субота, 04.07.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
субота, 24.01.2009. у 22:00 Катарина Ђорђевић

Интернет курс за спонзоруше

Шеснаестогодишњој Ани, власници виртуелне Мис Бимбо, јунакиње контроверзне он-лајн игрице у којој девојчице креирају своју „двојницу”, плаћају јој услуге естетских хирурга, фризера, шминкера и модних дизајнера како би се она што боље удала, стигло је упозорење да је своју луткицу занемарила целих недељу дана и да што пре уплати новац за њене активности у Бимболенду.

Ана чини део „сестринства” које броји више од милион и по тинејџерки широм света.Оне преко „пејпала” (начин интернет-плаћања) купују бимбо доларе (за десет правих долара добија се 31.500 бимбо долара), а за те паре могу да повећају груди и уста својој виртуелној двојници, да је сваки дан шаљу у соларијум и на избељивање зуба, да јој плаћају услуге фризера и психијатра и купују јој феноменалне крпице. На тај начин, њиховој Бимбо девојци скаче рејтинг у дигиталном свету спонзоруша.

Живот као журка

Ова игрица намењена је девојчицама од девет до шеснаест година,а главна јунакиња у њој живот схвата као једну велику журку у којој плеше од фризера до соларијума, од ноћног клуба до кастинга за фото моделе, а на последњем нивоу ове игрице има прилику да освоји милијардера.

Аутор прве модне он-лајн игрице, Николас Жакар (23)уверен је да тинејџерке схватају ироничну димензију његове креације и истиче да је у питању „безазлена пародија стварности” у којој су затезање лица, куповање еротског рубља и увећавање груди само – игра. И док моралисти тврде да је у питању сајт за обуку спонзоруша, а циници додају да ова видео-игрица на веома веран начин пресликава стварност, свакога дана више од 5.000 тинејџерки креира своју виртуелну двојницу и лудо се забавља у Бимболанду.

А на питање да ли је игрица једноставна репродукција стварности или је у питању он-лајн курс за спонзоруше, психолог Маја Антончић каже да би било лицемерно постављати Мис Бимбо на стуб срама, јер је она само дигитална верзија Мерилин Монро, поп иконе целулоидне траке из прошлог века, која је нашим мамама и бакама на веома експлицитан начин објаснила „Како се удати за милионера”.

–Лов на мушкарце чије се презиме „пише” са неколико нула постао је омиљена забава милиона девојчица које су на олтару пунолетства положиле све илузије о љубави, које се не идентификују са Аном Карењином, Ларом Антиповом и осталим трагичним јунакињама романа које завршавају свој живот под точковима локомотиве. Наоружане силиконским уснама, мегабрусхалтерима и микро сукњицама, оне крећу у лов на мушкарца који ће им обезбедити живот на високој нози, а то су научиле много пре него што је у њихову младост ушла ова он-лајн игрица – оцењује Маја Антончић.

Сваки излазак – улагање у будућност

Наша саговорница додаје да генерације девојчица расту уз Барбику и поруку да се „мушкарци жене лепотом, а жене удају за моћ” и оцењује да је лицемерно згражавање родитеља над сајтом „Мис Бимбо” ако њихове кћерке сваке вечери хрле ка београдској Улици Страхињића-бана и претварају „силиконску долину” у бесконачну модну писту у којој се склапа више купопродајних аранжмана него на њујоршкој берзи. Сваки њихов излазак је, како оцењује Маја Антончић, судбоносно улагање у будућност, а њихова тела најважнији су улог у лутрији чији је главни згодитак спас од собица на периферијама новобеоградских блокова. Лепота је одавно постала виза за излазак из зачараног круга сиромаштва и просечности.

Симонида Милојковић, ауторка романа „Грабљивица”, у којем скицира развојни пут спонзоруше, каже да популарност сајта „Мис Бимбо” само потврђује тезу да спонзоруше нису српски изум, ни ексклузивитет транзиционих и сиромашних земаља – оне су глобални феномен.

–Да је јунакиња мог романа усамљен случај, ја ту књигу вероватно никада не бих написала. Али, када сам схватила да је број спонзоруша у Србији попримио размере епидемије, осетила сам потребу да скренем пажњу јавности на то. Због тога ме и не чуди велика популарност овог сајта за обуку спонзоруша. То само значи да је техника узнапредовала. И гејше су обучаване да удовољавањем освоје мушкарца који ће их касније издржавати. Да се не лажемо, ни наше баке нису баш трчале да се удају у сиромашне куће. И оне су гледале да њихов изабраник има кућу и окућницу, њиве, коње и волове... Данас је то само видљивије, огољеније и масовније – каже Симонида Милојковић.

Скицирајући портрет данашњих спонзоруша, наша саговорница оцењује да оне више не носе набуџене „најке” са ваздушним ђоном и не увлаче горњи део тренерке у фармерке. Ако хоће да ухвате„бизмисмена”(са „м” уместо „н” у називу) облаче се као ноћне даме по борделима. За пецање спортисте је неопходно одлично познавање домаћих и светских лига, а због оних са лаптопом спонзоруше су набавиле енциклопедије и почеле да уче и стране језике.

Коментари9
a3e48
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Rada Kon
Samo sam uvodni deo teksta procitala..i odustala od daljeg citanja...Prvo mi je palo na pamet: GDE su ti roditelji koji ne usmeravaju svoju decu koje igrice i koje web stranice da gledaju? A kad im se to ,,nemanje vremena,, obije o glavu za dete, onda je kasno! O korisnoj upotrebi racunara mali broj roditelja razmislja...vazno da deci kupe racunar, jer i komsija ima...Mogu samo da preporucim KompKamp, za ucenje o korisnoj upotrebi racunara.
tetka dragoslava
Devojke, pustite ove nase dziber-bumbare...Ruzni su, prljavi, zli ...pa jos i zakeraju. Idite na suggardaddy sajtove da nadjete svetske dase... Zivela Barbika!
Maja
Zensko sam i izabrala sam drugi put u zivotu, da l' sto nisam lepa :)) ili sto mi nije islo da tolerisem kojekakve dijabole koje su na sumnjiv nacin dosle do para. Ne kajem se, zahvaljujuci dobroj skoli i spremnosti da se borim u zivotu nisam prosla lose, naprotiv. Ne bih volela, doduse, da mi zensko dete krene tim putem, veliki je luksuz kad mozes ziveti od sopstvenog rada, pa izabrati partnera ne samo "stomakom" nego i glavom, srce da i ne pominjem. Nego ne znam, ni sto su se neki nasi muskarci ostrvili na te devojke. Ne valjaju im, molim lepo ima puno onih koje nisu sponzoruse. Ne valjaju njima ni one koje to nisu, koje zardjuju za sebe, one se po njima k.... Sta bi hteli? Da neka ulozi toliki kapital u sopstvnu pojavu pa da se da za dzabe. Pa to, deco, nema ni u crtacu. A ne znam o kakvom sunovratu morala se prica, toga je bilo od kad je sveta i veka, samo se po epohama drugacije zvalo, i bilo drustveno opravdano - dobro se udati sto bi babe rekle. Kakva je zemlja napravljena onim nesrecnim ratovima, to se sada i zanje, kao i u svakoj drugoj sirotnji bilo gde. Zato ne sudite preostro o njima!
Delija
pa ovo je moralni sunovrat! i tekst i komentari citalaca i ponasanje ovih devojaka..
Miki
Sponzoruše jesu na neki način postale "globalni fenomen",međutim činjenica je da samo jedan vrlo,vrlo mali procenat njih uspe u svojim namerama.Iako se svesrdno trude da se što bolje edukuju u cilju udaje za bogatog i moćnog muškarca,one su ipak u ogromnoj većini slučajeva suviše naivne spram onih koje bi htele da zavedu.Moćni muškarci su uglavnom vrhunski predatori koji ih vešto iskorišćavaju i međusobno razmenjuju dok im ne dosade.Velika većina sponzoruša tako završi kao ping-pong loptica sa kojim se bogati muškarci igraju. Osvešćivanje kod sponzoruša dolazi u ranim tridesetim kada postanu svesne da se više ne mogu takmičiti sa mlađom konkurencijom,pa onda odlaze u drugu krajnost panično tražeći nekog muškarca koji bi ih oženio.A muškarci kada vide da neka devojka ili žena želi da se pošto-poto uda najčešće pobegnu glavom bez obzira.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља