субота, 04.07.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
петак, 27.03.2009. у 22:00 С. Деспотовић

Продат најскупљи аутомобил на Сајму

На Сајму аутомобила највише кибицера, али има и купаца (Фото Бета и Танјуг)

Ако је судити по првом дану на Међународном салону аутомобила, отвореном јуче на Београдском сајму, економска криза није утицала на највећу сајамску манифестацију у Србији. Најскупљи изложени аутомобил „ауди Q7V12”, чија је цена готово 177.000 евра, продат је и пре званичног отварања ове смотре четвороточкаша.

Међународни салон аутомобила, 47. по реду, отворили су председник Владе Србије Мирко Цветковић и Карло Синчери, председник Међународне организације произвођача моторних возила. Премијер је истакао да се економска криза највише осећа управо у секторима везаним за ауто-индустрију.

– Управо зато желимо да повећамо тражњу за моторним возилима и предузели смо конкретне мере кроз смањење царина за увоз аутомобила – рекао је Цветковић, додајући да је влада у протекле две године инвестирала у „Заставу” и стварање стратешког партнерства са „Фијатом”.

На Салону аутомобила учествује више од 500 излагача. У хали један и хали четири (некадашњој „четрнаестици”) четвороточкаше су изложили највећи светски произвођачи путничких возила, попут „Пежоа”, „Форда”, „Опела”, „Реноа”, „Фијата”, „Шкоде”, „Мазде”, „Шевролета” и других. У хали три најновије моделе излажу „Мерцедес” и „Крајслер”, док је целу халу пет закупила компанија „Порше СЦГ”, која посетиоцима представља марке „ауди”,„фолксваген” и „сеат”.

Цене су, што би рекли продавци са сајма, за свачији џеп. Најјефтиније возило је „шевролет спарк” који кошта 5.995 евра, а најскупљи, већ продат, „ауди Q7 V12” за који је непознати купац издвојио тричавих 176.948 евра.

Надметање што бољом понудом и попустима почело је одмах по отварању. Тако „Пежо” даје од пет до десет одсто попуста на аутомобиле, па се може уштедети од 500 до 4.000 евра. Модел „пежо 308” кошта 13.990 евра, а „партнер” 11.900 евра. „Хјундаи” нуди пет година бесплатног одржавања или куповину на рате без камате, а сајамска цена „сонате” је 18.990 евра. Сајамски попуст од десет одсто дају и на штанду „Хонде”, па тако популарна „хонда сивик” може да се пазари за 15.900 евра.

И у „Шкоди” кажу да понуда никада није била повољнија.

– Са специјалном сајамском понудом „шкода фабија” може да се купи за 8.909 евра. Ту су и популарна „октавија А5” која кошта 13.499 евра и лимузина „шкода суперб” за коју ваља издвојити 17.936 евра – појаснили су на штанду „Шкоде” и додали да су посетиоци већ првог дана показали велико интересовање за возила овог чешког произвођача.

Иако се може учинити да су на овогодишњем салону нови модели у сенци старијих на које произвођачи дају попусте, ипак није тако. Посетиоци могу да погледају 48 премијера, од којих су три светске, а четири европске постпремијере. Ту је „мазда 3” која је стигла право са сајма у Женеви, а „Мерцедес” је представио нову „е класу”.

– Цена модела „е класе” је од 42.490 евра до 104.383 евра. Сви изложени најновији модели већ су нашли купце – рекли су на штанду „Мерцедеса” у хали три.

Већина посетилаца Београдског сајма ипак је свратила само да гледа. За 300 динара, колико кошта улазница, они са плићим џепом могу да прошетају халама, да виде најновије моделе и да на тренутак седну за волан најлуксузнијих аутомобила у којима ће се после петог априла, до када траје сајам, башкарити будући власници.

– Дошли смо да видимо аутомобиле. Прелепи су, али ништа нећемо да купимо. Скупо је. Али зато смо понели апарате да их фотографишемо – причају Марко и Михајло, који су на отварање салона аутомобила допутовали из Јагодине.

Осим излагача аутомобила, хале Београдског сајма окупирале су и банке, осигуравајућа друштва и лизинг компаније које посетиоцима нуде кредите за куповину возила.

– Дајемо кредите са роком отплате до седам година, без жираната и депозита и уз могућност оптерећења плате и до 50 одсто – објаснили су на штанду Фолксбанке.

Слично је и у Делта ђенерали осигурању, које је генерални спонзор салона аутомобила. Сви који до 30. априла купе ново возило и уговоре каско осигурање добиће на поклон полису осигурања „помоћ на путу”.

Све у свему, излагачи су успели да сајамским попустима и добром понудом напуне хале Београдског сајма још првог дана. А, ако се по јутру дан познаје, то што су најскупљи четвороточкаши већ продати продавцима гарантује добру зараду.

--------------------------------------------------------:

Први пут без „Заставе”

После готово пет деценија, крагујевачка „Застава” не учествује на Сајму аутомобила, пошто сада послује у саставу италијанског „Фијата”. Аутомобил „пунто” изложен на штанду овог произвођача и поред свих очекивања није стигао из „српског Детроита”, већ из Италије.

Коментари8
c90d5
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

ipak se moze
Ko "ustedi" na porezu moze da kupi i najskuplji automobil...
Vanja
Kod nas SEK-a nije ni privirila sudeci po sajmovima.Sve najskuplje kod nas nadje svog kupca, jahte, automobili...O ćemu onda pricaju naši političari.
plemenska zajednica
Poglavica vozi Rols Rojs, dok ostali clanovi plemena trce bosi po prasini.
citalac
Opet se pojavljuje "Delta" kao uvoznik? Da li su uvoznici i dalje podrzavani od strane drzave? Oni su velikom merom zasluzni za pogresnu ekonomsku politiku i borbu da se odrzi vrednost dinara, dosadasnjim BACANJEM deviza!
Citalac
Ocigledno je da pare ne donose i racionalnost--kome treba tehnoloska aberacija da bi transportovao sebe od tacke A do tacke B, kad se to moze uciniti i za destinu (bacenih) para. Ali ako, sujeta ima svoju cenu a pare su (verovatno) iskandzane prodajom duse djavolu.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља