четвртак, 26.11.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
понедељак, 30.03.2009. у 22:00 Б. Карталовић

Веровали или не – „пунто”

„Пунто”: тренутак пре спуштања на земљу (Фото М. Игњатовић)

Крагујевац – После низа перипетија око почетка монтаже возила, са „Заставине“ роботизоване линије јуче је, око 14 сати, сишао први „пунто“ са логом „Фијата“. Протекле недеље, у погонима крагујевачке фабрике монтирано је 35 аутомобила марке „пунто класик“, што је званичан назив овог модела који је до новембра прошле године склапан под именом „застава 10“.

На монтажној линији јуче је било постављено 350 шкољки, односно каросеријских делова пристиглих из Италије, а план заједничке екипе домаћих и „Фијатових“ инжењера је да се до средине априла у погонима „Заставе“ дневно монтира сто возила. До краја маја у крагујевачкој фабрици требало би да буде склопљено око три хиљаде аутомобила, а коначан циљ је да се обезбеди довољно возила за свих 19.000 пријављених купаца.

– Обим монтаже ће се увећавати како време буде одмицало, а наш циљ је да нико од пријављених купаца не остане без возила – изјавио је Зоран Богдановић, директор „Заставе ауто“, предузећа основаног за монтажу „заставе 10“ и „пунта класик“.

Према Богдановићевим речима, увођење друге смене у монтажни процес зависи од процене „Фијатових“ стручњака, који контролишу квалитет возила у складу са светским стандардима.

– „Лакирница“ је и даље уско грло, али све чинимо да и тај погон ускладимо са стандардима које намеће серијска монтажа возила. У свим осталим сегментима у потпуности смо овладали процесом – нагласио је Богдановић.

Према речима Зорана Радојевића, генералног директора Групе „Застава возила“, „пунто класик“ се монтира без проблема, пошто су и радници спремно дочекали долазак „Фијата“.

Новинарима се јуче први пут обратио и Ђовани де Филипис, директор српско-италијанског предузећа „Фијат аутомобили Србија“. Он је рекао да је задовољан до сада оствареним степеном и квалитетом монтаже возила и нагласио да ће до краја године бити произведен довољан број „пунта класик“ за све заинтересоване купце. Евентуално већи обим монтаже ће, како је напоменуо, регулисати „захтеви тржишта“.

– Задовољан сам постигнутим и ми не одустајемо од плана. „Фијат“ остаје у Србији и Крагујевцу, а све остало зависи од тржишта – изјавио је Де Филипис, наглашавајући да је „Застава“ део глобалне „Фијатове“ мреже.

И поред свих оптимистичких порука које су јуче упућене јавности, новинари су били ускраћени за одговор у вези са уплатом 200 милиона евра, које „Фијат“ треба да унесе у ново предузеће као свој оснивачки улог. Рок за уплату тих средстава истиче 31. марта.

– Инвестиције јесу одложене, али од њих нико не одустаје. И „Фијат“ и ми размишљамо само у смеру како да уговор реализујемо онако како је планирано – изјавио је Александар Љубић, директор Центра за реструктурисање при Агенцији за приватизацију.

Према његовим речима, све инвестиције „Фијата“ у ново предузеће везане су за нови модел „А“ класе, који би у „Заставу“ требало да стигне пред крај 2010, уместо, како је раније најављено, почетком наредне године. У изјави за медије, Љубић је напоменуо да „о санкцијама или пеналима због померања неких рокова нико не размишља“, пошто су и „Фијат“ и држава Србија „сагласни и спремни да реализују потписани уговор“.

Коментари12
50f76
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

perajica, vrbljani
ovaj punto nema bočne retrovizore, te se "kompletnom" puntu ne može ni govoriti.
Dragan,BGD
@Zoran , 31/03/2009, 20:51 Samo ste zaboravili da je Ceska clanica Evropske unije i da je samo zbog toga njihova Skoda ovakva kakve jeste.I ne samo Skoda. @momabrazil , 31/03/2009, 02:47 Razlika je mozda samo u znaku u nekim detaljima iznutra a za trziste bilo gde,razlika je VELIKA.kakav status u svetu ima FIA a kakav Zastava.Da li o tome treba razgovoratai.Ili je bilo bolje da i dalje proizvodimo "101" i "Jugo" automobile koji su u svetu prevazidjeni pre 30 godina.
Komsa Komsa
Ovo mi deluje kao ekonomsko propagandni program
Зоран
Тресла се гора, родио се пунто...
Zoran
Ljudi,jeste li videli novu Shkodu na sajmu automobila?San snova.E tako smo mogli i mi.Od Shkode Cesi uzimaju pare,a ne neko drugi,kao sto to sada Fiat radi kod nas.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља