среда, 20.02.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 14:11

Русија спасава Опел

субота, 30.05.2009. у 22:00

Од нашег дописника 

Москва, 30. маја - Нови власник немачког „Опела” је конзорцијум који чине руски „Сбербанк” (35 одсто) и канадско-аустријска компанија „Магна интернационал” (20 процената). У власништву „Џенерал моторса” остаје 35 одсто, док радницима „Опела” припада десет процената акција посрнулог концерна.„Захваљујући усаглашеној концепцији спасавања, ’Опел’ сада има перспективу”, рекла је немачки канцелар Ангела Меркел након потписивања споразума. Она је истакла да је у преговорима о спасавању аутомобилског концерна учествовао и амерички председник Обама и изразила задовољство што се 25 хиљада радника неће наћи на улици.

„Ту шансу је ’Опел’ заслужио јер за насталу ситуацију нису криви радници немачког концерна већ промашаји менаџмента ’Џенерал моторса’, досадашњег власника фабрике.”

Немачка влада одлучила је да нове власнике „Опела” помогне кредитом од 1,5 милијарди евра, као и државним гаранцијама за кредит у вредности од 4,5 милијарди евра, па је, иако формалну одлуку о продаји доноси „Џенерал моторс”, њен избор партнера био кључни.

Нови власник обећао је да ће инвестирати више од петсто милиона долара. С обзиром да је „Сбербанк” државна банка, јасно је да је куповина „Опела” заправо инвестиција руске владе. „Сбербанк” ће, кад се компанија стабилизује, највероватније, продати своје акције.

Група „ГАЗ” Олега Дерипаске биће индустријски партнер немачког аутомобилског концерна. Захваљујући високом степену аутоматизације и квалификацији персонала ГАЗ-а који је обучаван у предузећима „Магне” (занимљиво је да је Дерипаска власник извесног броја акција те канадске компаније), могућа је организација заједничке производње, изјављују представници руског аутомобилског гиганта.

Група „ГАЗ” може да обезбеди производњу око 180 хиљада аутомобила новог конзорцијума.

Герман Греф, директор „Сбербанка” изјавио је да је Русија заинтересована да куповином таквих актива реструктуира аутомобилску индустрију. Према његовим речима, то је изузетна шанса за Русију – да по невероватно ниској цени добије једну од најнапреднијих технологија европског произвођача. „Сбербанк” је у овом случају наступио као инвеститор, тј страна која је дала кредит неопходан за куповину. „Опел” је одувек један од најпродаванијих аутомобила у Европи и данас у Немачкој има четири производна комплекса, у којима ради 25 хиљада радника. Поред тога, власник је и фабрика у Великој Британији, Белгији и Пољској. Захваљујући новом власнику, сав тај потенцијал биће сачуван, а можда и повећан.

У Русији су веома задовољни овом куповином, не само зато што Руска Федерација тако постаје један од највећих светских играча на пољу аутомобилске индустрије, већ и зато што је то први пут да на Западу прихвате руске инвестиције. До сада су сви покушаји руских бизнисмена да постану власници значајнијег пакета акција већих светских компанија спречавани било тако што су налажени формални разлози који онемогућавају куповину, било отвореним изјавама да руски капитал није пожељан.

Љубинка Милинчић


Коментари22
ee473
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

живота ђурић
На једној ТВ станици , чини ми се на Б-92 чуо сам да су у спашавању Опела , како и у овом тексту стоји , узели учешће Руси и Канађани , а на РТС у дневнику у 19,30, 1. јуна , Русе нису ни поменули.Зашто је јавни сервис дао непотпуну информацију незнам , али ми је сумњиво да не кажем по " еуропејски " суспектно. Надам се да то нема везе са дебатом око уласка у НАТО , јер и Нијемци су НАТО- у па им не сметају руске банке ко нашим политичарима европске провијенције- боље рећи провинцијализације.
milos
Bravo za g.Pesica!Ulaz Ruskog kapitala u prestonicu Evropske autoindustrije je veoma znacajan.Nemacka za razliku od Amerike igra dobro za sada.Neopravdan je taj cinizam i zluradost u komentarima.Ja to vidim drugacije.Idealna varijanta za nas i celu Evropu je sto veca saradnja te dve zemlje.Sa jedne strane Rusija sa svojim sirovinama i kapitalom,sa druge Nemacka sa svojom tehnologijom , trzistem i polozajem.To je najaca osovina svih vremena i svi mi bi mnogo profitirali iz tog partnerstva.Ako je jedna Nemacka pustila Ruski kapital a sta mi misevi cekamo?Krize traze nova saveznistva i nova resenja jer stara ocigledno ne pomazu.Kao sto rece Kusturica u svom filmu.-ovo je pocetak velikog prijateljstva.-
car za Analitičara
Kontradiktorni ste.Čas kažete da "keš"nije važan, posle kažete da je danas vreme para i tehnologije, pa iz te konfuzije ne mogu da izvučen zaključak šta zapravo mislite.Ne sporim, možda se Gorbačov jednom i penjao na razarač, ali se amerikanci svakog meseca penju na rusku svemirsku stanicu.Klod Bernar je 50-tih godina prva iskustva u presađivanju organa sticao u Rusiji.Ponavljam 50-tih godina!Što se tiče 140 mil gladnih, to je čista demagogija.Ne kažem da u Rusiji nema gladnih, ali ima ih i u Americi možda i više.Vidi se da odavno niste bili u Rusiji(ako ste uopšte).Preporučujem da posetite Moskvu, St.Peterburg ili Novosibirsk ili Soči da vidite šta je raskoš.A i ne trebaju vize.Za kraj, evo anegdote sa Oksforda:Koji je drugi jezik na matematici?Engleski.Ruski je prvi.Pozdrav i ne budite tako isključivi.
Analiticar
Za danijelu i cara....mozda Rusija i ima kesa, ali tehnologiju niti je dobila u zadnjih 50 godina niti ce dobiti. Kad udju u WTO, onda mozda. Sto se tice zabadanja zastava na dno mora i penjanja na stanice u svemiru, o tom potom. Tih 140 miliona gladnih vise znace nego ona zabodena zastava, a da glad i propast sistema tera vrhusku da okrene list pokazalo se i pre 20 godina. Na koji ono razarac se popeo Gorbacev kad mu narod nije imao hleba da jede, i sta je ono diskutovaon sa Reaganom tamo, i sta je posle bilo u Istocnoj Evropi? Ko je ono stojao pored Medvedeva na Sahalinu pre 2 meseca kad je LNG postrojenje pusteno u pogon? Sta je moljen Berlusconi da uradi i da pre 3 meseca? Dali je dao? Vreme Gagarina i Lajki je proslo, sada vladaju pare, znanje i tehnologija....a to podrzava narod koji radi , ima i ne zazire prema drugom koji ima vise od njega.
Danijela
@Analiticar: Tehnologije nije tesko kupiti, ako ima kesa, a Rusi imaju s cim da kupe...

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Developed by: NewTec Solutions & TNation

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља