субота, 30.05.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
среда, 15.10.2008. у 22:00 Бране Карталовић

Стартовао „Фијат аутомобили Србија”

Монтажна трака са које силазе „заставе 10” Фото М. Игњатовић

Крагујевац – После 55 година успона и стрмоглавих падова, крагујевачка фабрика аутомобила окренула је нову страницу историје. Од 14. октобра, сходно уговору који је потписан 29. септембра, на месту „Заставе”, свачије и ничије фирме из доба комунизма, стоји име новог предузећа „Фијат аутомобили Србија”, у коме је „однос снага” прецизно дефинисан. Торинском гиганту у заједничком предузећу припада 67, а држави 33 одсто капитала.

Највећу инвестицију у Србији, вредну 950 милиона евра, парафирали су министар економије и регионалног развоја Млађан Динкић и извршни директор италијанске компаније Серђо Маркионе, а свечаности су присуствовали и председник Србије Борис Тадић, премијер Мирко Цветковић и италијански министар спољних послова Франко Фратини.

Несумњив економски подухват подупрт је и значајним политичким успехом наше земље. Министар Фратини је, након свечаног потписивања уговора, обећао пуну помоћ Италије у процесу европских интеграција Србије.

Уговором о оснивању заједничког предузећа предвиђено је модернизовање старих „Заставиних” погона и обнављање производног процеса.

Скривајући своје пословне потезе од увек будне конкуренције, представници италијанске компаније су саопштили да ће називе и карактеристике аутомобила који ће се правити у Крагујевцу промовисати месец дана пре премијере, тачније крајем 2009, до када би требало да буде завршено инсталирање модерних роботизованих линија. За сада се зна да ће се у Крагујевцу правити мали градски аутомобил А класе и нешто већи породични четвороточкаш из Б сегмента, који би требало да буде „Фијатов” одговор на популарни „Реноов” румунски модел „дачија логан”.

Румунија је, иначе, била једна од дестинација о којој је „Фијат”озбиљно размишљао. Србија је превагнула након што су Италијанима понуђене примамљиве бенефиције.

Држава се, наиме, обавезала да ће у путну и енергетску инфраструктуру Крагујевца уложити 300 милиона евра, а град је ослободио италијанску компанију свих локалних пореза и такса у наредних десет година, до 31. децембра 2018.

Развој производње заједничког друштва „Фијат аутомобили Србија” подељен је у две фазе. У првој, која подразумева монтажу мањег модела, предвиђено је да са трака силази 200.000 аутомобила годишње, а током 2012, када ће почети склапање и већег аутомобила, у Крагујевцу ће се производити чак 300.000 јединица.

Иако су планови амбициозни, треба напоменути да „Фијат аутомобиле Србија” тек чекају искушења на увек трусном и немилосрдном тржишту четвороточкаша.

Да не би било „непријатних изненађења”, новом фирмом ће управљати нови борд директора, састављен од 35 италијанских стручњака. На челу пословодства биће Ђовани де Филипис, један од најбољих „Фијатових” менаџера.

У новој фирми биће упошљено укупно 2.433 радника. Предност приликом запошљавања имаће тренутно запослени у „Застава аутомобилима”. У првој фази, „Фијат” ће ангажовати 1.000 радника, а бригу о прекобројнима преузела је држава. Свима којима је остало пет година до пензије влада је понудила надокнаду од 3.250 евра и 60 одсто просечне републичке плате, коју ће примати све до стицања услова.

„Фијат” нема обавезу преузимања „Заставиних” радника по аутоматизму, што значи да ће у новој фирми бити места и за младе стручњаке из других градова, под условом да „парлају” италијански. У Крагујевцу се много тога мења, па и намере оних који су раније мислили да је најважније знати енглески.

Коментари7
b43c7
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

terramare
A la mode, jasno je ko je ovde dobitnik, to je preduzece FIAT s.P.A iz Torina, i nova preduzeca, verovatno i ona iz inostranstva koji ce biti proizvodjaci nekih delova za tu novu/staru fabriku u Kragujevcu. Porez nece biti placan do 2012 godine, kako sam negde procitao, znaci imaju blanco cheque.
goran
Italijanski menadzment...heheheh...Malo gori od srpskog. Zna se dobro kakvu reputaciju imaju Italijani kao menadzeri. I necemo valjda saradjivati samo sa Italijanima iz Kragujevca, pa je kao neophodno znati njihov jezik. Engleski i francuski, sa mozda drugacijim redosledom uvek "a la mode".
Страхиња
Бране, какав црни ,,борд’’ и остале даске и плоче. То на српском није значило, не значи нити ће икад ишта значити. Да вам помогнем, можете да се послужите изворном српском речи нпр. управа или управни одбор или само одбор. Молим вас да нас поштедите наказног срблиша. ...
sale
Talijani su rekli da ce dati plate oko 200 do 300 evrica. Pa koliki bese prosek plate u Srbiji? Cini mi se da ovi nasi kazu da je nesto vise od toga. Znaci, doveli su poslodavca koji ce usreciti radnike u Kragujevcu sa platama koje su ispod srpskog proseka. interesantno
tom bar
Nije ni krenulo a već kuknjava.Jasno je da neće biti med i mlijeko ali tako je to danas.Svaki početak je težak i bolan ali doći ce bolja vremena.Ako može Slovačka, Poljska,Rumunija može i Srbija.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља