понедељак, 17.06.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 17:04

Твинго као бомбоњера

недеља, 26.10.2008. у 22:00
Мале димензије, заобљене линије и сликовите боје красе нови твинго

Французи, а посебно дизајнери Реноа, највећег произвођача у тој земљи, прави су мајстори да направе мали, штедљив, удобан, спретан, али надасве необичан и сликовит мали градски аутомобил. После више од једне деценије и произведених 2.4 милиона примерака, најмањи из Реноове продукције, твинго, стигао је и код нас са истим горе поменутим атрибутима да би наставио свој пут кроз срца многобројних заљубљеника у градске минијатуре.

Французи ни овога пута нису изневерили ни себе, ни своје фанове. Начинили су оно што се и очекивало, али у новом, савременом „паковању”. Дакле, ради се о возилу са троја врата, тешком између 925 и 980 кг у зависности од мотора, намењеном за четири путника, дугом нешто изнад 3.5 метара. Овим је практично све речено: Рено је свог малишана наменио првенствено вожњи по граду, лаком кретању и још лакшем паркирању. Мада ни вожња на дужим релацијама неће представљати проблем за двоје, троје људи, разуме се, без много пртљага.

Али то ни случајно није све што краси малог твинга. „Паковање”му је заиста занимљиво, са заобљеним линијама предњег дела и оштром „завршницом, која омогућује паркирање тик до возила иза. Доминирају велике светлосне групе, а и понуда боја је живописна, па све заједно чини да Реноов малиша неће бити непримећен ни на улици, ни испред кафића „у тренду”. Делује као мало већа бомбоњера…

Али, највише ће у њему уживати они који га буду возили. Јер, унутрашњост је потпуно у Реноовом стилу. Инструмент табла је, погађате, необична. Брзиномер је на средини, а испред возача у видокругу стоји само обртомер (на моделима који га имају у понуди опреме). Има више претинаца за одлагање ситница, тако да уз дигиталне инструменте, све делује живо и посебно. Улаз и излаз из возила је лак, а није тешко сместити се ни на задња седишта. Седи се удобно, у, за ову класу широким седиштима, већ како то Французи раде годинама. Огибљење је такође француско, дакле нешто мекше у односу, рецимо на „немце”, или „италијане” и то нам никако није сметало на многобројним закрпама београдског асфалта.

На нашем тесту нашао се модел са дизел мотором, запремине 1.5 литара са 65 кс, најмањи из Реноове понуде комон реил дизела. Иако номинално невелике снаге вуче одлично, захваљујући, између осталог и малој тежини возила. Лако прихвата гас, ради тихо и што је најважније, троши веома мало. Чак и у форсираном режиму, неће „попити” више од шест литара на 100 км, а они са лаком ногом на гасу могу да прођу и са просечном потрошњом од само четири литра.

(/slika2)Велике стаклене површине чине га још лакшим за градске маневре, где се понаша као шило.

Мењач, као и остале користе се лако и без икаквих проблема, није потребно никакво привикавање, што посебно одговара лепшем полу. Можда би неко рекао да је нови твинго понајпре намењен женама, али то је само делимично тачно. Свако ко зна шта значи мали, спретни, брзи и штедљиви ауто у великом граду са саобраћајем какав је у Београду, неће се постидети за воланом овог малише. Напротив.

И још нешто: у Реноу Србија, одредили су му и прихватљиву цену. Попуст у висини царине је одмах урачунат, тако да основни модел са бензинским мотором запремине 1.2 литра и 60 кс стаје са ПДВ - ом 9.320 евра. Бензинац исте запремине са 16 вентила стартује са ценом од 11.139 евра, дизел 1.5 дци (65 кс) стаје 12.988, а модел ГТ ТЦФ, бензинац са 100 кс 14.200 евра.

В.  Дедић

-------------------------------------------------------

Технички подаци

Каросерија троја врата, четири седишта
Димензије д/ш/в 3.600 мм/1.654 мм/1.470 мм
Међуос. Растојање 2.367 мм
Тежина 980 кг.
Резервоар 40 литара
Кочнице напред вент. дискови, дискови
Мотор дизел комон реил
Запремина 1.5 литара
Снага 65 кс при 3.750 о/м
Обртни момент 160 Нм при 1.900 о/м
Максимална брзина 165 км/ч
Убрзање 0 – 100 км  за 14.9 секунди
Погон  предњи
Гуме165/65 R 14


Коментари0
2b0a0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна / Спектар /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља