понедељак, 19.11.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 14:07

Град купује композиције за „Беовоз”

Аутор: Н. Миковићуторак, 24.02.2009. у 23:59
Град улаже новац Фото Б. Педовић

Град ће ове и следеће године финансирати куповину четири композиције вагона за „Беовоз”, а од 2010. биће купљено још 16. Крајем маја требало би да почне и обнова појединих делова железничке пруге. За то је, како је најавио Александар Бијелић, помоћник градоначелника, новац већ обезбеђен.

„Железнице Србије”, са којима град годинама покушава да реши питање власништва, односно надлежности над „Беовозом”, најпре би , рекао је Бијелић, требало да ураде пројектну документацију. То ће бити и главна тема састанка градских челника и представника овог јавног предузећа, заказаног за следећу недељу.

– План је да крајем маја почнемо обнову 14 пружних прелаза, као и 20 најкритичнијих тачака којима саобраћа „Беовоз”. Поједини делови пруге су у таквом стању да возови морају знатно да успоре како би туда безбедно прошли. Због тога смо ангажовали „Железнице” да ураде пројекте и потом обаве радове, а цео посао ће финансирати град – објашњава Бијелић, додајући да је циљ да пруга која пролази кроз Београд и коју користи „Беовоз” буде у складу са европским стандардима.

Помоћник градоначелника тврди да ће у овај подухват бити инвестирано максимум десет милиона евра и то кроз буџет града, Дирекције за грађевинско земљиште и Дирекције за јавни превоз.

– Финансираћемо и куповину нових возова, али ћемо претходно, можда, морати да урадимо ребаланс буџета. У сваком случају, намера нам је да до краја 2010. године купимо четири композиције вагона, а после тога још 16 композиција – истиче Бијелић, напомињући да је крајњи циљ да „Беовоз” постане део Интегрисаног тарифног система.

То значи да градске власти планирају да овај систем, после обнове пруга, куповине нових вагона и решења питања власништва, укључе у систем јавног превоза. Тако би карте и маркице, које се сада користе у возилима Градског саобраћајног предузећа „Београд”, убудуће важиле и у „Беовозу”.

О томе је раније, у више наврата, говорио Жељко Ђукановић, директор Дирекције за јавни превоз. Он истиче да васкрсавање „Беовоза” неће бити само претходница метроу, већ трајно решење масовног превоза у Београду.

– Укључењем „Беовоза” у систем јавног градског превоза почећемо да, коначно, користимо досад недовољно искоришћене пруге. А паралелно са тим, планирамо да градимо метро. Тако ћемо, као рецимо у Паризу, имати више врста железничког превоза – каже Ђукановић, наглашавајући да је Дирекција већ добила новац за обнову пружних прелаза.

И у Секретаријату за финансије „Политици” је потврђено да су обезбеђене паре које ће бити уложене у железницу. Реч је о суми од 300 милиона динара, каже Рената Милић-Радујко, секретар за финансије, додајући да ће, ако буде фалило новца, бити урађен ребаланс буџета. На тај начин ће, истиче, у обнову пруга и куповину вагона бити уложена додатна средства.

У овај пројекат биће укључена и Дирекција за грађевинско земљиште, одакле поручују да је предвиђено да до краја године буду поправљене градске пруге.

– Новац је обезбеђен буџетом Дирекције за 2009. годину, а сада је на реду пројектна документација. Када она буде завршена, моћи ћемо да урадимо предрачунску вредност радова. После тога следе додатне анализе и студије, а онда на ред долази расписивање тендера за извођача радова – наглашава Ненад Бајић, шеф Информативне службе Дирекције за грађевинско земљиште.

Према неким проценама, после обнове пруга возови би могли да иду максимум 70 километара на час што је и даље далеко од зацртаног циља и европског просека. Али, то је ипак брже од 40 километра на сат, колика је сада просечна брзина којом иде „Беовоз”. Према плану, после куповине нових вагона, чија је цена од милион и по евра до три милиона, биће подмлађен возни парк овог система јер градским пругама тренутно саобраћају вагони од којих су неки стари и по 40 година.


Коментари2
ef2c1
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Roberto
Simpatican vozic na slici. Kao u Bronksu.
milan bgd
Ne razumem , zasto je sve to na dugom stapu? Dok se urade projekti za popravak pruge, pa dok se ista ne popravi, pa dok se ne kupe kompozicije ode cela decenija. Zasto gospodo iz grada to ne ide mnogo, mnogo brze? Amerikanci su za godinu dana izgradili Empajer Stejt Bilding, a vi bi to vreme potrosili za izradu projekata za poravku pruge. Uzmite na lizing kompozicije dok ne kupite svoje i nemojte da oni koji ce doci na vlast posle vas zavrse ovaj projekat.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља