субота, 23.03.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:15

Фијеста поставља нове стандарде

Аутор: Владимир Дедићнедеља, 28.09.2008. у 22:00
Динамична и када стоји: нова Фордова фијеста плени агресивном лепотом

Фордови инжењери у Келну не престају да изненађују аутомобилски свет новим моделима чија је једна од основних одлика такозвани кинетички дизајн, који се већ на први поглед разликује од много тога до сада виђеног и који са сваким новим моделом придобија све више поклоника. После најновијег мондеа, затим фокуса, ево на ред је стигла и популарна фијеста, која је своју премијеру за специјализоване новинаре имала недавно у сликовитој италијанској покрајини Тоскани. И избор места није био случајан. Нова фијеста већ на први поглед одушевљава, а њена занимљива појава није остала незапажена током дводневног теста прелепим брежуљцима који окружују централни градић Тоскане, Сијену.

Разлика између нове и старе фијесте је огромна. Нови, кинетички дизајн Форда и овде је јасно препознатљив и даје изузетну динамику овом аутомобилу дугом само 3.950 мм. На први поглед види се сличност са новим фокусом, рекли бисмо фијеста је фокус у нешто мањем издању. Посебно то важи за возна својства, где се одмах после првих километара вожње препознају спортски гени фокуса, без обзира на агрегат који се налази испод хаубе. Ми смо испробавали моделе са дизел моторима запремине 1.6 литара и 90 кс, и бензинце исте запремине, али са свих 120 кс.

(/slika2)Тешко је рећи који је занимљивији. Оба мотора вуку лаку каросерију (нешто преко 1000 кг) без икаквих проблема, а доњи построј преузет од фокуса дозвољава многа претеривања на кривудавим, али савршеним друмовима Тоскане. Све је у новој фијести подређено динамичној вожњи, од изузетно директног спортски дизајнираног управљача који преноси и најмању информацију са пута возачу, преко исто тако спортских, али удобних седишта која веома добро држе тело и у најоштријим кривинама, до ефикасних кочница које се нису „умориле” ни после вишеструког бруталног кочења. Чак ни највећи скептици међу колегама новинарима нису успели да нађу иоле озбиљнију замерку новом Фордовом фавориту у овој изузетно конкурентној класи. Једнодушна је оцена да је начињен пун погодак, од спољашњег изгледа до возних карактеристика.

Похвале заслужује и унутрашњи дизајн. И ту су инжењери следили Фордову „кинетику” која се огледа у оштријим, динамичнијим захватима, уз уважавање ергономије у највећем могућем степену. Све је прегледно, дугмад за поједине команде и уређаје су лако доступна, а обртомер и брзиномер су веома прегледни.

Модели које смо имали на тесту, додуше, били су са највишим нивоом опреме, са сигурносним системима и ваздушним јастуцима чак и за колена возача, што је преседан у овој класи, до„ хендс фри” кључа који смо држали у џепу током вожње.

Постигнут је и задовољавајући компромис између димензије возила и унутрашњег прстора, тако да и на задњој клупи има довољно места чак и за веома крупне особе.

А оно што ће посебно занимати потенцијалне купце нове фијесте којих ће убеђени смо бити на претек не само у Европи, већ и код нас, је свакако цена. Како су саопштили челници Форда на презентацији, цена ће бити иста као и досадашњег модела, док ће фијесте са највишим нивоом опреме попут оне са ознаком „гија”, већ бити мање доступне просечном купци. То практично значи да ће се овај Фордов модел моћи и код нас да купи за суму од неких 13, 14.000 евра, па све до 17., 18.000 са најјачим моторима и највишим нивоом опреме.

Ако се све узме у обзир, без остатка тврдимо да је нова фијеста поставила нове, више стандарде када су у питању аутомобили ове класе и задала тежак „домаћи задатак” многобројној конкуренцији. Од спољашњег дизајна, до возних карактеристика…


Коментари0
ef791
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна / Спектар /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља