понедељак, 28.09.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
недеља, 01.03.2009. у 22:00

Игра на проверену карту

Нема грешке, ово је препознатљиво голф али са ознаком IV

Очекивало се нешто ново, досад невиђено, чак револуционарно. Али, изненађење, бар те врсте, изостало је. Изненађени су били они који су очекивали да нову Голфову „шестицу” не препознају. Стигао је, међутим, само мало редизајнирани голф, са нешто оштријим „погледом” захваљујући измењеним светлосним групама, у унутрашњости проширен, са више места за путнике, са доњим постројем који представља веома успелу комбинацију чврстине и удобности и као посластицама – комон реил дизелом од 140 кс и DSG аутоматским мењачем који има чак четири мода: аутоматски (D), спортски (S), плус и минус за ручно бирање брзина и лептириће на управљачу за леву и десну руку. Па ко воли нека изволи. Нама се ипак, учинило да је то превише и да су лептирићи сувишни, јер у сваком тренутку захтевају обе руке на волану…

Прича о квалитету израде, завршне обраде и примењених материјал је веома кратка: све је без замерке урађено, све на свом месту , речју онако како смо од Фолксвагена очекивали.

(/slika2)Новина је, као што рекосмо, нови дизел агрегат запремине 2.0 литра, комон реил са 140 кс. Заменио је стари са пумпом бризгаљком, који је, ако изузмемо бруталну снагу, због буке коју је стварао и константног „режања”, више нервирао него одушевљавао. Нови ради тихо и култивисано, скоро као бензинац, вуче одлично већ од 1.700 обртаја, без турбо рупе и такав остаје до горње границе од нешто изнад 4.000 о/м. У комбинацији са поменутим DSG мењачем право је задовољство возити га. У моду D нешто је тиши, неосетно мења свих шест брзина које се очитавају на дисплеју кокпита, док је у моду S осетно живахнији и пребацује у вишу брзину при нешто вишем броју обртаја мотора. Најагилнији је када се мења ручно померањем палице напред – назад. Тада је све у рукама возача и до изражаја долази брзина пребацивања и моћ дизел агрегата који вуче без прекида до изнад дозвољене границе обртаја и показује да је 140 „коња” сасвим довољно и за јурњаву ауто - путем. Голф IV без проблема достиже бројку од 200 км на брзиномеру (максимална брзина му је 207 км/ч), а убрзава из места до 100 км за само 9.2 секунде. Највише пружа сладокусцима брзине у међуубрзањима како на ауто - путу, тако и на локалним друмовима када само мало јачи притисак на педалу гаса просто катапултира „шестицу” и залепи путнике за наслоне седишта. И, што је много важно, и овакав начин вожње нећете платити на првој пумпи. Голф троши минимално. Чак и при форсираној вожњи, по нашој рачуници трошио је испод седам литара на 100 километара.

Све у свему, у Фолксвагену су заиграли на сигурну карту: ништа спектакуларно, ништа револуционарно, али све уређено и дотерано за корак боље од досадашњег. Да ли ће то бити довољно примамљив мамац и за купце видеће се. Што се модела који смо возили на тесту тиче, његова цена је 28.535 евра, са аутоматским мењачем, али и свим осталим додацима попут двозонске аутоматске климе, АБС - а ЕСП - ија, алу фелни, темпомата, кожног мултифункционалног управљача, итд.

--------------------------------------------------------------

Технички подаци

Каросерија  четири врата, четири седишта
Димензије д/ш/в 4.199/1.779/1.479 мм
Мотор 4 цилиндра комон реил дизел
Запремина 2.0 литра
Снага 140 кс при 4.200 о/м
Макс. обртни момент 350 Њутнметара
Погон на предње точкове
Мењач  шестостепени DSG
Максимална брзина 207 км/ч
Убрзање 0 - 100 км за 9.2 секунде
Запремина пртљажника 350 лит.
Просечна потрошња  5.4 лит.(фабрички податак)

Владимир Дедић

Коментари9
8cf56
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Бранко
Сваки ауто који вреди 10000 евра или мање, је добар ауто. А ко за ту цену нуди највише у квалитету и опреми, тај је ауто најбољи и тај ће се НАЈВИШЕ КУПОВАТИ!!!!! (у Србији а и у свету!!!). Господо из Волксбурга ОПАМЕТИТЕ СЕ!!!. ДАЧИЈА - РЕНО су забили ГЛОГОВ КОЛАЦ досадашњој преовладавајућој филозофији европске аутоиндустрије (читај ФОЛКСВАГЕН). Дачија је пример за нову фиолозофију: АУТО ТРЕБА ДА ИМА СВЕ ШТО МУ ЈЕ ПОТРЕБНО ЗА ОСНОВНУ ФУНКЦИЈУ ПРЕВОЖЕЊА ИЗ ТАЧКЕ А У ТАЧКУ Б, а да при томе буде и (ЗНАТНО) ЈЕФТИНИЈИ ОД КОНКУРЕНЦИЈЕ!!! Оно што је WW са ,,Бубом,, урадио и постигао светски успех, није успео да то и даље промовише, па су његови мали аутомобили коштали као сви остали већи аутомобили (плаћао се фетиш о квалитету WW прозвода). Волксваген још није нашао одговор (а и други аутопроизвођачи) на изазов ДАЧИЈЕ, а прошло је већ доста , чак и превише, времена !!!. РЕНО са ДАЧИЈОМ може из ове рецесије да изађе много лакше и перспективније неголи остали велики произвођачи аутомобила.
Bora Boric
Da li ima nekog ko je normalan u Srbiji?? Preko 28 000 Evra za Golfa VI ?!?! Pa to je skoro $ 37000/USA/. Za te pare moze da se BIRA auto ili neki terenac, bilo Americki ili Japanski, o kvalitetu ne treba trositi reci. Ali to ti je Srbin, daj Folcvagen pa makar bio i preskup Golf !!
Dragan Niko
Novi golf IV ???? alal vera majstore :)
Milan Djukic
Cena novog golfa je preterana. 28 hiljada eura je oko 44 hiljade kanadskih dolara. Ovde u Kanadi za 48 hiljada dolara mozete da kupite luksuznu Hondu (Acura), recimo Acura-u TL koja ima benzinski motor od 280 KS i na autoputu trosi svega 1 litar vise benzina nego ovaj dizelas (trosi oko 8-9 litara). A koliko je Acura TL bolje auto od Golfa- o tome ne vredi potrositi ni reci. Kao da poredite najnoviji Mercedes E klase i Yugo 45. A razlika je svega 4000 dolara. Ili drugi primer je da za 35 hiljada dolara (oko 22 hiljade eura)mozete da kupite Hondu Accord koja je opet neuporedivo bolji auto od Golfa. Za 25 hiljada dolara (oko 15 hiljada eura)kupite Hondu Civic koja je iste klase kao golf i trosi kao golf dizel s tim sto trosi benzin. Honda Civic je bolje auto od golfa po svim strucnim casopisima vezanim za automobilizam.
dragan rrrrrrrrrrrrrrr
Pogresno je napisan rimski broj.Nije golf 4 nego golf 6.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља