субота, 06.06.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
среда, 15.04.2009. у 22:00 Ј. Ц.

Стари „југо” за нови „пунто”

Млађан Динкић уручио је кључеве новог „пунта” Жики Остојићу из Бољеваца (Фото Танјуг)

Рециклажом „југа”, старог 18 година, јуче је у Центру за рециклажу у Железнику званично стартовао владин програм замене старих аутомобила за нови крагујевачки „пунто”. Машина „Шредер” прогутала је још четири четвороточкаша, па је петоро грађана добило кључеве новог „пунта” који су купили уз попуст од 1.000 евра.

На овај начин је, према речима Млађана Динкића, министра економије и регионалног развоја, коначно почео развој рециклажне индустрије у Србији.

– Влада ће помоћи свима који желе да се баве рециклажом да уз помоћ кредита из Фонда за развој купе савремену опрему. Корист од тога неће имати само „Застава”, која ће захваљујући програму „Старо за ново” продавати више аутомобила, већ и цела земља јер ће се гвожђе добијено прерадом извозити, а у исто време саобраћај учинити безбеднијим – рекао је Динкић и додао да влада тренутно има новца за субвенционисање куповине 5.000 аутомобила, али да ће се, уколико се постигне договор са „Фијатом” да у производњу „пунта” буду укључени и делови произведени у Србији, тај број сигурно повећати.

Оливер Дулић, министар екологије и просторног планирања, изјавио је да ће стари аутомобили бити рециклирани по европским стандардима, уз коришћење најмодернијих технологија.

– Свака компонента аутомобила биће издвајана и рециклажом поново употребљива. Зато морамо да развијамо екоиндустрију и учинимо да сваки делић може да се рециклира – рекао је Дулић, који је са председникомУправногодборакомпаније „ФијатаутомобилиСрбија”ЂованијемдеФилиписом присуствовао рециклажи првих аутомобила.

Пошто су се јуче опростили од старих четвороточкаша и у полицијској станици у Новом Београду одјавили регистарске таблице, купци новог „пунта” су у Салону аутомобила „Делта М” преузели кључеве.

– Жао ми је мог „југића”, никад ме није изневерио на путу, али ново је ново. Сивометалик „пунто” поклонићу ћерки Биљани за рођендан – рекао је Жика Остојић из Бољеваца и додаје да процедура замене старог аутомобила за нови није компликована и не траје дуго.

Како је објаснио Млађан Динкић, намера је да се цео процес заврши за 24 сата.

– Нико од купаца неће бити позван да стара кола преда на рециклажу ако га у салону не чека нови „пунто” који може одмах да преузме. Сви учесници у овом програму су усаглашени, тако да се замена аутомобила заврши за један дан – објаснио је Динкић и додао да је интересовање грађана за овај модел „фијата” велико, због чега ће овај произвођач морати да прошири производњу.

Како је најавио, већ у јулу са трака фабрике у Крагујевцу сићи ће први „пунто” са турбодизел мотором, најквалитетнијим који производи овај италијански произвођач аутомобила.

Коментари8
f8ba6
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Mudrac
@profesor: Zastava je zbilja bila dotirana od budzeta, zapravo preciznije, zasticena ogromnim i nerealnim carinama. Ali to je bilo onda u socijalistickoj zemlji a ovo je sada u (kao) boljoj i ne vise socijalistickoj zemlji. Prema tome vasa logika ko je bio dole sad je gore, je upravo ono sto ne valja. U danasnjoj Srbiji oni sto su bili dole treba da budu gore ali ne i obrnuto, oni sto su bili gore (malo boljih primanja)ne treba da budu dole. Inace ova "nova" Srbija nije nista naucila ni promenila, sve je onda sjasi Kurta da uzjasi Murta, a sve ostalo po starom. Jos nesto,jeste mi sve kritikujemo, ovo u politici i jeste dobro, kad se stvari kritikuju onda se i menjaju, obrnuto smo videli u komunizmu, kao i do cega je dovelo.
profesor
Citam komentare i shvatam zasto nama u Srbiji nikako da krene na bolje...Sve sami negativizam i kritizerstvo,najcesce bez pokrica. Takodje,vecina stanovnistva pati od kompleksa velicine kad je u pitanju nasa zemlja.Kao,zasto samo sklapaju Punta a ne proizvode ga i sl.Bice i proizvodnja,polako,dajte malo vremena. Zaista je sreca sto je Fiat uopste i odabrao Zastavu kao partnera.Istu kombinaciju sa,verovatno jeftinijom radnom snagom mogao je Fiat da nadje u vise drugih zemalja.Tamo im verovatno ne bi iskljucivali vodu radi lokalnih prepucavanja. Da je FIAT usao u saradnju sa bilo kojom susednom zemljom svi bi se ponosili time.Ali nasi gradjani su,naravno,uvek nezadovoljni,jer kao sto rekoh,kolektivno patimo od kompleksa velicine. Da bude jasno,nikad mi nismo ni imali domacu autoindustriju.Svi Zastavini automobili su prekopirani italijanski,kao sto je Yugo ruznija verzija Fiata 127.Tj. i njega su nasi "napravili" tako sto su im italijanski inzinjeri odradili 95% posla. Punto je pre neku godinu bio auto godine u Evropi a Yugo je bio dobrano prevazidjen jos kada se pojavio. Oko toga da je polovan auto bolji od novog-ko god to tvrdi dovodi sebe i druge u zabludu.Polovan auto je UVEK macka u dzaku.Znam to iz iskustva. Zao mi je sto Goca i njeni poznanici sada kao tehnoloski visak ne mogu da koriste kredit.Ali,kada su oni 80-ih i 90-ih kupovali Yuga po tada enormnoj ceni(prema ondasnjim platama) od oko 10.000 DEM neki drugi gradjani,medju kojima sam bio i ja nismo mogli to da priustimo,ni u snu.Medjutim,nisam bio zavidljiv i zlurad prema doticnoj grupi iako je tadasnja Zastava debelo dotirana iz budzeta,znaci i od prihoda nas koji nismo kupovali Yugice. Takav je zivot,kolo srece se okrece,tj.,ko bi gori sad je doli.Ali ne treba zbog toga svi da rezonujemo po modelu "da komsiji crkne krava".
Mudrac
"Свака компонента аутомобила биће издвајана и рециклажом поново употребљива..." rece gospodin Dulic! Ne bojte se ljudi, nece koristiti polovne delove od Yuga za Punto, Gospodin ministar je mislio da ce svaki materijal biti sortiran, pa recikliran (obicno pretopljen ako je metal) da se dobije materijal za nove delove...Gospodin ministar treba da se izrazava preciznije. Inace ne zavaravajte se oko cene, reciklaza ne moze da nadomesti 1000 evra (cak ni blizu), to znaci da nejveci deo tih 1000 evra ide iz budzeta Srbije koliko da se zapocne posao staro za novo, sto ce reci prava cena je 5000 evra za kupca plus 1000 evra raspodeljeno na sve ostale gradjane Srbije koji se nece voziti u tom puntu!Ukljucujuci i Gocu tehnoloski visak! 8-)Pozdrav!
car lazar
Kakav novi punto? Pa to je ljudi stari model. nema tu nista novo. Bolje cete proci da kupujete polovan "originalni" punto ovog modela nego ovo cudo koje kosta duplo vise. Bolje bi bilo da su Zastavu zatvorili nego da prave STARE Fiatove modele. Ali neko je sigurno video sansu da se debelo nalapa para. Sve lopov do lopova. Tipicno ex-YU mentalitet ali u lepsem odelu i sa svilenim maramicama. Nazdravlje.
stalker (r)
ja hocu da dam svoj stari auto za neki korejski, rumunski, ruski, nemacki, francuski... da li je to moguce u ovoj "drzavi"?

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља