недеља, 09.12.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:24

Динкић: Ипак тендер за аутопут кроз Војводину

Аутор: В. Јеличићуторак, 09.09.2008. у 22:00
Млађан Динкић (Фото Бета)

Од концесије очигледно нема ништа, јасно је потпредседнику владе Млађану Динкићу. Зато ће Србија, како је јуче најавио, финансирати изградњу аутопута од Хоргоша до Новог Сада, која би могла да се заврши и за 18 месеци од почетка радова, а радове на тој деоници, подељеној у неколико пројеката, изводиће фирма, односно фирме које добију посао на међународном тендеру – понуде најнижу цену, најбоље рокове и прихвате типски уговор по међународним стандардима.

Потпредседник владе нема дилему да ли ће досадашњи концесионар „Алпина”, како је то затражила у захтеву за споразумни раскид концесионог уговора, бити ангажована као извођач радова кроз Војводину, јер цена од 220 милиона евра много је виша од 150–155 милиона евра, на колико су вредност радова проценили експертски тимови.

Истина, коначну одлуку о томе како ће се градити и финансирати пут Нови Сад –  Хоргош, колико ове недеље, требало би званично да донесе Национални савет за инфраструктуру, којем су Динкићев кабинет и експерти упутили свој предлог акционог плана за завршетак тог дела будуће аутопутне мреже кроз Србију.

У Влади Србије, како је на јучерашњој конференцији за новинаре предочио потпредседник Динкић, припремљен је и најављени план финансирања изградње свих аутопутних деоница на Коридору 10. За деонице од Хоргоша до Новог Сада, од Лесковца до Прешева и од Ниша до Димитровграда и за обилазницу око Београда потребно је укупно 1,66 милијарди евра. Осим 150 милиона евра кредита Европске банке за обнову и развој, 100 милиона евра грчке донације из Хеленик плана (чија реализација би требало да се прецизира почетком октобра), 400 милиона евра кредита колико је наговестила Европска инвестициона банка и још 400 милиона евра, колико ће влада тражити од Светске банке приликом Динкићеве посете Вашингтону овог месеца, Србија ће преосталих 610 милиона евра обезбедити из буџета, тачније из приватизационих прихода.

Зато ће потпредседник Динкић предложити влади одлуку којом ће се приватизациони приходи убудуће искључиво усмеравати у инвестиције. На пример, сви државни приходи од приватизације „Галенике” биће уложени у капиталне објекте.

За модернизацију српских железница на Коридору 10, према проценама Светске банке, потребно је 1,7 милијарди евра, али је и за припрему тог пројекта потребно 12 до 14 месеци, па ће се тај подухват, како је најавио Динкић, финансирати осим кредитима и средствима из увећаних предприступних фондова Европске уније, на којима ће Србија инсистирати и који би могли да почну да пристижу од 2010. године.

У сваком случају, потпредседник Динкић инсистира на увођењу међународних стандарда приликом уговарања радова на великим инфраструктурним пројектима. А они, између осталог, подразумевају да се ако извођач не уради у року поверену му деоницу, може увести и други грађевинар у игру, и то о трошку овог првог неажурног или да, ако не плаћа подизвођача, то учини наручилац, рецимо држава, опет о трошку извођача- неплатише. Све то било би регулисано типским уговорима, који би значили једнака правила за све, ефикаснију градњу и рационалније коришћење средстава, закључак је из потпредседниковог образложења.

-----------------------------------------------------------

Почела „гиљотина" прописа

Најављивана свеобухватна реформа прописа у Србији почела је јуче и требало би да се заврши за 18 месеци.

Како је новинарима објаснио министар Млађан Динкић, процењује се да имамо 15.000 различитих закона и других републичких прописа и да би бар трећина требало да буде укинута кроз „гиљотинирања".

Циљ овог пројекта, по речима Динкића, јесте јачање конкурентности и побољшање међународног рејтинга Србије, смањење административних трошкова за 25 одсто до 2011, као и убрзање административних процедура.

-----------------------------------------------------------

Ни реч о монополима

Има ли или нема монопола у Србији?

На ово новинарско питање, изазвано изјавама министра трговине да „Делта" није монополиста, потпредседник владе и министар економије Млађан Динкић јуче је био више него уздржан.

- Антимонополска комисија је једина у Србији надлежна да о томе одлучује. Кад неко из владе говори о томе, он нарушава независност антимонополске комисије.

Па постоји ли или не постоји, били су упорни новинари.

- Кад нешто кажем везано за рад Комисије, онда ме они оптуже да вршим притисак на њих. Зато ништа нећу рећи.

-----------------------------------------------------------

Разговори са „Мерцедесом”

Нацрт уговора између „Фијата” и „Заставе”, који завршавају експертски тимови, следеће недеље требало би да се нађе пред топ менаџментом торинске компаније. Пошто га они одобре, биће саопштен тачан датум потписивања овог документа о стратешком партнерству српске и италијанске фирме.

Ову најаву потпредседник Владе Србије и министар економије Млађан Динкић допунио је информацијом о јучерашњој посети представника „Ивека”, члана „Фијатове” групе, који је заинтересован за озбиљну инвестицију у Крагујевцу, и то у производњу аутобуса, али је и најавио да ће се следеће недеље у Немачкој састати са менаџерима „Мерцедеса” и „Фолксвагена”.

За Србију је битно да аутомобилска индустрија постане конкурентна и да „коначно кренемо са извозом робе широке потрошње, због чега морамо да анимирамо инвеститоре, који ће је овде производити“, сматра Динкић..

Стога ће предложити да држава, осим „Фијату“, још једном произвођачу аутомобила обезбеди тако повољне услове. 

– Ко се јави касније – добро је дошао, али не може рачунати на овако значајне државне подстицаје – објаснио је Динкић.(/slika2)


Коментари9
1ab6a
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

srecko
P.S.Koncesijom se podize standard gradjana jer se za izvodjaca radova biraju nase Kompanije itd.
srecko
Ovaj covek ne zna sta prica, na nasu srecu, jer umesto da od nasih para finansira porast standarda gradjana, on finansira privatnike koji su kupili ili ce kupiti nase Kompanije i Kapitalne investicije koje sluze njima. Ovako je radio Milosevic posle bombardovanja pa je vrlo brzo pao verujem da ce i ovaj... na jesen.
deki
Kad Dinic nesto izjavi ili uradi sledi mi se krv u zilama.
Б.
Једна ствар ми овде није јасна. Од Новог Сада до Хоргоша има око 120 км. Ако се та деоница подели на, на пример, 6 деоница по 20 км и све се граде паралелно, тај пут би требало да се заврши за 3 месеца, а не за 18 месеци. Опет нам г. Динкић прича бајке, рекао бих...
dragoslav popovic
kao glavna predizborna obecanja poput akcija od 1.000 evra, sporazuma sa fijatom, zakona o restituciji, povecanju penzija, beloj sengenskoj listi ... itd. jedino je gospodin Krkobabic ispunio za sada obecanje. Da vidimo dragi politicari da li cete ostati dosledni ispunjenu gore navedenog, a ne da nam servirate nova obecanja.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Developed by: NewTec Solutions & TNation

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља