среда, 27.05.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
субота, 09.08.2008. у 22:00 Бета

Фиjатови аутомобили из Крагујевца идуће године

Заставин погон Фото Фонет

Министар економије Србије Млађан Динкић оценио је да би производња новог Фиатовог аутомобила у крагујевачкој Застави требало да почне до краја 2009. године. „Фиат размишља да први модел градског аутомобила произведен у Крагујевцу носи знак заставе“, казао је Динкић у интервјуу агенцији Бета.

Према речима министра економије и потпредседника Владе Србије, план је да више од 95 производње из Фиатове крагујевачке фабрике иде у извоз.

Динкић је рекао да је предвиђено да се царина на увоз аутомобила у Србију преполови од 1. јануара 2009. године, јер се Фиат не плаши конкуренције, док би од 2010. године та царина била потпуно укинута.

Подсећајући да ће уговор Србије и Фиата о стратешком партнерству бити потписан у првој половини септембра, Динкић је истакао да је тај документ у свим битним елементима договорен, али да је још остало да се договоре детаљи око обима улагања у инфраструктуру. „Суштински је било све готово крајем јула и уговор има око 200 страница, заједно са анексима“, рекао је Динкић, истичући да ће с обзиром на важност уговора на његово потписивање доћи државни врх Италије.

Динкић је оценио да такву инвестицију Србија још није имала, јер ће, како је истакао, Италијани уложити више од 800 милиона евра, док ће држава Србија у наредне три до четири године инвестирати око 300 милиона евра у инфраструктуру.

Комплетно ће, како је навео, бити модернизована пруга од Крагујевца до Лапова, направиће ће се обилазница око Крагујевца, биће изграђене и нове трафо-станице и гасна постројења.

Према договору о стратешком партнерству са Фиатом, предвиђено је и да се у Застави обустави производња аутомобила типа „југо“, казао је министар и додао да постоји законска обавеза да се обезбеди седмогодишња залиха резервних делова за те аутомобиле.

Динкић је рекао да ће држава за ту намену обезбедити средства за набавку репроматеријала.

Према његовим речима, до краја октобра би требало да буде окончана производња крупних делова, после чега ће кренути демонтажа старих производних линија и монтирање нових, с тим да ће остати само линија за „пунто”.

Динкић је рекао да би, упоредо са завршетком преговора са Фиатом, у Србију требало да дође и велика делегација произвођача камиона компаније Ивеко, који намерава да реализује инвестицију која је „много озбиљнија“ него што је српска страна очекивала.

Ивеко би, како је истакао, требало да упосли више људи него што тренутно ради у Застава камионима, додајући да је тај велики светски произвођач камиона тражио додатних 200 хектара земљишта. „То значи да вероватно разматрају да лоцирају производњу камиона у Србији“, рекао је министар економије и потпредседник Владе Србије Млађан Динкић у интервјуу агенцији Бета.

-------------------------------------------------

„Aстрa” из Сомбора

Министар економије Србије Млађан Динкић изјавио је да Фиат није заинтересован за реализацију уговора о производњи Опеловог модела „астра” у Крагујевцу. „Почели су разговори са Џенерал моторсом да се та производња измести на неку другу локацију. Један од кандидата би могла да буде Фабрика специјалних возила у Сомбору”.

Уколико се не постигне договор са Џенерал моторсом, према речима Динкића, „опел астра” се неће производити у Србији.

Коментари7
8d473
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Milan()
Kad iduce godine budemo proizvodili novog Fiata ja necu imati 37 godina vec 25 garant.
zeljchoni
....a za godinu, najkasnije dve, dinar ce vredeti jedan evro ili 1,56 dolara americkih dolara.....kad je to cuo moj tata Sveta, odmah je otisao u banku i promenio sve nase devize na dinare i za sve pare kupio akcije "Zastave" a baka Elvira nije htela da menja svoje devize i kupuje akcije "Zastave" na sta joj je tata Sveta rekao " da nema sluha za vreme, ekonomiju i Dinkicevu demokratiju..."
Милорад
Не липчи магарче до зелене траве.
bane mz.an@hotmail.de
dali gospodin dinkic u opste i vlada srbije ima nekakvi plan odnosno proracun za preregistraciju vozila koja se voze u srbiji na crnogorskim tablicama za ta vozila se placa osiguranje u crnoj gori a voze se u srbiji i to legalno dali zna priracunati kolko bi srbija dobila samo od osiguranja tih vozila pitanje glasilo dali se to radi o injatu drzave ili gradjana u nasoj drzavi ili obostrano nek gospodin iz vlade koje odgovoran za to javno saopsti gradjanima srbije o cemu se radi
N ikola Zec
sta je babi milo to joj se i snilo

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља