петак, 16.11.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 13:14

Даноноћни радови на мосту преко Аде

Аутор: Н. Миковићуторак, 03.03.2009. у 23:59
Мајстори раде на дубини од 15 метара (Фото Л. Адровић)

Паралелно са изградњом моста преко Саве, поред Аде Циганлије, Дирекција за грађевинско земљиште градиће и приступне саобраћајнице. То обухвата, између осталог, надвожњак код Цареве ћуприје, као део унутрашњег магистралног полупрстена, али и прилазе мосту са новобеоградске стране.

Још је, међутим, неизвесно када ће почети изградња ових саобраћајница, иако се градња моста обавља даноноћно. Како кажу у дирекцији, већ је завршено насипање шпица Аде, а ускоро следи и постављање стубова.

– Од динамике радова зависи када ће мост почети да се појављује. Земљиште је сада увелико раскопано и мајстори обављају посао на дубини од 15 метара. Тренутно побијају шипове, а у наредном периоду би требало да буду направљени и први од укупно седам стубова, колико ће имати мост – најавио је Ненад Бајић, шеф Информативне службе Дирекције за грађевинско земљиште.

Он, међутим, није могао да прецизира када ће почети изградња улица које ће водити до моста. Проблем су, каже, нерешени имовинско-правни односи, нарочито код Цареве ћуприје где је још прошле године требало да буде саграђен надвожњак. Његова сврха била би повезивање Бановог брда са унутрашњим магистралним полупрстеном, па самим тим и са Новим Београдом и то управо преко моста код Аде.

У оквиру припреме терена, већ сада би требало да почне измештање објеката „Југопетрола”, који се налазе непосредно поред градилишта новог моста, сматра Милан Милосављевић, саобраћајни стручњак који је 35 година радио у Секретаријату за саобраћај. Он тврди да ће изградња приступних саобраћајница трајати вероватно исто колико и градња моста, односно најмање две године.

– Изградња прилаза мосту још није ни почела, иако је то веома сложен посао. Забрињавајуће је што нико о томе не говори. Ако радови под хитно не почну, може да се догоди да за две године имамо готов мост, али да до њега не можемо да дођемо јер немамо путеве – упозорава Милосављевић.

Он наглашава и да град не би требало да се упушта у пројекте који су у надлежности Републике Србије, јер се на тај начин троши новац неопходан за изградњу прилаза мосту.

– Град је, рецимо, уложио доста пара у обилазницу, иако је то обавеза Републике. Буде ли настављено са том праксом, у буџету неће бити довољно новца за важне пројекте, као што је изградња приступних саобраћајница до овог прелаза преко Саве – наглашава Милосављевић.

Поједини стручњаци тврде да ће будући мост у великој мери убрзати проток возила од Чукарице до Новог Београда и обрнуто. Сматрају и да ће ова ћуприја омогућити да саобраћај са садашњих мостова на Сави, као и кроз Булевар војводе Мишића, буде смањен за 40 одсто.

Према пројекту урађеном још 2006. године, нови мост на доњем шпицу Аде Циганлије биће дугачак 929 метара, широк 45 метара, са главним распоном од 376 метара и пилоном висине 200 метара. Овај прелаз преко Саве имаће шест коловозних трака, шине за метро, као и две стазе за пешаке. Укупна вредност радова је 116,6 милиона евра.

Уговор о пројектовању и изградњи моста потписан је у априлу прошле године између Дирекције за грађевинско земљиште и представника конзорцијума фирми у саставу: „POR Tecnobau und Umwelt AG” из Аустрије, „СЦТ д. д.” из Словеније и „DSD Bruckenbau GmbH” из Немачке. Изабрани извођач обавезао се да изгради мост са пилоном и косим кабловима у року од 40 месеци, као и да преузме одговорност за евентуално кашњење. Уговор подразумева да, уколико извођач не заврши посао у договореном року, инвеститор може да у посао уведе друго грађевинско предузеће и то о трошку неажурног извођача.


Коментари3
4bf94
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

bora prodanovic
ludostima nikad kraja! ekonomija beograda ne moze da podrzi ni puno skromniji projekat, a grad vapi za par funkcionalnih mostova, a ne za "arhitektonskim cudom"! prave privid blagostanja i pune svoje dzepove, parama koje pozajmljuju u nase ime!!!
Без прилаза
Пошто се неће моћи колима на мост, да се препусти домаћицама за сушење веша, изнад реке увек има поветарца?
украс
Сјајно, како ствари стоје, имаћемо мост којим неће моћи да се прелази!

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља