петак, 22.03.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:00

Нестао авион на линији Рио-Париз

понедељак, 01.06.2009. у 12:00

Париз, Рио де Жанеиро – Француска компанија „Ер Франс” саопштила је да је нестао њен авион „ербас А-330–200”, који је са 228 путника и чланова посаде летео из бразилског града Рио де Жанеира за Париз.

Комуникација са летелицом прекинута је око 3,14 ујутру, а као могући разлог компанија наводи квар на електричним инсталацијама, када је авион пролазио кроз олујни систем изнад Атлантског океана.

Ратна ваздухопловства Француске и Бразила учествују у потрази, у нади да није реч о најтежој авионској несрећи у историји француској авиопревозника.

Авион на лету АФ 447 требало је да слети на париски аеродром „Шарл де Гол” око 11.15.

„По свему судећи, реч је о авионској катастрофи”, рекао је директор „Ер Франса” Пјер-Анри Горжон, додајући да је скоро сигурно да авион није више у ваздуху, јер је морао остати без горива.

Из компаније су саопштили да је летелица нестала са радара четири сата и десет минута након полетања из Рија. Према речима портпарола Брижит Беранд, „ербас-А330–200” је улетео у „веома јаку турбуленцију”, да би десет минута након тога била примљена аутоматска порука да је „дошло до кратког споја”.

Према извештајима агенције АП, авион је највероватније ударила муња.

(/slika2)У потрагу за авионом укључило се бразилско ратно ваздухопловство које претражује ваздушни простор и територију у делу Атлантика североисточно од обале те земље, док су француски војни авиони кренули у потрагу из базе у Сенегалу.

Француски министар за екологију Жан Луј Бурло одбацио је могућност авионске отмице, додајући да би пре могло да се ради о несрећи.

„Ништа се не примећује на мароканским, шпанским и француским радарима. Спремни смо да примимо и најтеже вести”, изјавио је Бурло, преноси АФП.

На аеродрому „Шарл де Гол” успостављен је кризни штаб, у коме се налазе министри саобраћаја и екологије, док је министарство спољних послова активирало сопствени центар за кризне ситуације.

Председник Француске Никола Саркози прати ситуацију и наредио је свим релевантним владиним телима да се ангажују у потрази за авионом и да што пре истраже разлоге нестанка, саопштено је из његове канцеларије.

На аеродрому су се окупили забринути чланови породица и рођаци, где се о њима брину лекарске екипе.

„Ербасови” авиони су конструисани како би могли да издрже јаке турбуленције, нарочито на већим висинама, док је портпарол „Ер Франса” истакла да је капетан на лету АФ 447 до сада стекао 11.000 сати летачког искуства, чиме се могућност пилотске грешке своди на минимум.

Од пуштања у комерцијални саобраћај 1994. године, ниједан „ербас А-330–200” није доживео несрећу са смртним исходом, наводи се у извештају Мреже за безбедност летења.

До закључења овог броја „Политике”, настављена је потрага за несталим авионом.

М. К.


Коментари33
076d3
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

ino manijak
Izvinjavam se na ponovnom jaljanju. Svaki putnicki auto je svojevsni Faradejav kavez. Fizika VI razred osmoljetke.
ino manijak
To sto sam danas zaludjen sa tehnickim podatcima i novostima iz sveta automobila samo je "zal za mladoscu". Naime, svojevremeno sam dugi niz godina drzao medju kolenima "palicu" za dubinu i nagib (letilice bez motora). O meteo uslovima izmedju +100 i +4.000 metara (nadmosrske) visine, mogao bih da pisem romane. Samo usputna informacija, sta mi je nocas sinulo dok sam gutao sve u vezi danasnje pretrage brazilske, francuske i americke mormarice u zoni gde su registrovana dva ploveca ostrva ostataka AIR BUS-a. Na tom je mestu Atlantik dubok 6 (sest) kilometara. Francuzi stizu na lice mesta, donoseci automatsku podmornicu, pise sa dva robota, jer je kljuc nesrece zapisan u crnoj kutiji (obicno uvek postoje dve crne kutije). Crna kutija emituje signal 30 dana. Znaci sledi trka sa vremenom. Nigde do sada nisam procitao, zasto nije reseno preko obicnog soft-programa, da se jedna ili obe crne kutije, vec u toku porinuca aviona u morske dubine, ne odvoji od svog sklonista, inace blindiranog, na slican nacin kao (barutno) lansiranje pilota kod ostecenja supersonicnog aviona. Crna kutija se "lansira" podvodno, zajedno sa svojom zastitom, zajedno tezina je oko 100 kilograma (bez zastite oko 10-tak kilograma), balon se automatski naduvava, ispliva na povrsinu, posle je decija igra locirati izvor radio signala, tacno i da su talasi 15 metara visoki. ps Oni momci sto vade jastoge po Beringovom moreuzu su "svemirci" za sve visine talasa podivljalog mora.
BELA VISTA
@BELA VISTA , 02/06/2009, 13:00# "visina letenja ovog aviona A380 je 13 100m sto znaci 13km i 100m,70 kilometara vam je 70 000m malo ste se preracunali,"# Kao prvo- trebali ste upotrebiti vlastiti nik! Drugo: Nisam se preracunao! Pisao sam o fenomenu koji Vam je ocito NEPOZNAT! Nauka se bavi tim visinskim munjama od 1990. god. kada ih je dokazao i opisao naucnik John R. Winckler. Mozete vidjeti fotografije na internetu ako potrazite: Kobold (Wetterphänomen) . Te munje sjevaju iz oblaka prema vasioni do visine od 100 kilometara!!! Taj fenomen su vidjeli i astronauti spejs shatla; postoji vec mnogo video-snimaka. MOLIM REDAKCIJU DA OVO OBJAVI. HVALA!
consul Romanum
Koliko je meni poznato do sada ni jedna civilna letilica nije pala zbog udara groma. Trup letilice kao i krila predstavljaju jedan kavez kroz koji proleti udar munje. Prilikom leta Sao paulo - Rio de Janeiro sa jednim Super Constelation je udario grom u avion iznad dzungle, avion, sa 4 klipna motora se malo potresao i nastavio dalje da leti.Svaka civilna letilica poseduje jedan ili dva metereolska radara, vide sta se desava i do 500 kilometara radijusa. Ovaj dalekometni dvomotrni avion je imao takav radar.Ko zna sta se desilo, za velika nevremena kao sto su harikeni i slicno je jos malo rano, tako je bilo bar do sada. GE jeste jedan on najvecih proizvodjaca reaktivnih motora, i za civilne i za vojne avione,kometar jednog citaoca ne treba uzeti ozbiljno, njegovo ime je vec poruka.
Djile
"Kad automobili poseduju zastitni sistem od gromova,tako isto postoje i avioni." Ne postoji nikakav namerno-smisljeni zastitni sistem u automobilu. Tamo ste bezbedni zbog zakona fizike (u metalnoj ste kutiji). Ali ni to nije 100%, struja i drugi efekti svejedno mogu da ostete/uniste elektricne sisteme i elektricitet da se prenese preko metalnih objekata (volan, rucke, itd.) u unutrasnost automobila. Isti princip i za avione. Samo treba dodati da su neki Airbus avioni delimicno napravljeni od kompozita, koji nisu tako dobri elektricni provodnici kao aluminijum, znaci moguce su lokalno ekcesivne temperature i drugi stetni efekti; to je sve uzeto u obzir pri projektovanju, no naravno moguce su izuzetne situacije. Ipak ne mozemo da kazemo da smo gospodari prirode.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна / Вести дана

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља