Припреме за изградњу моста преко Аде Циганлије коначно су почеле, а радници „Зеленила” ових дана почупаће сва стабла која им стоје на путу како би могао да буде постављен бетонски стуб висине 200 метара. То ће бити увод у овај дуго најављивани пројекат који би, према очекивањима, требало да буде окончан до 2011. године.
Из Дирекције за грађевинско земљиште поручују да ће ускоро на терен изаћи и прве машине које ће почети да раскопавају земљиште, али ће претходно цео простор са обе стране Саве бити ограђен заштитном оградом. Наглашавају и да би сви припремни радови требало да буду завршени већ до краја недеље, као и да су сплавови и мали бродићи одавно уклоњени са будућег градилишта.
Саобраћајни стручњаци упозоравају да би у најхитнијем року морала да почне и изградња саобраћајних прилаза будућем мосту. То, пре свега, подразумева завршетак такозваног унутрашњег магистралног полупрстена, чији је мост преко Аде саставни део.
– Ваља размишљати и о измештању објеката „Југопетрола”, као и о изградњи петље код Цареве ћуприје јер ће она бити најбоља веза Бановог брда са Новим Београдом. Тако ће возила моћи да се Пожешком, преко те петље, укључе у Булевар војводе Мишића и одатле излазе право на мост – кажу стручњаци, напомињући да је завршетак овог пројекта неопходан, јер у противном мост неће имати довољан број прилаза.
Они сматрају и да ће будући мост у великој мери убрзати проток возила од Чукарице до Новог Београда и обрнуто. Тврде да ће ова ћуприја омогућити и да саобраћај са садашњих мостова на Сави, као и кроз Булевар војводе Мишића, буде смањен за 40 одсто.
Према пројекту урађеном још 2006. године, нови мост на доњем шпицу Аде Циганлије биће дугачак 929 метара, широк 45 метара, са главним распоном од 376 метара и пилоном висине 200 метара. Уговор о пројектовању и изградњи моста потписан је у априлу ове године између Дирекције за грађевинско земљиште и представника конзорцијума фирми у саставу: „POR Tecnobau und Umwelt AG” из Аустрије, „СЦТ д.д.” из Словеније и „DSD Bruckenbau GmbH” из Немачке. Изабрани извођач обавезао се да изгради мост са пилоном и косим кабловима у року од 40 месеци, као и да преузме одговорност за евентуално кашњење.
Уговор је урађен према међународним ФИДИЦ стандарду који се примењује при уговарању инфраструктурних пројеката. Он подразумева да, уколико извођач не заврши посао у уговореном року, инвеститор може да у посао уведе друго грађевинско предузеће и то о трошку неажурног извођача.
Вредност изградње моста преко Аде, који ће имати шест коловозних трака, двоструке шине за лаку железницу, као и две стазе за пешаке, износи 118,6 милиона евра.