среда, 24.04.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:52

Почиње изградња моста преко Аде

Аутор: Н. Миковићуторак, 28.10.2008. у 23:59
Уговор о пројектовању и изградњи моста потписани у априлу

Припреме за изградњу моста преко Аде Циганлије коначно су почеле, а радници „Зеленила” ових дана почупаће сва стабла која им стоје на путу како би могао да буде постављен бетонски стуб висине 200 метара. То ће бити увод у овај дуго најављивани пројекат који би, према очекивањима, требало да буде окончан до 2011. године.

Из Дирекције за грађевинско земљиште поручују да ће ускоро на терен изаћи и прве машине које ће почети да раскопавају земљиште, али ће претходно цео простор са обе стране Саве бити ограђен заштитном оградом. Наглашавају и да би сви припремни радови требало да буду завршени већ до краја недеље, као и да су сплавови и мали бродићи одавно уклоњени са будућег градилишта.

Саобраћајни стручњаци упозоравају да би у најхитнијем року морала да почне и изградња саобраћајних прилаза будућем мосту. То, пре свега, подразумева завршетак такозваног унутрашњег магистралног полупрстена, чији је мост преко Аде саставни део.

– Ваља размишљати и о измештању објеката „Југопетрола”, као и о изградњи петље код Цареве ћуприје јер ће она бити најбоља веза Бановог брда са Новим Београдом. Тако ће возила моћи да се Пожешком, преко те петље, укључе у Булевар војводе Мишића и одатле излазе право на мост – кажу стручњаци, напомињући да је завршетак овог пројекта неопходан, јер у противном мост неће имати довољан број прилаза.

Они сматрају и да ће будући мост у великој мери убрзати проток возила од Чукарице до Новог Београда и обрнуто. Тврде да ће ова ћуприја омогућити и да саобраћај са садашњих мостова на Сави, као и кроз Булевар војводе Мишића, буде смањен за 40 одсто.

Према пројекту урађеном још 2006. године, нови мост на доњем шпицу Аде Циганлије биће дугачак 929 метара, широк 45 метара, са главним распоном од 376 метара и пилоном висине 200 метара. Уговор о пројектовању и изградњи моста потписан је у априлу ове године између Дирекције за грађевинско земљиште и представника конзорцијума фирми у саставу: „POR Tecnobau und Umwelt AG” из Аустрије, „СЦТ д.д.” из Словеније и „DSD Bruckenbau GmbH” из Немачке. Изабрани извођач обавезао се да изгради мост са пилоном и косим кабловима у року од 40 месеци, као и да преузме одговорност за евентуално кашњење.

Уговор је урађен према међународним ФИДИЦ стандарду који се примењује при уговарању инфраструктурних пројеката. Он подразумева да, уколико извођач не заврши посао у уговореном року, инвеститор може да у посао уведе друго грађевинско предузеће и то о трошку неажурног извођача.

Вредност изградње моста преко Аде, који ће имати шест коловозних трака, двоструке шине за лаку железницу, као и две стазе за пешаке, износи 118,6 милиона евра.


Коментари9
62182
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Sava Adic
Gospodo novinari...STAVITE PRAVI SLIKU MOSTA ! Ne mogu da verujem da ne znate ni koji most vam se gradu u gradu !
Valsimot Sumadijanovich
"Ovo je stvarno sramota ,zar se gradi još jedan most preko Save,zar niko od vlasti nije malo pogledao šta je važnije građanima ovog grada.Svakog dana preko Pančevačkog mosta..." Mi svi,pa igradske vlasti,znamo da ce uskoro taj pancevacki most biti manje u upotrebi kad se na njemu postavi carinarnica.
Жирафа Жирафић
Погрешну сте слику ставили, не зида се тзв. жирафа.....
Ilic
Da ce kostati 118 miliona je malo verovatno jer ga gradi slovenac Zidar ( a poznat je u Sloveniji po aneksima ugovora), a da ce biti zavrsen do 2011 je skoror neverovatno u reziji " svetskog strucnjaka) iz "bratske" nam drzave,
@ Goran
Pa Gorane vi ste u Vojvodini, pa se zalite Pajticu.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља