среда, 20.11.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 12:10

„Газела” у критичном стању

Аутор: Н. Миковићсреда, 10.09.2008. у 23:59
Најдужи београдски прелаз преко Саве преоптерећен је и одавно је сазрео за преуређење Фото Д. Јевремовић

Мост „Газела” је у алармантном стању и уколико обнова не почне у најхитнијем року постоји реална опасност да дође до трагичних последица. Ово је једногласна оцена стручњака који већ годинама упозоравају да је најдужи београдски прелаз преко Саве преоптерећен и да је одавно сазрео за преуређење.

Ратификовањем кредита у вредности од 33.000.000 евра, који је обезбедила Европска банка за обнову и развој, испуњен је један од предуслова за почетак радова, али мајстори неће изаћи на терен све док не буде завршен део обилазнице око Београда. То би, према најавама градских и републичких челника, требало да се догоди 15. октобра, док ће се на конкурсу 24. септембра шест иностраних предузећа, од којих је најпознатије аустријски „ПОР”, надметати за извођача радова на „Газели”. Упркос томе, стручњаци прогнозирају да поправка овог моста неће почети пре пролећа.

Милан Милосављевић, саобраћајни стручњак који је 35 година радио у Секретаријату за саобраћај, сматра да се нико не усуђује да започне радове на мосту у зимским месецима, јер би то изазвало колапс на улицама.

–  Чека се да буде завршен део обилазнице од Орловаче до Остружничког моста па да почну радови на „Газели”, али то ништа неће променити. Неће тада, како се верује, саобраћај бити растерећенији. Завршетком целе обилазнице 2012. године, а не само Сектора четири који се сада ради, требало би да буде смањен број транзитних возила за 12 одсто, али ће се до тада број возила на улицама за исто толико повећати, тако да неће бити ефекта. Чак и да део обилазнице буде готов за месец дана, као што обећавају, радови на „Газели” неће почети ове године – наглашава Милосављевић и додаје да стање моста, ипак, није толико лоше колико се мисли.

Он истиче да ће поправка овог прелаза преко Саве, кад год да почне, само створити још веће гужве у саобраћају.

– Обнова „Газеле” спада у редовно одржавање и то није никакав пројекат који би требало да допринесе смањењу гужви у главном граду. Када буде завршена оправка мост ће бити безбеднији, али ће колапс и даље остати. Једино решење је да се направи најмање још један мост преко Саве – истиче Милосављевић.

Према неким проценама, „Газелу” дневно пређе око 160.000 возила, међу којима је много „теретњака”, иако је пројектован да издржи свега 38.000 возила на дан. Због тога је Драгослав Шумарац, некадашњи министар за грађевину, још 2004. године упозорио да је овај мост, а нарочито челична конструкција, у критичном стању и да радови морају да почну што пре. Од тада је много воде протекло Савом, а стручњаци „Мост пројекта” су утврдили да су носећи шрафови и челични каблови нападнути корозијом, као и да поправка више не би смела да чека, јер може да дође до нежељених последица.

Милош Вујанић, професор Саобраћајног факултета, сматра да анализа коју је урадио „Мост пројект” више није употребљива и да би требало сачинити нову.

– Реч је о веома озбиљним испитивањима. Анализу стања Панчевачког моста, који је такође био прилично запуштен, урадили су Немци и за тај посао им је требало годину дана. Да би се утврдило право стање „Газеле” потребно је више месеци, али оно што је оком видљиво је да је горњи део забрињавајући – упозорава Вујанић и наглашава да „Газела” представља „жилу куцавицу” главног града, те да живот људи који преко њега прелазе не би смео да буду доведени у опасност.

Процењује се да би поправка „Газеле” могла да траје најмање годину и по дана, али осим папира и радова на делу обилазнице посао кочи и нехигијенско ромско насеље „картон сити” које, упркос многобројним најавама, још није измештено.


Коментари2
9a96f
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Vladimir
Sta cekaju? Pa cekaju da nadju nacin da se posteno ugrade u "varijantu"ali jedan drugome kvare posao pa nikako da pocnu.
Danijela
Pa sta ceka gradska vlast? Stara nije nista uradila po tom pitanju a i ova "nova" izgleda da nece. Cekaju da se most srusi pa tek onda da nesto pokrenu. Ovo je sramota za jednu evropsku prestonicu, da ima ovoliko neresenih infrastrukturnih problema. Gospodo iz vlasti, morate, osim mnogih privilegija i moci koje vlast donosi, nesto malo i da uradite za uzvrat. Dok je bila izborna kampanja obecavali ste brda i doline, a sad se nista ne radi (osim asfaltiranja vec asfaltiranih povrsina)!!

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља