субота, 06.03.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
понедељак, 15.12.2008. у 22:00 Бране Карталовић

Динкић: „Фијат” долази, не знамо кад

Млађан Динкић са сарадницима јуче у Крагујевцу (Фото Бета)

Крагујевац – Држава је у финансијском смислу потпуно спремна да испрати реализацију уговора са „Фијатом”, а у зависности од трајања светске кризе и потражње на тржишту аутомобила, менаџмент „Фијата” ће донети план за спровођење преузетих обавеза. Динамика инсталирања нове опреме у „Застави” биће нешто спорија, а ако се договоримо може доћи и до пролонгирања неких рокова. Ипак, најважније је да смо из „Фијата” добили чврсте гаранције да ће пројекат бити реализован – изјавио је јуче Крагујевцу министар економије и регионалног развоја Млађан Динкић.

Одговарајући на новинарска питања у вези са последицама светске финансијске кризе која је проузроковала затварање фабрике „Мирафјиори” у Торину и упућивање 48.000 радника на принудни одмор, Динкић је рекао да су из „Фијата” добијене „чврсте гаранције” да ће уговор са владом бити реализован.

– За разлику од гасно-нафтног аранжмана, ми овде имамо потписан уговор. Тај уговор је гаранција, а и потпредседник „Фијата” Алфредо Алтавила нас је уверио да ће пројекат за „Заставу” бити реализован. Од њега би ускоро требало да добијемо и писмо у коме ће бити предочено где, шта и колико „Фијат” намерава да прави док траје криза. Данас нико у свету не жели да прави залихе аутомобила – објаснио је Динкић, изразивши уверење да ће, уколико буде требало, иза „Фијата” стати и Влада Италије.

На инсистирање новинара да да конкретније одговоре у вези са евентуалним померањем рокова из уговора, пре свега оног који се тиче уплате оснивачког улога од двеста милиона евра до 31. марта 2009, Динкић је рекао да рокови нису пресудни, те да у долазак „Фијата” не треба сумњати. „Боље икад, него никад”, изјавио је министар економије и регионалног развоја.

На конференцији за новинаре, након затвореног радног састанка државних функционера са представницима града, руководством и синдикатима „Заставе”, министар Динкић је саопштио да је развој ауто-индустрије „приоритет Србије” за 2009. годину, нагласивши да ће у Крагујевцу бити реализовани сви инфраструктурни послови везани за долазак „Фијата”.

– Наредна година ће бити тешка, али ће, пре или касније, доћи до престанка кризе. Ми желимо да „Застава” тај тренутак дочека спремна. Зато смо обезбедили значајна средства за модернизацију фабрике, као и за изградњу путне инфраструктуре у Крагујевцу. Овај град ће добити бесцаринску зону и, после доношења закона, постати један од седам регионалних центара у Србији – објаснио је Динкић.

Значајан део јучерашње конференције за медије, у којој су учествовали и министарка за НИП Верица Калановић, те градоначелник Крагујевца Верољуб Стевановић и његов заменик Небојша Здравковић, посвећен је и питањима радника „Заставе”.

Према Динкићевим речима, модернизација крагујевачке фабрике аутомобила биће спроведена управо због запослених, који ће, како је рекао, моћи да наставе да раде. У том контексту је наговестио могућност веће производње „заставе 10”, односно „пунта”. Монтажа овог модела биће настављена и у наредном периоду, објашњено је новинарима, а нови модели из „Фијата” стићи ће у Крагујевац крајем 2009, односно почетком 2010. године.

– „Фијат” ће прво кренути у производњу малог градског аута, а онда ће бити размотрене и друге могућности. До реализације нових планова, у „Застави” ће се одвијати монтажа „пунта”, што значи да нико од радника неће бити остављен на цедилу. Они ће примати плату као и досад, а исплата социјалне помоћи и заосталих плата почеће за који дан – прецизирао је Динкић.

Министар економије и регионалног развоја јуче није могао да каже који ће модел малог градског аутомобила „Фијат” правити у Крагујевцу, ни каква је намера италијанске компаније у вези са моделом из више „Б” класе.

-----------------------------------------------------------

Динкић: Заклањају се иза мог имена

Председник Самосталног синдиката „Заставе” Зоран Михајловић поделио је јуче новинарима списак са именима чланова Г17 плус из Крагујевца, којима је, наводно, обећано да ће бити запослени у „Застави”, односно премештени на боља радна места по доласку „Фијата”. Замољен да прокоментарише тај списак, министар Динкић је рекао да не зна ко су ти људи.

- Хиљаде људи се данас заклања иза мог имена и партијске књижице Г17 плус. Они могу слободно да иду кући, а сви у странци треба да им кажу довиђења. Видите, некад су говорили - послао ме Ђинђић, а данас - послaо ме Динкић, а ја уопште не знам ко су ти људи - изјавио је лидер Г17 плус на јучерашњој конференцији за новинаре.

-----------------------------------------------------------

Аутомобили иду у ЕУ, а не за Русију

 Коментаришући преговоре владе о проширењу листе производа које би Србија без царине извозила у Русију, министар Динкић је рекао да је интерес државе да се на тој листи нађу и аутомобили, али да за крагујевачку „Заставу” то није актуелно питање, с обзиром на то да „Фијат” има другачије планове.

- Проширење листе јесте наш интерес, али то за „Заставу” није актуелно питање. „Фијат” планира да 90 одсто своје производње у Крагујевцу пласира на тржиште ЕУ - објаснио је министар економије и регионалног развоја, нагласивши да пројекат са „Фијатом” није ни у каквој вези са гасно-нафтним аранжманом.

Коментари114
77796
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

filip o
Dinkicev Fiat me neodoljivo podseca na Djeknu,... ne zna se kad ce.
Marko-2...,
...mada nisam kriv nimalo za njegovo "Ekonomisanje"i Ministrovanje,stid me do beskraja zbog rijeci g. Dinkica da.."FIAT dolazi samo neznamo kada..?!".Poslije svega oko "kise(tj.agitacije za FIAT) i Kragujevca ",takove rijeci pune cinizma,bez imalo odgovornosti i sa velikom dozom prezira prema Narodu Srbije se mogu samo provaliti u toj istoj Srbiji i ostati politicki "ZIV" i "napredan".G.Dinkic je zbog svega "dobra sto cini Srbiji",vec odavna trebao dobiti kartu bez povratka u bilo kakovo bavljenje Ekonomijom i Politikom,neka mu obezbede kod njih posao oni koji mu dadose nagradu za "ekonomisanje!",ionako nisu u zavidnu polozaju,pa nek ih on izbavi.
marko aleksic
Tri karte za holivud?
Vlada
Automobili idu za EU a ne za Rusiju... da, da, samo sto: 1) EU naplacuje carine za te automobile, dok nam Rusija ne naplacuje carine. 2) prodaja automobila u EU je u slobodnom padu, u Rusiji je prodaja automobila u porastu.
Демокрађија
Тако како Динкић добија награде из области економије, тако и Тачи добија у области демократије. Исти разлози и интереси.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

logo

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља