петак, 16.11.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 18:21

Неимаре очекује врућа јесен

Аутор: Н. Миковићуторак, 05.08.2008. у 23:59
Oбнова неминовна

Више пута најављивана, обнова моста „Газела”, најдужег и најпрометнијег београдског прелаза преко Саве, неће почети пре јесени, односно пре завршетка дела обилазнице око главног града. Тада би, према најавама, требало да будеинтензивирана и изградња железничке станице „Прокоп”, која је почела још седамдесетих година прошлог века. У овом периоду увелико ће се поправљати и Панчевачки мост, али градске власти уверавају да ови радови неће изазвати веће саобраћајне гужве.

Пролетос је темељно обновљен Стари савски мост, а у току су поправке стубова на Бранковом мосту, тако да ће, када почну радови на „Газели”, преостала два прелаза преко Саве бити у потпуности проходна. Проблем би могао да представља „Панчевац” на Дунаву, чија је обнова почела прошлог месеца, јер се очекује да ће се у једном тренутку „поклопити” преуређења ова два моста. Из Дирекције за грађевинско земљиште, међутим, поручују да Панчевачки мост неће бити затворен за саобраћај.

– Затвараће се само по једна коловозна трака, али ће аутомобили и возила јавног превоза несметано прелазити мост, јер ћемо поплочати део железничке пруге и туда ће пролазити возила – каже Ненад Бајић, шеф Информативне службе Дирекције за грађевинско земљиште и наглашава да ће мост бити поправљан у наредне две године.

У Секретаријату за саобраћај, који је укључен у поправку „Панчевца”, тврде да много већи проблем представљапреоптерећеност „Газеле”. Истичу да овај мост, који није поправљан 30 година, дневно пређе око 160.000 возила и да је то „уско грло” којим пролази велики број камиона у транзиту.

– Оправка овог моста неће у потпуности решити проблем саобраћајних гужви. Значајније растерећење саобраћаја осетиће се тек по завршетку изградње комплетне обилазнице око Београда и моста преко Аде – наглашавају у Секретаријату за саобраћај.

Очекује се да ће обнова „Газеле”трајати око две године, да ће коштати око 77.000.000 евра, а најављено је да ће се највећи део посла обављати ноћу. Према проценама Јавног предузећа „Путеви Србије”, обнова шест коловозних трака требало би да траје четири месеца. Осим коловоза радиће се и хидроизолација, као и инфраструктура комуналних предузећа која пролази кроз сандук моста, док на стубовима неће бити много посла.

Стручњаци „Мостпројекта” урадили су још пре шест година анализу стања на „Газели”и закључили да је обнова неминовна и да мора да почне што пре. Радови су, међутим, одлагани неколико пута, а надлежни су то правдали политичком ситуацијом у земљи, као и неусвајањем закона који би требало да омогући прилив кредита за поправку моста. Додатни разлог кашњења је и недовршена обилазница око Београда, где радови трају већ 17 година, а чији је завршетак предуслов за почетак поправке „Газеле”. Из предузећа „Мостоградња” и „Планум” уверавају да ће део пута у дужини од 7,7 километара бити завршен до 15. октобра када би, коначно, могла да почне и обнова најдужег београдског моста. Градске и републичке власти недавно су најавиле и да би комплетна обилазница могла да буде завршена до 2011. године.

У октобру би требало да оживи и помало заборављено градилиште „Прокоп”. Пројекат изградње нове железничке станице, вредан око 230.000.000 евра, већ деценијама прати безброј административних проблема, али зрачак наде даје нови уговор који су у марту потписале „Железнице Србије” и предузеће „Енергопројект”.

– Није тачно да градилиште зврји празно и да се ништа не ради. Наши радници су на терену, јер је „Енергопројект” дужан да испуни обавезу коју је преузео још у претходном уговору који је склопио са „Железницама”. Чињеница је да се сада не ради оним темпом којим би требало, али тако ће бити све док „Железнице” не реше формално-правне проблеме. Тек тада ће моћи да почне посао који је предвиђен новим уговором. Сада је и сезона годишњих одмора, а треба и да се конституише градска власт, тако да све то успорава почетак значајнијих радова – објашњава Миодраг Зечевић, директор маркетинга „Енергопројекта” и истиче да је ово предузеће спремно да, чим добије зелено светло, прионе на посао.

Процењује се да ће изградња нове железничке станице трајати око две године, колико је предвиђено и за поправку „Газеле” и „Панчевца”. 


Коментари0
43327
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља