страни инвеститори покушавају да предоче нашим властима.   

Примера ради, већ годину дана аустријски Immorent (члан Ерсте групе) подржава развој некретнина у Србији кроз своја четири стуба која су се широм Европе показала врло успешним. Поред лизинга некретнина и развоја властитих некретнина ова компанија пласира и лизинг јавних установа.

Александер Петриц, генерални директор Immorent-а, посебан акценат ставља на Београд, његове потенцијале и развојно кашњење у овом сегменту у односу на земље у окружењу, истичући да модел постоји, потребно га је само преузети и почети са послом.

А како би све то функционисало, наш саговорник објашњава кроз поређење са примером из Аустрије када у државном буџету није билодовољно средстава за аутопут који је према развојном плану требало да се изгради од Беча према Прагу:

– Значи, слична ситуација као и овде. Аустријска влада је, међутим, расписала тендер и Immorent је приступио конзорцијуму, са Стабагом и Пором, са по 33 одсто. Аутопут је направљен и ми по уговору са државом сада, на основу протока возила, добијамо део новца из тог пројекта. По истом моделу могуће је завршити и аутопут према Мађарској, повезати Ниш и Скопље или направити сасвим нови аутопут за Црну Гору. Други пример, који опет може да се упореди са Београдом, јесте изградња моста близу Граца. Локалне власти нису имале довољно средстава за градњу моста. Ми смо тај посао преузели на себе, а локалне власти су добиле могућност да мост отплаћују 20 година. Приликом закључивања уговора имали су још једну погодност, а то је коришћење лизинга некретнина приликом отплате.

– Уколико Београд жели на исти начин да послује, за годину дана може да добије два моста! Један додатни према Панчеву и други од Новог Београда (Земун) ка Борчи (Црвенка). Проблем је, међутим, што на нивоу града не могу да се договоре да ли хоће да граде нове мостове или не. Ако држава или локалне власти немају довољно новца, то није препрека да се зауставља развој. Зашто не би имали партнера који ће им убрзати инвестиције. Навео сам два примера, али могуће је на исти начин финансирати електране, водоводе, системе за пречишћавање вода, болнице, школе, обданишта – истиче Петриц.


Коментари2
153f7
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

vladislav milić
..ha-ha-ha,...gospodin bi MOSTARINU I KAMATU, ....znaju Srbi sami napraviti svoju banku od tih silnih javnih nekretnina...ili možda neznaju?
Mirkon
A jel' moze neka vlast na lizing, da bude bolja od ove sada?

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна / Специјални додаци /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља