уторак, 23.07.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 17:17

Пасат у високом друштву

недеља, 12.10.2008. у 22:00
Каросерија у облику купеа за удобну вожњу четири путника: Пасат цц 3.6 FSI

Изгледа као купе, али то није. Има четвора врата и четири седишта, динамичног је и агресивног дизајна са ниским коефицијентом отпора ваздуха, наглашеним светлосним групама напред и позади, речју леп аутомобил. Ради се, одмах да кажемо, о најновијем моделу Фолксвагеновог пасата, који носи ознаку „ЦЦ 3.6” пројекту којим се највећи произвођач аутомобила у Eвропи укључује у борбу за позиције у високој класи лимузина - купеа, а чији је родоначелних Мерцедесов модел „CLS”. Амбициозан пројекат јер је та класа „резервисана” само за одабране. Али, већ први сусрет са новим пасатом који смо добили на тест од генералног увозника Поршеа СЦГ развејао је све сумње у исход окршаја са конкуренцијом који предстоји на европском и светском тржишту. Пасат ЦЦ 3.6 агресивно и дрско бацио је у лице рукавицу изазова свима а оним што је показао на тесту сва је прилика да су му адути чврсти као стена.

Најпре да кажемо: пасат ЦЦ је велики и атрактиван аутомобил. Дуг је 4.799 мм, широк 1.855 мм и висок 1.417 мм. Опремљен је да задовољи и најзахтевније купце. Списак опреме која се налазила у нашем аутомобилу предугачак је за ограничени простор, али поменућемо само оно најатрактивније: фантастично ефикасна ксенон светла са бочним осветљавањем пута при скретању, аутоматско укључивање светала и брисача, гашење светала са „задршком” аутоматско склапање бочних огледала, парк сензори, камера за вожњу у назад… испод возила налази се погон 4х4 са регулацијом вуче на предњој и задњој осовини у односу на подлогу (4 - матик), а огибљење има три мода – нормал, конфорт и спорт. Регулише се дугметом на конзоли поред ручице мењача. У конфорт моду пасат ЦЦ просто „плива” друмом попут некадашње Ситроенове „ајкуле”, док у „спорту” постаје тврд попут расног тркачког аутомобила и осећа сваку неравнину на путу, спреман да се ухвати у коштац са изазовима брзине без обзира на услове. Испробали смо га и по кишном времену, положио је са десетком. Вози као по шинама, без проклизавања или заношења.

(/slika2)Списак опреме наставља се гомилом електронике која регулише „све и свашта”, од аутоматског укључивања свих жмигаваца приликом наглог кочења, до адаптивног темпомата који кочи када наиђе на возило испред и потом аутоматски враћа задату брзину.

Посебан угођај представља опрема у унутрашњости. Седишта су шкољкаста, удобна, ниско постављена, изврсно држе тело, регулишу се електронски и могу се подесити за човека било ког узраста. Пресвучена су црном кожом и заједно са централном конзолом и кокпитом чине ретко леп амбијент. Удобно је и на задњим седиштима, где има места за два путника, између којих је широк наслон за руке. Додуше, високим особама, због крова који се спушта „небо” ће бити тик изнад глава…

Шлаг на торти званој пасат ЦЦ са ознаком 3.6 је управо ова ознака која „каже” да је мотор који се налази испод хаубе запремине 3. 6 литара. Ради се о најновијем агрегату велике снаге са ознаком FSI. Директно убризгавање горива под високим притиском даје овом бензинцу снагу од читавих 300 коња.

(/slika3)У „сарадњи” са мењачем који такође има три мода, овај агрегат чини чуда. У аутоматском моду мења већ при 1700 обртаја, неосетно и без трзаја и даје осећај да смо у луксузној јахти која плива по мирном мору.

Али, померањем ручице у мод „спорт” и притиском на папучицу гаса пасат ЦЦ 3.6 постаје права неман. Мотор зарежи попут разјарене звери и за само 6,1 секунду достигне бројку од 100 км на брзиномеру. Свих 300 коња вуку бесомучно, а мењач пребацује тек при 7.000 обртаја! Због тога без икаквог напора стиже и до максималне брзине од 250 км, да би секунду касније притисак на педалу кочнице изазвао осећај да се отворио падобран иза возила. Вентилирајући дискови промера 345 мм напред и 310 позади брутално коче возило тешко 1.632 кг. Обртни момент пасатовог мотора је завидних 350 Њутнметара у опсегу између 2.400 и 5.300 обртаја, што довољно говори о могућностима међуубрзања…Свако претицање, без обзира на брзину је муњевито и надасве безбедно.

Прича би могла да се одужи у недоглед, али простор нам то не дозвољава. Рећићемо још да ће имати мало конкурената када се све сабере, јер су у Фолксвагену начинили невероватно успешан спој лимузине и спортског аутомобила, права научна фантастика на четири точка…

Владимир Дедић

---------------------------------------------------------

Технички подаци

Каросерија четири врата, четири седишта
Димензије д/ш/в 4.799мм/1.855 мм/1.417 мм
Тежина 1.632 кг
Међуос. Растојање 2.711 мм
Резервоар 70 литара
Кочнице вент.дискови напред, позади пуни
Гуме 235/45 R 17 континентал спорт контакт 3
Мотор 3.6 лит.V6 бензин FSI
Снага  300 кс при 6.600 обртаја
Обртни момент 350 Нм између 2.400 и 5.300 обртаја
Максимална брзина 250 км/ч елект. ограничена
Убрзање 0 – 100 км  за 6,1 секунду
Цена тестираног модела 9.000 евра


Коментари1
a7fa8
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

terramare
9.000 evra? Treba ispraviti gresku.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна / Спектар /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља