уторак, 21.05.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:43

Преко „Газеле” на прстима

понедељак, 30.03.2009. у 22:00
Већи промет од садашњих 165.000 возила дневно није могућ (Фото Л. Адровић)

Санација моста „Газела” више не може да чека. Још једна зима и посипање соли, која нагриза челичну конструкцију, могли би озбиљно да угрозе његову безбедност. Министарство за инфраструктуру је због тога протеклог викенда „Путевима Србије” наложило да убрзају административну процедуру и током наредних дана потпишу уговор са извођачима радова.

– На тендеру за носиоца радова на обнови „Газеле” победила је аустријска грађевинска компанија „Штрабаг”, док ће „Мостоградња” бити подизвођач. После потписивања уговора, преостаје само да град Београд усвоји акциони план измештања нехигијенског насеља које је са новобеоградске стране никло управо испод прилаза „Газели” – каже Зоран Дробњак, директор Јавног предузећа „Путеви Србије”.

Драгољуб Ђаконовић, београдски секретар за саобраћај, сматра да је од потписивања уговора са извођачем потребно најмање 45 дана до почетка радова. Према његовим речима, до завршетка Универзијаде радиће се само испод моста, што значи да неће бити поправке коловоза, тако да грађани не треба да брину да би могло да дође до саобраћајног колапса. Он истиче и да је Секретаријат тражио од „Путева Србије” да им доставе динамику извођења радова.

– Небитно је да ли ће поправка почети за седам или 10 дана, најважније је да „Газела”, која је у лошем стању, буде обновљена – каже Ђаконовић.

Санација ће трајати 22 месеца. Како је предвиђено, до завршетка Универзијаде, односно августа, избегаваће се радови који ће захтевати редукцију и измештање саобраћаја. После тога, транзитни саобраћај кроз престоницу ће на добановачкој петљи и Бубањ потоку бити усмераван на обилазницу. А, када крену радови на замени пешачке стазе преко моста, биће затваране по једна или две, од укупно три, траке на страни моста на којој се ради. У том случају, биће постављена посебна сигнализација која ће градски саобраћај преусмеравати на алтернативне правце. Надлежни због тога већ сада позивају на стрпљење возача.

– Одмах након потписивања уговора кренуће радови на санацији конструкције моста испод коловоза. После Универзијаде на ред долази замена бетонских пешачких стаза уместо којих ће бити израђене металне, прекривене бетоном, са новом оградом – каже Бранко Кнежевић, директор „Мостоградње”.

Обнова „Газеле” подразумева и ојачавање моста, па ће уместо 1.000 тона дотрајалог бити уграђено 2.000 тона новог челика – 1.200 тона за конструкцију и 800 тона за пешачке стазе и ограду. И прилазне саобраћајнице мосту, укључујући и Мостарску петљу, биће ојачане путем карбонских трака или пренапрегнуте челичне ужади.

– После обнове мост ће моћи да поднесе садашњи ниво саобраћаја који је вишеструко већи од пројектованог. Већи промет од садашњих 165.000 возила, колико свакодневно пређе „Газелу”, једноставно није могућ, и то не због носивости моста, већ због чињенице да возила преко њега пролазе браник уз браник. На мосту због тога више нема зауставне траке – објашњава Кнежевић.

Поводом предстојеће обнове „Газеле”, Милош Вујанић, професор Саобраћајног факултета, каже да је тај мост „жила куцавица” Београда, али је очигледно да је горњи део у забрињавајућем стању. Према његовим речима, они који преко њега прелазе не би смели да буду доведени у опасност и наглашава да анализа стања „Газеле” коју је пре неколико година урадио „Мост пројект” више није употребљива. Требало би сачинити нову, јер ће се само на тај начин сагледати право стање моста који деценијама није прописно одржаван.

Марко Лакић - Никола Миковић

-------------------------------------------------------------

Погрешни прорачуни

У неформалним разговорима, од грађевинаца се може чути да је „Газела” одмах по завршетку изградње, 1970. године, имала озбиљан недостатак. Наиме, приликом пројектовања направљена је грешка у прорачунима, због чега се метална конструкција улегла на средини. То је видљиво и голим оком. Не само када се гледа са стране, већ и када се прелази возилом преко њега.

Због тога, на металном делу моста нису уграђене бетонске банкине већ лакше, металне.


Коментари5
1c20f
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Ivan
Dobro dosli na obilaznicu! Za neke koji nisu prosli sadasnjom obilaznicom od Bubanj potoka bice zanimljivo iskustvo. Netreba da idete u Avganistan, imate ga ovde na 5 minuta od grada. Mislim da su Turci imali bolji put. Djubre i stari kreveti su cesta pojava na uskom, nebezbednom, neosvetljenom putu gde je negde brzina od 10 km sat premija. Nisu nikad hteli da ulazu u taj kraj. Jedva cekam komentare stranih agencija kada ono malo stranaca krene obilaznicom od Bubanj potoka do Orlovace. Ima i jedan neosvetljen dugacak tunel sa kaldrmom i ogromnim rupama gde se krecete sporo. Ima i nekih cudnih ljudi sto stoje u tunelu u mraku i gledaju vas. Vrlo zanimljivo. Duz celog puta su deponije a javna je tajna da je drzava digla ruke od tog dela grada. Kada pozovete razne inspekcije oni kazu da tu treba da se ukljuce sire strukture i da oni nemogu nista. Predlog: Stotinak ljudi viska iz javnih preduzeca da se prebaci u komunalne aktivnosti sprecavanja i ciscenja obilaznice. Vec ima inicijativa da se put zatvori u znak protesta jer jedino tako ce neko krenuti nesto da radi.
Срђан Ђорђевић
Ма мислим да саградимо нови а овај пустимо да се сруши :-) Озбиљно, имамо превелики број улица које су лоше. Склони смо предимензионисању а то је прање новца и корупција у позадини. Паре лете. Нико не узима у обзир амортизацију. Приход коришћењем инсталације предвиђен за њено обнављање.
Trivo
Cvele, pa bar su poceli izgradnju mosta preko Ade.
Teslagenerator-X
Kada instalirase novi celicni delovi mosta treba predhodno zastititi od rdje i nagrizanja soli presvlacise plasticnim filmom ili rezenom i moze da stoji netaknut celik 1000godina!Dakle na celik se navlacu"rukavice"zastita,farbe nisu vise otporne vec plasticizacija koja se prska i onase stvrdne-skameni postane neprobojna"koza"koja prekriva celicne grede i srafove tako daje 100%zasticeno. Takoav Most nece se nikada popravljati osim inspekcije ali mozda neko ne voli vecni Most bez opravki konstrukcija.
Cvele
Dakle ova vlast ume samo da pozira, prica bajke o Evropi, i naplacuje putarinu na auto-putu koga je prethodna vlast izgradila, a da oni nesto pokrenu ili sagrade BOZE SACUVAJ! Da parafraziram Pekica, (demokratska) decenija koju su pojele mace, izgleda su se samo naivni nadali istinskom progresu ove zemlje. Ja za OVO vise nikad ne glasam.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља