среда, 20.09.2017. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 14:36

Град купује трамваје и вагоне

среда, 19.11.2008. у 23:59
Знатно је јефтиније купити нове трамваје него поново расписивати конкурс за ремонт постојећих (Фото Д. Јевремовић)

Град ће идуће године за обнову пружних прелаза и пруга издвојити око 13 милиона евра како би покренуо градску железницу, рекао је јуче градоначелник Драган Ђилас, а преноси Беоинфо. Он је истакао да је Институт ЦИП урадио студију према којој би градски воз могао да саобраћа сваких 15 до 20 минута.

– Сви велики градови у свету имају градску железницу, док ми имамо мрежу железница која пролази кроз град, а није искоришћена. Ако идуће године успемо да обновимо пруге и да путем лизинга набавимо неколико композиција нових возова, овим системом можемо да превозимо огроман број људи, који онда неће ићи у град аутомобилима – нагласио је Ђилас.

Градске железнице тренутно су у саставу „Железница Србије”, а град је пре четири године последњи пут уложио новац у „Беовоз”. Од тада је неколико пута долазило до неспоразума између Београда и „Железница” које су 2006. године тражиле да град из буџета издвоји 250.000.000 динара за „Беовоз”, што тадашње градске власти нису прихватиле.

Говорећи о увођењу метроа у Београд, градоначелник је истакао да ће град позвати људе из европских метропола које имају развијене метро системе како би градским властима објаснили који је концепт, по њиховом мишљењу, најреалнији за Београд.

Ђилас је напоменуо и да ће саобраћај идуће године бити појачан куповином одређеног броја нових и поправком постојећих трамваја, што је и раније најављивано. Тако је предвиђено да буде ремонтовано 60 шинских возила и то из буџета Градског саобраћајног предузећа „Београд”.

– Израчунали смо да је знатно јефтиније да купимо нове трамваје него да поново расписујемо конкурс за ремонт постојећих 60, будући да је претходни тендер пропао. Због тога ћемо, највероватније, када нам Европска инвестициона банка одобри новац купити одређени број шинских возила, док ће преостале трамваје ГСП постепено ремонтовати – рекао је Радован Дрча, помоћник директора Управе за инвестиције Секретаријата за финансије.

Процењује се да је цена једног трамваја, у зависности од дужине и произвођача, од једног до три милиона евра, док је просечни век трајања ових возила од 20 до 30 година. Стручњаци, који су израчунали да би у поправку трамваја требало да буде уложено око 25.00.000 евра, сматрају да ће обнова трамвајског возног парка, који се очекује до краја 2009. године, смањити гужве у саобраћају.

Н. М.


Коментари6
f8868
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

rajko bakic
voleo bih da se otvori javna rasprava o METRO-u(kao nezavisnom sinskom sistemu)(nezavistan od semafora,automobila,kise,snega,protesta,demonstracija,..itd)i na drugoj strani LRT-u (redizajniranom tramvaju koji je ucesnik u saobracaju ako i postojeci) a da pritom radmila hrustanovic ucestvuje u toj raspravi jer je ona glavni zagovornik istog puno toga bih rekao o metro-u al da ne davim ako nekog zanima nek se javi bakicrajko@yahoo.com..poz
iris
Nikad veca glupost - dati novac za gradsku zeleznicu i za tramvaje. Sve ono sto se ukrsta sa ostalim saobracajem NIJE resenje za milionski grad - staje na semaforu, staje na svakoj raskrsnici, staje kad su mitinzi, demonstracije, saobracajne nesrece i STVARA JOS VECI SAOBRACAJNI PROBLEM. JEDINO resenje je pravi metro, ostalo su BACENE PARE!!! I to nase.
tibor vedelji
jeee ...novi tramvaji kako je to lepo čuti...konačno...a beovoz je super ideja to treba odraditi srediti ,nabaviti nove vozove srediti stare,i picnuti :-)stanice i milina...pošten ovaj džilas :-P
Мата Лабор
Београд је са око 2 мил. становника сада на граници између "касабе" и великог града. Очигледно ће се број становника увећавати а град ширити. Због тога сада мора да се направи стратегија транспорта који ће моћи да опслужи много већи број људи. Метро је ту незамењив. Немојте се ограничавати на европске метрое. Нпр. лондонски метро је катастрофа, руина, у поређењу са корејским. Корејци су такође направили метро (пројекат+изградња) Индијцима. Друго, лепа је идеја о "Беовозу". Разлог што га људи не користе је његова непоузданост. Ако би била и само два поласка у току дана, људи би га користили ако би се "Беовоз" придржавао возног реда. Овако, нико неће да ризикује да чека воз који не долази. Купите и опремите композиције Беовоза, да функционише по возном реду (какав год да је), и видећете позитиван ефекат.
milan misic
I ranijih godina su GSP i Gradska vlada "remontovali" za velike pare vozila koja su bila za otpad. Pored preplacivanja nekvalitetnih Ikarbus autobusa i ovo je bio jedan od odlicnih metoda za dobru "ugradnju". Tako je trbalo da bude, ali je Djilas sve pokvario...

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља