понедељак, 19.11.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:43

Купохоличарке у замци финансијске кризе

Аутор: Александра Марковићчетвртак, 15.01.2009. у 22:00
У обилазак бутика упркос економској кризи

Ово је крај капитализма и нови почетак ере социјализма”, завапио је један разочарани амерички банкар коментаришући светску финансијску кризу у листу „Њујорк тајмс”. Он је прецизирао да ће људи имати све мање новаца за луксуз, а недостајаће им и за свакодневне потребе.

Како се купохоличарке сналазе у ситуацији када челници ММФ-а и светски банкари са зебњом прорачунавају и последњи цент, а економски аналитичари као мантру „хорски” понављају речи да су штедња и „стезање каиша” наша реалност.

И док финансијска криза тресе брокерску елиту на Волстриту, београдске купохоличарке жељне „нових крпица”, чини се, без гриже савести и без „змије у новчанику” настављају да обилазе велике тржне центре у потрази за новим изгледом.

„Морам их имати. Још само сто евра за овај љубичасти пар ципела”, правдају се девојке које своју срећу покушавају да пронађу у угланцаним радњама.

„Прада” и „Ескада” пред затварањем

Челници водећих модних кућа у свету изгледа да су далеко реалнији и опрезнији од српских монденки, а поједини јавно стрепе како би убрзо могли да се нађу пред финансијским колапсом и покаче „ланце и катанце” на своје фабрике широм света.

Тако су експерти за финансије недавно изашли са прорачунима да модним кућама „Прада” и „Ескада”, у чијем су власништву „Ђанфранко Фере”, „Џаст Кавали” и „Галијано”, због разних дуговања и банкарских позајмица, прети затварање, а можда и нестанак са модне сцене, барем под тим именом.

Међу џет-сетом и онима којима се новчанице нису „лепиле за прсте” да би дошли до модела ових креатора ова вест одјекнула је муњевито. Челници ове модне куће, која у свом власништву има 40 бутика на најпрестижнијим локацијама, признали су да су 2007. годину завршили са губитком од 703 милиона долара, а колико до јуче имали су план да до 2010. године остваре добит од пет милијарди долара. Као решење за ову кризу, помиње се могућност да мањински део њихових акција буде продат инвеститору из Дубаија.

 У „Ескади” су мање оптимистични у погледу своје модне будућности, а процена је да ће им завршни рачун на крају 2008. године бити „црвен” више од 36,8 милиона евра. Међутим, постоје и модне империје из којих стижу другачији и мање забринути тонови.

За рецесију и помањкање интересовања за њихове „крпице” у будућности најмање морају да се брину запослени у кућама „Ђорђо Армани” и „Долче и Габана”.

Страст за куповином јача од секса

У француском „Диору” одлучили су да покажу да је финансијска криза још далеко од „њихових врата” тако што ће да „улију” додатни оптимизам у новчанике дама наклоњених француском шику. У „Диору”, поред упозоравајућих извештаја са берзанских тржишта, ових дана снимљена је до сада најскупља реклама за коју је ангажована белоруска манекенка Марина Линчук, а за редитељски потпис била је задужена Софија Копола.

Може се претпоставити да су на овакав корак челници „Диора” били подстакнути недавним истраживањем које је урађено на 2000 жена у Великој Британији. Припадницима „јачег пола” оно никако неће служити на понос, али истраживање је показало да женама одлазак „у лов на крпице” представља веће задовољство чак и од страсне ноћи у кревету са партнером. Међутим, с друге стране, 70 одсто жена јадало се да криза утиче на њихов животни стил и да су смањиле обилазак бутика. Жене више не желе да ризикују са јефтиним крпицама, већ радије бирају класичне моделе које ће моћи да носе неколико сезона. Ни пластифициране кредитне картице, барем тако кажу анкетиране даме, више нису актуелне, већ „прави” папирнати новац односи предност. Ипак, право стање ствари и највећи испит за купце и продавце биће наступајући месеци.


Коментари0
609a2
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна / Спектар /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља