понедељак, 17.12.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 00:01

Летелице на ветар и машту

Аутор: Јовица Даниловићсубота, 28.03.2009. у 22:00
Бора Милетић са својом ескадрилом (Фото Ј. Даниловић)

Вршац – Вршчанин Бора Милетић (69) прву макету авиона направио је у вежбаоници Учитељске школе, у Вршцу, пре равно 57 година. Касније је хоби прерастао у професију. Градио је ваздухопловне једрилице, најпре у некадашњем Ваздухопловно-техничком центру „Јастреб“ у Вршцу, а након специјализације у Немачкој прихватио је понуду познате фирме „Шемп Хирт“, у граду Кирхам Теку, из које је, пре четири године, отишао у пензију.

Вратио се у Србију, и својој старој љубави моделарству, па је наставио да конструише мале авионе.

– Као дванаестогодишњак, саставио сам први авион по имену „алфа“, и од тада нисам мировао. Кад сам завршио браварски занат, запослио сам се у некадашњем Ваздухопловно-техничком центру „Јастреб“ и ушао у екипу која је производила једрилице – прича нам Бора Милетић, познат у Вршцу по надимку Фрипта.

У „Јастребу“ је радио и на првој југословенској моторној једрилици, а после неколико година послат је у Немачку на специјализацију. Тамо није остала незапажена Борина умешност и љубав према летелицама, па су му понудили да пређе код њих. Та фирма и данас производи једрилице за читав свет. Код нас се више не израђују.

Овај заљубљеник у летелице је још шездесетих година положио летачки испит за једрилицу, али је „на крилима ветра“ небом пловио само – шест сати.

– Тренутно у радионици имам шест макета авиона, и све су у „возним стању“. Само један модел сам урадио по стварном узору, а остале, као и још стотинак, конструисао сам и саставио према сопственој замисли и прорачуну. Кад је реч о правим ваздухопловним једрилицама, рачунам да сам у Вршцу и Немачкој радио на око 400 летелица – каже Милетић.

Ниједна једрилица на којој је радио није страдала због лошег техничког решења, или грешке произвођача – истиче Милетић, наглашавајући да је безбедност пилота прва брига.

После пензионисања и професионалног ангажовања у производњи једрилица, Бора Милетић се опет вратио моделарству. И даље конструише само авионе за кружно летење, који су му 1960. године донели титулу државног првака. Овај тип модела му је дражи, јер је у току троминутног лета укруг са летелицом у сталном контакту преко танке сајле. Теледириговани авиони га никада нису привлачили.


Коментари0
33135
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Developed by: NewTec Solutions & TNation

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља