среда, 03.06.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
среда, 17.06.2009. у 22:00 Бране Карталовић

Шта купац добија за 5.990 евра

Крагујевац – Погони „Застaве” увелико се опремају за склапање модела „пунто класик” са дизел мотором. Дневна производња нарасла је на сто возила. Све иде по плану и сви су задовољни осим, можда, купаца који би да дођу до новог аутомобила по систему замене „старо за ново”. Они се, обично, одлучују за основни, односно најјефтинији модел – „пунто класик“. У случају да се за стари аутомобил добије повластица Владе Србије од 1.000 евра, тај модел „пунта“ би коштао свега 5.990 евра.

Али, такви купци су изненађени чињеницом да њихов нови аутомобил, најјефтинији модел „пунто класик“ нема већи део опреме која је уграђивана у „заставу 10“, модел који се у Крагујевцу склапао до октобра прошле године.

Основна верзија модела „пунто класик“ се нуди без раткапни, антене, звучника и прикључка за радио, а инструмент табла је без индикатора броја обртаја и уређаја за индикацију возних параметара (такозваног борд компјутера), нема ни климе, електричних подизача стакла, централног закључавања браве, као ни серво волана. Од краја априла, када је монтажа наведеног аутомобила почела да се захуктава, гуме на основној верзији тог модела су уже од оних које је имао модел „застава 10”. Уместо од 14, гуме на најјефтинијем моделу „пунто класик“ су од 13 цола.

Помоћник министра Млађана Динкића у Министарству за економију и регионални развој Александар Љубић каже да само „Фијат“ доноси одлуку шта ће и под којим условима продавати на српском тржишту. У изјави за „Политику” Љубић каже да је најважније то што су Италијани домаћем купцу понудили више верзија „пунто класика”, од најосновније и најјефтиније, до најскупље и најопремљеније.

– Као и сваки други велики произвођач аутомобила, и „Фијат“ размишља комерцијално. Сходно условима тржишта на коме пласира свој производ, он нуди различите варијанте једног истог аутомобила. Неки имају мање, а други модели више опреме. За српског купца је најважније што, кад оде у салон, може да бира шта ће да купи. Да ли онај са мање или више опреме, што зависи од тога за шта је заинтересован и колико има пара. Купац купује аутомобил у виђеном стању. Такође, за ову причу је важно да „Фијат“ све своје моделе „пунто класика“ нуди по систему замене „старо за ново“ – објаснио је Љубић и додао да је „Застава” до пре неколико месеци у понуди имала само „југо“ који је коштао око 4.500 евра.

За једног од купаца ова прича изгледа другачије. Због грађевинских послова које је водио у „Застави“, наш саговорник је желео да остане анониман.

– Купио сам најјефтинији „пунто“ за свастику у Београду. Дала неку своју стару крнтију, па сам морао да одем у „Заставу промет”. Али, кад сам преузео аутомобил, видим да му недостаје много тога. ’Ајде што нема климу и неку електронику, него што му, бар, нису ставили раткапне. Морао сам да свратим у продавницу аутоделова да их купим. Било ме је срамота да га таквог возим за Београд. Није ми јасно да нема антену и припрему за радио. Иначе, аутомобил иде одлично. Само, нисам га платио 5.990, него 6.025 евра – прича наведени купац.

Будући да је више пута напоменуо да ће фабрика у Крагујевцу бити иста као и у Торину, градоначелника Крагујевца Верољуба Стевановића смо питали да ли му је познато да између „заставе 10“ и садашњег основног модела „пунто класик“ постоје разлике.

– Знам да се разликују у појединим елементима, али не могу да кажем шта „Фијат“ подразумева под „основним“ моделом. Могу само да кажем да би било нелогично да се крагујевачка верзија основног модела „пунто класик“ разликује од истог модела који се прави у Торину. За мене би било било логично да су то два истоветна аутомобила – рекао је Стевановић за „Политику“.

За објашњење шта се то купцима у Србији нуди за 5.990 евра, колико по званичним информацијама кошта најјефтинији модел „пунто класик“, под условом да у куповину уложите и своје старо возило, обратили смо се и Ђузепу Закарији, портпаролу компаније „Фијат аутомобили Србија“.

– Показујући још једном недовољну пажњу према стварним чињеницама, питањима покушавате да сугеришете поређења која нису могућа. Не схватамо из којих сте извора добили информацију да су „Фијат аутомобили Србија“ икада изјавили да је „пунто класик“ исто возило као „застава 10“ или друге верзије истих возила која се продају на страним тржиштима. То из простог разлога што се ради о српском националном возилу „пунто класик“, које тиме тиме добија шири значај – одговорио је Закарија.

Коментаришући монтажу тог модела у Крагујевцу, портпарол „Фијат аутомобила Србија“ каже:

– Возило је понуђено српским купцима у више верзија, од најекономичније до оне најопремљеније, са моторима на бензин и дизел, да бисмо изашли у сусрет разним потребама, по цени која је јасно дефинисана у односу на опрему коју пружа. На другим тржиштима, укључујући и италијанско, по истој цени по којој се у Србији продаје „пунто класик“ могу се набавити само мала возила са основном опремом.

Коментари30
9ba13
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Dušan
Zaboravio sam da napomenem cene dodatne opreme za Punto u Italiji.Farovi za maglu-180eura ,bočne lajsne od plastike-60e ,normalni 5-ti točak-70eura, daljinsko otvaranje vrata-130eura itd..
Dušan
Fiat Punto clasic se ne proizvodi u Torinu nego u turskoj i na siciliji.Košta bez uobičajenih sniženja oko 10.000 eura sa PDV(IVA 19 %).Naravno na tržištu EU vazdušni jastuci , servo volan i ABS su obavezni , a auto ima ratkapne,centralnu bravu , podizače stakla(prednje) ,imobilizer ali nema radio ni antenu niti klimu što je oprema uz doplatu.Naravno sve boje osim bele se doplaćuju.Za moj pojam Panda i Grande Punto su mnogo bolji izbor.Panda jer je jeftinija i "upotrebljivija" , a Grande Punto je "Hit u EU" i neznatno (500-600 eura) je skuplji a nudi mnogo više.
Djile
"Za te par ako bi kupovao orginal punto iz Torina dobo bi bolje opremljen auto, e otome je reč." Da, tako je, Sumaher, dobio bi bolji auto. Pa sto onda ne ode u Torino da ga kupis? Zato sto bi te kostao put, hoteli, tvoje vreme, itd., mnogo vise nego sto bi "ustedeo".
Djile
"dragi moj prijatelju ja sam prosle godine kupio nov chevrolet aveo u osnovnoj opremi(servo,radio,ratkapne...)za nesto vise od 7.000$ a to mu dodje nekih 5.000evra pa ti vidi lafe..." U redu, lafe, "stobi reko", proverio sam na internetu cenu za novi chevy aveo, i ona se krece izmedju 11.400 i 14.600 dolara. Znaci najniza cena je oko 8.800 evrica, lafe, tako da si ili kupio polovni, lafe, ili mozda nisi potpuno iskren s nama. Ili, eventualno, je diler bankrotirao pa je morao da se otarasi inventara, ali 7.000 dolara nije normalna kupovna cena za taj auto, ako je nov. Lafe. Mada se u principu slazem, da sto se tice auta, placamo sve vise i vise za sve manje i manje. A u slucaju punta, pored ponude i potraznje, tu radi i manjak konkurencije na nasem trzistu, pa mogu da podignu cenu za losiji kvalitet. Tako da se ne mogu ocekivati iste cene na nasem i italijanskom trzistu, svaki biznis nastoji da maksimizira svoj profit. Ali svejedno, elektricni prozori (koji kad se pokvare -- sta ces onda?) i klima za takav osnovni auto, mnogo trazite. Volan servo, za tako mali auto, bi mozda bio potpuno nepotreban, da li bi se uopste osetila neka razlika? Broj obrtaja mozes i sam da osetis dok vozis, da li je u normali, to je manje vise samo ukras da impresioniraju musterije. Za neke druge stvari -- ratkapne, antena/radio, se mozda mogu sloziti da su malo preterali.
srdjan n
ako se ne varam za par dana od kada je obelodanjeno da ce poceti prodaja staro za novo uz popust od 1000 eura nafatalo se oko 18000 ljudi koji su potpisali pred ugovor o kupovini punta, a da se je javilo samo 18 sigurno bi doslo do korekcije cene, barem ja tako mislim.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља