среда, 23.10.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 15:47

Хјундајијева мала „инспирација”

Аутор: В. Д.недеља, 09.11.2008. у 22:00
Скромно, али функционално: кокпит Хјундајијеве „десетке” (Фото: В. Дедић)

Нова генерација Хјундајијевих аутомобила носи ознаку „i” поред које стоји бројка 10. То је други модел корејског произвођача после „i 30”, а одмах да кажемо ускоро се очекује и средњи са бројком 20. Бројке означавају и класу, а оно „i” означава „инспирацију”. Но то тек да више не буде недоумице…

На нашем тесту нашао се мали хјундаји са дизел агрегатом запремине само 1.1 литар са комон реил убризгавањем горива и чак 75 кс! Наше искуство са овако малим дизелима није било баш најбоље. Углавном су слабашни, или веома бучни… Међутим, са првим додавањем гаса мала, троцилиндрична „десетка” нас је демантовала. Вуче сасвим пристојно, и ради веома тихо. Већ од 1.900 обртаја, па до 2.750, остварује обртни момент од завидних 153 Њутнметра, па тако лако носи сопствену тежину од 1.040 кг. Лако и убрзава до 100 км, за 15.8 секунди. Ови резултати остварену су захваљујући и петостепеном мењачу са специфично одабраним преносним односима. Наиме односи су: прва брзина - 3.545, друга - 1.894, трећа - 1.192, четврта - 0.853 и пета - 0.719. Значи, прва је кратка, друга и трећа су брзе, док су четврта и пета штедљиве и дуге, због чега „i 10” достиже максималну брзину од сасвим пристојних 165 километара на час. Додуше за максималну брзину потребно му је достав ремена, али када „ухвати не пушта” и задаће главобољу свима који га потцене. Потрошња му је изразито ниска. Седмодневно дружење са овим малишаном обавили смо са само једним резервоаром горива који запрема 35 литара. А нисмо га мазили.

(/slika2)Што се тиче унутрашњости ту је урађен одличан посао. Иако је аутомобил дуг само 3.565 мм, места има сасвим довољно за четири одрасла путника који се неће осећати скучено. Томе доприноси и релативно висок кров (1.540 мм од тла), док је ширина пристојних 1.595 мм. Простор је, додуше, остварен краћим седиштима, али то је „рецепт” који користе и остали произвођачи малих градских возила.

Опрема је задовољавајућа, унутрашњост не превише богата, али функционална, доминира пластика, ни превише лепа, ни квалитетна.

Ипак, аутомобил се вози сасвим лепо, лако и непроблематично. Нисмо му нашли озбиљнију замерку, кочи добро, управљив је и удобан. Све у свему у Хјундајију од њега очекују успех на тржишту. Ако кажемо да му је цена у опреми тренд, без попуста 10.384 евра, онда је јасно да су има амбиције реалне.


Коментари0
ba249
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна / Спектар /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља