уторак, 31.03.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 13:27

Без метроа – саобраћајни колапс

Аутор: Н. Миковићсреда, 29.10.2008. у 23:30
У побољшање јавног градског превоза требало би укључити „Беовоз” Фото Д. Јевремовић

Саобраћајне гужве у главном граду биће смањене тек када буде изграђен метро, а то неће бити пре 2020. године. Никакво проширење постојећих или изградња нових саобраћајница неће решити проблем свакодневног колапса на улицама. Он може бити ублажен једино побољшањем јавног градског превоза у који треба укључити и „Беовоз”, као и строжим казнама за возаче који се непрописно паркирају и возе у жутој траци. Ово су закључци јучерашњег предавања које је организовао Секретаријат за саобраћај у склопу акције „Без аутомобила у центру Београда”.

Како се могло чути, главни град Србије и Тирана једине су европске престонице у којима не постоји метро, а ако он у Београду не буде ускоро изграђен друмска возила ће бити стално саобраћајном колапсу. Осим тога, биће потрошено много новца за изградњу магистрала које неће дати очекиване резултате.

Говорећи о искуствима појединих западних метропола, Драгољуб Ђаконовић, секретар за саобраћај, рекао је да град не намерава да наплаћује улазак аутомобила у центар, као што је то случај у Риму и Лондону, све док возачима не буде понуђено алтернативно решење.

– Возачи ће, ипак, морати да промене однос који имају према свом „љубимцу”. Жеља нам је да пешаке вратимо у центар пажње, а не „његово величанство” аутомобил. Због тога у центру града више неће бити градње гаража, јер најуже језгро Београда мора да буде претворено у пешачку зону – нагласио је Ђаконовић додајући да је немогуће изградити такав систем путева и паркинг простора који би омогућио неограничено коришћење путничких возила.

Он је апеловао на грађане да у центар не долазе колима и најавио ригорозније мере које ће комунална полиција предузимати против свих возача који буду кршили саобраћајне прописе.

– Ако не будемо преузели радикалне мере у систему јавног градског саобраћаја, биће угрожено функционисање главног града, а еколошке последице ће обезвредити смисао урбаног начина живота – закључио је Ђаконовић.

Да је загађење животне средине једна од највећих тешкоћа са којима се Београђани, нарочито они који живе у најужем градском језгру, суочавају, потврдили су и Горан Триван, секретар за заштиту животне средине и Милена Пауновић, из Градског завода за заштиту здравља. Они су нагласили да су штетном утицају издувних гасова најизложенији житељи „круга двојке”, а поготово ђаци школа које се овде налазе. Због тога су предложили измештање саобраћаја из центра, изградњу већег броја бициклистичких стаза и боље одржавање хигијене на улицама.

Подаци Градског завода за јавно здравље показали су да на загађеност ваздуха у престоници највише утиче саобраћај, будући да у Београду има 501.000 регистрованих возила. Недељко Муњас, заменик начелника управе саобраћајне полиције за град Београд, рекао је да се овај број сваке године повећава за 20.000 до 30.000, а паралелно с тим расте и број саобраћајних незгода.

– Више од 1000 људи повређено је у протеклих осам година у саобраћајним удесима, а од тога је око 50 одсто пешака. Срећом, смањен је број деце настрадале у саобраћају, али од 2004. године драстично расте број повређених и погинулих мотоциклиста – рекао је Муњас.

-----------------------------------------------------------

Коњем у Кнез Михаилову

 На питање, како саобраћајна полиција може да реши проблем гужви које нарочито у приградским насељима изазивају запрежна возила, Недељко Муњас, заменик начелника управе саобраћајне полиције за град Београд, рекао је да ова област још није регулисана, као и да нигде не постоје саобраћајни знаци који би спречили запрежна возила да уђу у Кнез Михаилову. На то се чуо коментар да је законски дозвољено коњем дојахати у центар града, на шта су надлежни само слегли раменима.

-----------------------------------------------------------

У центру 100.000 возила

 Према званичним подацима саобраћајне полиције, само у центру града има више од 100.000 регистрованих возила. Тако на Врачару, најмањој београдској општини, има 22.110 возила, на Палилули 45.887, Савском венцу 21.838 и у Старом граду 28.813 возила.


Коментари4
10142
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Vuk Blagojevic
Mislim da kao i u svim glavnim i velikim gradovima sveta KONACNO i Beograd i centar beograda treba biti spasen od ogromne najezde velikog broja automobila i pesaci koji u centru pokusavaju da predju ulice! Slazem se da se treba unaprediti gradski prevoz i da se trebaju unaprediti odredjene stvari ali velikom zagadjenju i broju automobila u centru(najcesce ljudi piju pice u lokalnim kaficima) mora se stati na kraj!
Ђорђе
Метро неће бити направљен ни до 2220. ако НЕ ПОЧНЕТЕ ДА ГА КОПАТЕ. Неће се створити сам од себе све док ми проблеме "решавамо" возићима, катамаранима, скелама, баржама, гумицама око трамвајских шина, иди ми-дођи ми премештањем тролејбуских депоа, предстудијама о нацрту студије, новим возилима марке "15% провизија", и сличним "капиталним" подухватима. Уосталом и тај Беовоз који се види на слици сасвим лепо показује зашто неће решити проблем градског превоза - наиме, на слици, као и у реалности, дотични вози кроз неки Богом заборављени камењар и шуму, ОД НИГДЕ ДО НИГДЕ - а не на Теразије. План за ПРАВИ МЕТРО постоји од 1976, од 1982. се зна за сваки ексер где треба да иде. 26 година сте нас замајавали "трамвајем у 21. век", а да не бисмо у 22. век ушли оним шинским возилом на ручни погон из цртаћа о Који којоту и птици тркачици - лопате и багере у руке, селотејп на уста, а паре грађевинским фирмама а не у своје џепове!!!
Nikola
Opet su se ne znalice i šarlatani dokopali fotelja, samo konstatuju probleme a ništa ne rešavaju. Probajte gospodo iz Kaludjerice da stignete do centra, npr. tramvajem, to je bilo brže i u prošlom veku nego danas! BRUKA I SRAMOTA!
dejan
Koliko gluposti. Ako zabrane pristup automobilima u centar grada kako ce neko iz Panceva otici na NBGD? Gospodo, prvo se naprave obilaznice oko centra, pa se tek tada vozila proteraju iz njega! Takodje, ovaj clanak dovoljno govori o nedostatku vizije nasih gradskih celnika. PET godina prave parking mesta, garaze u centru, a onda se zale na broj automobila!? Mozda su mislili da ce garaze zvrjati prazne kada ih budu napravili.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља