четвртак, 21.02.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 20:43

Најјевтинији аутомобили у Европи продају се у Пољској

Аутор: М. Л.четвртак, 12.03.2009. у 22:00
Пад злота почео је октобра прошле године (Фото АФП)

Варшава, марта – Продаја аутомобила у Пољској наставља раст – упркос кризи и супротно општим трендовима у Европи и свету. Према објашњењима стручњака, све већи број странаца, нарочито Немаца, али, такође, Словака, Скандинаваца и других, долази у Пољску и купује аутомобиле јер су ту доста јевтинији него у њиховим земљама.

Званичних и прецизних података нема (о купцима се не води посебна статистичка евиденција) али Војћех Џевску из агенције „Самар”, специјализоване за тржиште аутомобила, процењује да између 10 и 15 одсто купљених аута у Пољској одлази у иностранство, то јест купили су их и одвезли странци. Прошлог месеца у Пољској је, према подацима „Самара”, продато 30.200 аута. То је седам одсто више него у истом месецу прошле године, а чак 13 одсто више него у овогодишњем јануару. То значи да су у фебруару странци купили између три и четири и по хиљаде аута. Није баш мало...

Објашњења су релативно једноставна и везана за пад пољске валуте – злота, због чега су аутомобили за страног купца постали јевтинији. Продавци, наиме, избегавају да цене аута аутоматски усклађују с курсом, јер је у питању доста велико и перспективно тржиште на коме треба сачувати позиције пошто злот неће, наравно, вечито бити слаб. И тако, на пример, најјевтинији модел „опел астра 1,4” у Пољској је сада чак за 23.000 злота, односно преко 4.800 евра јевтинији него у Немачкој, а за око четири хиљаде евра него у Словачкој.

Ових дана објављена је добра вест за будућност пољске ауто-индустрије која долази из „Фијата”. Према дневнику Жечпосполита, овај велики италијански произвођач планира проширење капацитета у својој творници мотора у јужнопољском месту Биелско. Инвестиција износи око 400 милиона евра, а продукција нових типова мотора почела би већ идуће године.

Упркос свему томе, у овдашњој ауто-индустрији процењује се да ће због кризе бити отпуштено око 20 000 људи.


Коментари8
3f0a7
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

nikola
Zar je danas u Poljskoj naj jeftinija buvlja pijaca automobila.Ja se secam kadaje jugoslavija imala najvise ukradjenih automobila u celoj Evropi.Zar smo zaboravili kada je Marko Milosevic"ludovao po Srbiji sa najskupocenjim ukradjenim automobilima?A ko je prvi poceo da "luduje"sa ukradjenim automobilima.Pa to je bio za one koji nisu tada ziveli u Beogradu,bio najpoznatiji srpski lopov,kriminalac i ubica A R K A N.On je rvi ukrao komsiski auto,kada je imao samo 15 godina.Tada su sredili kako je "dete samo uzajmilo auto da se malo provoza."Tada je njegov otac,posteni Crnogorac "poludeo"i propisno ga istukao.Ali njegova,arkanova majka se "uplasila"i potrazila crnogorsku vezu da spase svoje dete.Dobila je diplomatski pasos za sebe i svoga sina. i otisla u Stokholm u Svedsku.Sve je to "sredio"njihov rodak Joko Dapcevic tadasnji jugoslovenski konzul u Stokholmu.Ali mladomArkanu to nije bilo dosta,pa je poceo da krade automobile i tamo da se "malo provoza"Kasnije je piceo da krade mnogo vise i postao jedan od najpoznatiji lopova u Evropi.Kad god ga je koja drzava uhapsili i sudila za njegove placke on je uspevao nekako da pobegne i sa laznim pasosem,kao sada Miladin Kovacevic,vrati se u Srbiju kao da nije nista uradio.
terramare
Najvise ukradenih automobila u Evropi ,nalazi se u Poljkoj.
Milan
Tako je Nikola apsolutno se slazem sa tobom, Srbima izgleda nije bilo dosta komunizma od Tita do Slobe, Mire....pa sada i dalje hoce da nastavljaju Titovim i Slobinim putem izolacije. Komunisticki mark je zahvtaio Srbiju i ne vidi se kraj.
povratak otpisanih
Postovani Gospodine@Nikola,izjasnjavate se "KAO"Srbin, neznam sta imate od obrazovanja?Dali vam je uopste nesto poznato o VIZANTIJI(prvi Rim)i da li znate cijom zaslugom je propao?Treci RIM je RUSIJA!Vitestvo,Dostojanstvo,Moral,Karakter i uvek na strani slabijeg su nasa karakteristika neznam koja je vasa,zavlaciti se nekom koji te nece i prezire i zavidi ili se varam?A SLOBU cete traziti i praviti od blata!
Aleksandar
@nikola da da, sve vidim kako ce pohrliti nasi dragi iz eu da naprave pazar Srbiji... sto se to isto ne desava u Bugarskoj i Rumuniji? Raspitajte se malo, kako je ulazak u eu uticao na standard u zemljama, koje su usle u zadnjem krugu... umesto cveca, dobili su nesto sto vise lici na septicku jamu...

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Developed by: NewTec Solutions & TNation

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља