уторак, 22.05.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:04

Цркве и верске заједнице данас шаљу амандмане влади

Аутор: Ј. Б. – М. С. П.понедељак, 09.03.2009. у 22:00
Више невладиних организација траже усвајање закон о забрани дискриминације (Фото Жељко Јовановић)

Традиционалне цркве и верске заједнице требало би најкасније данас да доставе Влади Србије амандмане на предлог Закона о забрани дискриминације, изјавио је за „Политику” монсињор Андрија Копиловић, проректор Теолошко-катехетског института суботичке бискупије.

– Текст је завршен и требало је сачекати да се сви представници традиционалних верских заједница сложе са њим, пре него што га пошаљемо у Владу Србије. Очекујемо да нас после тога представници владе позову на састанак – каже монсињор Копиловић наглашавајући да претпоставља да ће на том састанку Католичку цркву предводити београдски надбискуп Станислав Хочевар.

Предлог Закона о забрани дискриминације, који је привремено повучен из скупштинске процедуре на захтев Српске православне цркве и традиционалних верских заједница, могао би да буде тема данашње редовне седнице Светог архијерејског синода Српске православне цркве, сазнаје Танјуг у Српској патријаршији. Епископ бачки Иринеј који је, са још шест великодостојника цркава и верских заједница, у име СПЦ потписао заједничко саопштење у којем се наводи да је Влади Србије предложено да „привремено повуче Предлог закона о забрани дискриминације, ради преиспитивања и побољшања” јуче није био доступан за изјаве. Представници цркава и верских заједница нагласили су да је „основни недостатак Предлога закона о коме је реч то што може довести до колизије између неких од права којима се тај предлог бави и права на слободно поседовање и изражавање верских уверења, проповедање верских учења и заштиту моралних вредности”.

Београдски рабин Исак Асиел каже да се придружио заједничком захтеву поглавара цркава и верских заједница који траже измене Предлога закона о забрани дискриминације на позив владике бачког Иринеја ( Буловића).

– Рекли смо наше примедбе, а немам информација да ли неко преговара са владом око измене спорних чланова закона о забрани дискриминације. Не знам да ли ће као што неки тврде закон без икаквих измена бити враћен у скупштинску процедуру. Мене највише занима да ли акопроповедам из Торе одређени вредносни систем могу бити оптужен за дискриминацију. А знамо шта о односима мушкарца са мушкарцем каже трећа књига Мојсијева – објашњава Асиел.

Рабин додаје да овакви закони постоје свуда у Европи, али да је потребно само уградити додатне заштитне механизме који би штитили цркве и верске заједнице у проповедању свог верског учења.

– Предлог закона био је месецима на јавној расправи, али Јеврејску заједницу нико из Министарства вера није позвао да каже шта о њему мисли – додаје Исак Асиел.

Елдин Ашћерић, секретар Ријасета Исламске заједнице Србије, нема сазнања да ли су започели разговори о изменама закона о забрани дискриминације. На питање да ли ће влада одбити примедбе цркава и верских заједница и непромењени закон поново вратити у скупштинску процедуру Ашћерић каже:

– Ниједна од традиционалних цркава и верских заједница није против закона, јер свако може на неки начин да буде дискриминисан. Његово доношење је у општем интересу, једино тражимо појашњења на спорне чланове. Не знамо каквих ће измена бити, али очекујемо да ће неких додатних појашњења у самом закону, ипак, бити.

Протојереј-ставрофор др Димитрије Калезић каже да не може да претпостави да ли ће измене које траже црквене заједнице бити усвојене, али претпоставља да цркве само држе курс вере, што је у појединим медијима искривљено.

– Оно што је пре и после човековог овоземаљског живота спада у подручје религије, а пол је, на пример, једна од таквих ствари које се тичу поретка Божјег, нечег што је најдубље и исконско и то није подручје правно или економско, јер се они баве животом човека од рођења до смрти – рекао је Калезић.


Коментари46
804fb
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Млади Џедај
Мене много више брине у нашем друштву дискриминација жена него хомосексуалаца. Нисам чуо за случај да је хомосексуалац изгубио посао због своје оријентације, али сам чуо за много примера жена које су отпуштене након породиљског или нису ни примљене на посао јер су у "критичним" годинама кад се очекује да ће засновати породицу и рађати децу. Ето баш та дискриминација ће да убије Србију, а не дискриминација сексуалних мањина. И уместо да заштитимо наше жене, које треба да буду мајке, које данас ћуте и трпе самовољу грамзивих послодаваца, ми ту тетошемо неке бахате типове који би да праве циркус и измишљају проблеме где их нема.
genetika
@Marko Markovic: Jedno su geni, a drugo genske mutacije. U jednoj familiji pola ih ima zelene oči, a druga polovica sive. Kad se neki članovi porodice počnu rađati s jednim zelenim, a drugim sivim okom, došlo je do neke mutacije gena.
Ivan S.
Ova se diskusija pretvorila u lepezu misljenja o svemu ali je cinjenica da bi se ta patrijarhalna Srbija jako iznenadila koilko je ljudi probalo seks sa osobom istog pola (sto u vojsci, sto su kao bili pijani sto ovo sto ono). Pogledajte samo na internetu oglase ili gay site-ove pa ce vam malo biti jasnije o cemu vam pricam. To sto vi licno niste videli ili niste probali ne znaci da to nije probao vas komsija ili neku u koga bi ste se zakleli da je strejt (a jos ima i decu). Da ima i zloupotreba ugrozenosti, ima, pa toga je uvek i bilo (uzmite primer Siptara sa Kosova). O crkvi i svetosavlju i njenoj ulozi u opstanku Srba, aman vise, kome do sada nije jasno sta je crkva (ama bilo koja) onda mu nikada nece ni biti jasno.
Marko Markovic
@Vladimir-e, pa vasa interpretacija "poremecaja" na genetskom nivou je isto kao kad bi ste rekli da je poremacaj imati zelene oci ili biti visok 183 cm jer je sve to na genetskom nivou. Ako je izbor onda bi jako mali broj ljudi izabrao jedan tezi put u zivotu u zemlji Srbiji da bude gay, prosto nema razloga imati probleme tog tipa. Ko je uopste taj ko je definisao sta je to poremecaj?!? Crkva mozda (pa pogledajte sta ti isti popovi sirom sveta rade)? Covek je kroz svoju istoriju prosao kroz raznorazne periode spoznaje i nekada je bilo OK zrtvovati decu/ljude "bogovima" ili verovati da je zemlja ravna ploca ili sto sta drugo. Danas niko ne veruje da je zemlja ravna ploca (cak ni crkva) i za X godina i u Srbiji ce biti sasvim OK ako si razlicit od mase, promenice se svest ljudi onog trenutka kada krenu da putuju i kada upoznaju da postoji i drugaciji svet oko njih.
Vladimir 78
@Marko Marković Citat:"Ja za sebe znam da sam bio oduvek naklonjen istom polu i kad sam bio klinac i kad skoro nisam ni znao sta je sex (poticem iz male seoske sredine gde gay koncept nije uopste ni poznat). Dakle na mene nikad niko nije uticao ni mediji ni nista i opet sam bio uvek okrenut istom polu. Dakle, u pitanju su cisto geni i to je to." Vi na jedan posredan način kažete, mada verovatno to niste hteli, da je homoseksualnost poremećaj i to na genetskom nivou. Nemojte misliti da vas napadam ili stavljam reči u usta. Ovo samo pokazuje da je problem homoseksualnosti i njegovog shvatanja veoma složen. Verovatno je homoseksualnost uslovljena genetskom predispozicijom uz odgovarajuće socijalno okruženje. Ja ne znam tačan odgovor, a pitanje je da li i naučnici koji se bave tom problematikom mogu dati tačan i nedvosmislen odgovor. Pazite, ako je u pitanju poremećaj, onda bi se on mogao tretirati određenim lekovima i terapijom. Ako je u pitanju slobodan izbor, onda je to na polju ljudskih prava i slobode čoveka da sam, neuslovljen od spoljnih ili unutrašnjih faktora izabere takvu vrstu seksualnog opredeljenja.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља