недеља, 18.11.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:35

Метро – неопходан граду

Аутор: М. Лакић - Н. Миковићсреда, 17.12.2008. у 23:59

Град и Република ће у сарадњи са саобраћајним и грађевинским стручњацима за 90 дана донети закључак који модел метроа је неопходан престоници. Односно, да ли Београду више одговара такозвани независни шински систем, који подразумева изградњу класичног метроа са надовезивањем на приградску железницу, или „зависни шински систем”, који ће бити у истом нивоу са осталим саобраћајним токовима.

У сваком случају, Београду је неопходан метро. То је закључак свих релевантних мишљења која су се јуче могла чути на стручној расправи о изградњи метро система јавног превоза. У противном, престоница ће до 2021. године морати да изгради још 12 милиона метара квадратних саобраћајница, јер ће се број аутомобила удвостручити, при чему ни тада неће бити решен проблем преоптерећених улица.

– Уз изградњу аутопута и модернизацију железнице на Коридору 10, метро је трећи развојни приоритет наше земље. Изградња инфраструктуре је и један од начина борбе против рецесије и због тога је важно да у изградњи метроа у Београду заједно учествују и град и држава – рекао је министар за инфраструктуру, Милутин Мркоњић.

Стручњаци, који су урадили предрачун за изградњу метроа, истакли су да је цена овог пројекта око 1,1 милијарду евра. Од тога око 50 до 60 одсто те суме неопходно је за изградњу станица и тунела, а остатак новца за куповину возова и уређење инфраструктуре.

– Цена, међутим, не сме бити главни критеријум при опредељивању за одређени вид метроа. Београд је најзаосталија метропола у Европи и резултати које бисмо осетили после завршетка изградње метроа били би немерљиви – истакао је архитекта Бранислав Јовин, захтевајући од градских и републичких власти да преусмере новац за изградњу моста преко Аде Циганлије у пројекат будућег метро система.

Према његовим речима, реализација прве фазе трајала би од шест до осам година. У оквиру тог времена треба изградити 14 километара трасе, 16 станица, технички депо за возила у Земуну, као и метро мост и 2.800 паркинг места у подземним гаражама.

Основни циљ изградње метроа је да Београд добије модеран систем масовног јавног превоза, који ће решити проблем преоптерећених саобраћајница. У свакодневним гужвама и застојима, кроз утрошено гориво престоница и Србија губе знатна средства и при том се не сме занемарити проблем загађења.

– На смањење гужви неће утицати изградња кружних саобраћајница унутар града. Једино метро може да реши саобраћајне проблеме и то је било познато још пре четири деценије – каже Михајло Малетин, професор Београдског универзитета у пензији.

Чак ни изградња нових мостова преко Саве и Дунава, неће смањити саобраћајне гужве. Јер, када пређу мостове возила ће се сливати у постојеће – већ преоптерећене саобраћајнице.

Интересантно је да су се сви учесници јучерашњег скупа сложили да је пројекат „Трамвајем у 21. век” био велика грешка због које главни град и његови становници и данас испаштају.


Коментари5
25694
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Мата Лабор
Наравно да је и мени као лаику јасно да је метро неопходан ако је циљ да Град функционише. Џаба нам факултети и базени ако до њих не можемо да дођемо. Већ сад имамо свакодневне колапсе, у блиској будућности ће то тек бити катастрофа. Ако се ДАНАС крене са градњом, треба 6-8 година до завршетка метроа. И још једна ствар, треба правити прави метро, а не неке трамваје који ће изигравати метро. Ако већ нешто радимо, дајте да то радимо озибљно и одговорно, како Бог заповеда.
ben
Odgovor ZOKIJU Veca je mizerija imati dva bazena u Beogradu nego 210 auta na 1000 stanovnika. Ne postoji ni jedan metro u svijetu koji donosi finalnu ekonomsku dobit.Sorbona u Parizu ,Mit u Bostonu su daleko ekonomski produktivniji i profitabilniji nego metro.
ZokyNBGD
obraćam se Benu i sličnima: Ovoj zemlji naravno da nikad neće krenuti ako se Vi i Vama slični budu pitali, zato jer se apsolutno ne razumete u tematiku. Trenutni stepen motorizacije u Beogradu je 210 vozila na 1000 stanovnika, što je mizerija! U Ljubljani je 540 a u Minhenu 650, e sad zamislite kad porastom standarda Beograd dođe na 300 vozila (skoro 50% u odnosu na sad), zamislite kakav će tek tad haos da bude! "Ulaganje u skole ,obdanista, fakultete ,bolnice ,bazene i druge sportske objekte je najbolja i ekonomski najopravdanija investicija..." reče Ben ?! Socijalno jeste opravdana investicija, ali ekonomski? Kojim načinom će se vratiti sredstva uložena u ove institucije?
ben
Cudan zakljucak da ce se broj automobilila udvostruciti u Beogradu kad se u isto vrijeme broj automobila u svim vecim gradovima (Pariz,Amsterdam,London,Berlin itd)smanjuje. Povoljne cijene javnog transporta,manjak parking mjesta represivna politika prema automobilistima,striktna primjena kazni za ne postovanje propisa u saobracaju, veliki troskovi odrzavanja automobila,cijena goriva neki su od uzroka .Ulaganje u skole ,obdanista, fakultete ,bolnice ,bazene i druge sportske objekte je najbolja i ekonomski najopravdanija investicija za Beograd i Srbiju.
Srboljub Savic
METRO-da, bilo bi lepo da ga vec imamo, pa jos lepsi od Moskovskg ili Pariskog metroa. Bilo bi jos bolje da ga izgrade Rusi kineskim parama (a ja kritikujem resenja). Polazne osnove: Metro je efikasan samo u gradovima sa velikom koncentra-cijom stanovnika po kvadratnom kilometru (metru), kao sto je to u Parizu ili ulici Srpskih vladara. Bulevar kralja Aleksndra zadovoljava samo delom. Novi BGD - ne. Gradnja metroa se ne zavrsava ni posle 100 godina (Pariz, London,...) Pored tunela (pozelno 2 koloseka), stanica sa peronima, neophodnih prilaza (stepenista, sahtovi) sa vise strana neophodni su depoi i ranzirne platforme (na povrsini)i centralna kontrolna stanica. Gradnja metroa je integrisana u cvrste urbanisticke planove grada, sa vizijama buducih razvoja i grada i metroa. Analiza saobracaja sa svim simulacijama je preduslov. Tako, treba imati u vidu promenu saobracaja kroz Beograd izgradnjom "Zemunskog" mosta ili mosta preko Save, uzvodno od Ade(za odvodjenje saobracaja sa Ibarske i BB) uticaj novih lokacija zeleznickih i autobuskih stanica. Detaljna i dubinska geoloska slika terena je neophodna. (Beogradska, bar poznata, je izuzetno teska. Pariz, Moskva i London su na drugacijem tlu.) Proizvodnja vozova-vucnih kola i vagona, sina, opreme? Pre "prvog asova" moraju postojati svi projekti, usglaseni i odobreni, kompletno finasiranje reseno. Beograd treba da dokaze Srbiji, da drzava mora da finasira i da to nije na ustrb finasiranja zivotnih potreba drugih gradova i regiona. Na crtezima projekata, mnogo toga nema. Tako bi stanica metroa kod Kalemegdana mozda bila nemoguca, zbog nedostatka prostora. Zbog buduceg razvoja, vec u pocetnim fazama, moraju se obezbediti ranzirni prostori daleko od sada vidjenih pocetnih/krajnjih stanica. Sigurno je da bi prva faza gradnje bila i najskuplja,a cena gradnje metroa svakim danom drasticno raste. Tramvaj 21: Osnovna greska-uski kolosek. Zavarene sine -izvijanje, leti (>50) i pucanje zimi. S. Savi

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља