петак, 19.10.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:41

Еколошка премија продаје аутомобиле

Аутор: М. Лазаревићчетвртак, 26.02.2009. у 22:00
До нових власника само уз помоћ државе (Фото АФП)

Од нашег дописника
Праг, 26. фебруара – За нешто више од месец дана важења новог прописа у Немачкој је продато око 105.000 нових аутомобила, уз дотацију од 2.500 евра сваком купцу који преда на отпад ауто старији од девет година.

Овакав начин продаје, која је почела 14.јануара, уз еколошку премију, изнад је очекивања, а највише се траже мањи јефтинији четвороточкаши. Румунска „Дачија” мора да уводи радне суботе јер се модели „логан” и „сандеро”, који коштају између пет хиљада евра и 7.500 евра веома траже и наручено их је већ 30.000. Најјефинији „логан” тако кошта само 2.500 евра.

Траже се, такође, „голфови”, „поло аутомобили”, „фабије” („Шкода” се вратила са четвородневне на петодневну радну седмицу), „Опел” због јагме за „корсом”, такође, уводи прековремени рад, удвостручила се тражња за малим „пежоима”...Неки произвођачи дају уз то и специјалне попусте па су цене „фабија” готово преполовљене и на овом тржишту су испод шест хиљада евра.

Немачка влада је за еколошке премије предвидела укупно 1,5 милијарду евра да помогне продају 600.000 аутомобила, од чега се рачуна да би половина била из домаће производње. Продавци су у страху да се ова средства не исцрпу пребрзо, па траже од владе да исплату дотација гарантује свимакоји наручеаутомобил. Према неким проценама, на овај начин би нови ауто до краја године купило око милион Немаца.

Прва је, иначе, с овим премијама кренула Француска која се, у поређењу сНемачком, није баш претргла у дотирању купаца – за сваки новокупљени ауто купцу се у виду еколошке премије за ликвидирање старог аута даје хиљаду евра.

Француска је, међутим, одобрила веома повољанбескаматни кредит својим произвођачима аутомобила од укупно шест милијарди евра, под условом да до отплате кредита не отпусте ниједног радника у погонима у Француској. То се, међутим, због протекционизма и нарушавања јединства тржишта ЕУ не допада Европској комисији,а нарочито земљама Уније које имају јаке ауто-индустрије.

У Италији се, захваљујући еколошкој премији (основна је 1.500 евра, а ако се изабере ауто на хибридни погон или гас онда је 3.500 евра) углавном траже мањи„фијати”. Ова фирма недавно је послала 8.200 запослених на принудни одмор, али их је убрзо вратила на посао због повећанепотражње.

У Аустрији, такође, уведена јепристојна еколошка премија од1.500 евра (ауто мора бити још старији – преко 13 година). На Кипру је премија између 675 и 1.700 евра, зависно од вредности еколошкогаута који се купује, а онај за отпад мора бити старији од 15 година. У Луксембургу је премија од 1.500 до 1.750 евра, у Португалији од 1.000 до 1.250, Румунији 850 евра...У Шпанији купац новог аута добија у виду еколошке премије за ликвидирање старог аута бескаматну позајмицу од 10.000 евра. Овакав подстицај продаји преко еколошке премије досад је увело 11 земаља ЕУ.

У Чешкој, која је, иначе, гледано према површини земље, највећи светски произвођач аутомобила (90 одсто продукције се извози) продаја ће се од 1.априла подстицати ослобађењем од ПДВ-а купаца-предузимача. ПДВ у Чешкој износи 19 одсто.

У Русији, такође, одлучено је да се подстакне продаја аутомобила за шта је Путинова влада одмах издвојила 55 милиона долара због субвенционисања камата за кредите за куповину аута. Подржаће се на овај начин продаја свих модела „АвтоВаза” али и 30 страних, међу којима су Фолксвагенова„џета”, „шевролет нива”, „форд фокус”, „фијат-албеа”, „кија спектра”,„дачија логан”...


Коментари6
329a1
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

pera
Opet vam kazem: ne blamirajte se, Logan u nemackoj kosta 4700eu, a premija iznosi 2500eu. Sramota je napraviti ovakvu gresku, ali je jos veca da ignorisete kad vam neko ukaze na gresku.
Deyanito
Зашто Србија својим програмом замене старог аута за нови помаже само италијанску ауто индустрију? Ако се већ у фамозни Пунто II не уграђују чак ни мишленове гуме из Пирота нити акумулатори из Сомбора те бројне друге компоненте које могу да се нађу у земљи, зашто не би смо помогли и произвођаче из других земаља? Лично, преферирам оне с Далеког истокам, али ме држава усмерава на Пунта у ког немам поверења.
Nikola Zec
Pa i Srbija pomaze Evropu premijeod 1ooo evra idu za pomoc fijatu.
Stevan K
"pametni Srbi" Pa vidi se koliko smo pametni. Zasto dajemo tolike pare za te krsine koje ti spominjes?
prvoslav
Pa,rece li ministar Dinkic nedavno da ce Srbi moci da kupe najeftiniji novi auto u Evropi?Ma,lik je neunistiv!

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља