субота, 06.06.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
уторак, 07.07.2009. у 22:00 Б. Карталовић

Све спремно за „пунто” дизел

Серијска монтажа креће за десетак дана, а од септембра ће се склапати 200 возила дневно
Стиже и дизелаш: Биће скупља и јефтинија варијанта

Крагујевац – Монтажне линије „Заставе ауто” спремне су за почетак серијске монтаже „пунта” са дизел мотором. Тај аутомобил је исти као и бензинска варијанта која се већ склапа у Крагујевцу, с тим што ће испод хаубе бити уграђиван дизел мотор „мулти џет”, запремине 1,3 кубних метара.

Према речима Небојше Здравковића, заменика градоначелника Крагујевца и члана некадашњег владиног тима за преговоре са „Фијатом”, серијска монтажа дизел верзије „пунта” требало би да почне најкасније за десетак дана.

– Све је спремно за склапање „пунта” са дизел мотором, а серијска монтажа овог возила почеће за седам до десет дана – изјавио је Здравковић за „Политику”.

Број монтираних возила повећаваће се из месеца у месец. Тренутно се, наводи он, у „Застави” сваког дана склопи између 100 и 120 „пунта”, а у септембру ће бити монтирано 200 возила дневно, односно око 5.000 на месечном нивоу.

Како сазнајемо, дизел верзија „пунта” имаће две варијанте. У зависности од опреме, јефтинија ће коштати десет и по хиљада евра, а скупља (која ће осим климе у основној понуди имати и АБС кочиони систем) биће 1.000 евра скупља. У наведену цену, како нам је речено у „Застави“, није урачунат ПДВ.

Здравковић јуче није могао ни да потврди ни да демантује информације о даљим плановима „Фијата”.

– Готово свакодневно разговарам са менаџерима „Фијата”, али нико од њих није поменуо да ће уговор бити измењен. Што се тиче улагања и оснивачког улога, који „Фијат” још није уплатио, те ствари ће се решити кроз анексе уговора – каже Здравковић.

Према уговору о оснивању заједничке фирме „Фијат аутомобили Србија“, који је потписан 29. септембра 2008. године, план производње је дефинисан у две фазе. Прва подразумева производњу 200.000 јединица новог модела А класе, а друга још 100.000 аутомобила из Б сегмента.

Почетак производње нових „Фијатових“ модела у Крагујевцу је због светске економске кризе одложен на неодређено време, а спомиње се и увођење у производњу још једног модела крајем ове године, А или Б класе.

Коментари5
a2204
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

consul Romanum
Ako sam dobro razumeo clanak onda se sada kola proizvode bez ABS-a. Drugo, opet se spominje ekonomska kriza, autor izgleda nije upoznat sa cinjenicom da u Nemackoj trenutno ne mozete dobiti FIAT vozilo bez duzeg cekanja, sve je rasprodato, mesecima u napred, kakva je to kriza onda ? Talijani cuvaju onih 200 miliona €vra koji su dizni, to je sve, jednostavno, znaju sa kakvim amaterima imaju posla, pa im se moze.
Osoba X
pa ispada da normalna varijanta sa PDV kosta oko 12 000-13 000, sto je ista cena kao toyote ili kie ili renoa. Pa ko je lud da kupi Punto kada za iste pare moze kupiti renomirani tj provereni auto. Zbilja nisu normalni, nego dace narodu jadnome kredite da ga namame pa da i po tom osnovu zarade tj da ih kosta preko 15 hiljada eura
mirćuz
Svaka čast piscu teksta koji govori o montaži a ne o proizvodnji punta kao na televiziji. Ovde je stvar jasna naša država se samo zove država ili ne radi ništa u korist svojih građana već u korist uvoznika i bogatih sa zapada koji su i zavrtali Srbiji ruku da oni dođu na vlast a sada sečemo prste i spavamo na prugama.
Vladimir
nije 1,3 kubnih metara, vec 1300 centimetara kubnih
Zeljko Peric
Добар дан поштована редакцијо, да ли господин Б. Карталовић зна колико је: "...дизел мотор „мулти џет”, запремине 1,3 кубних метара." Па то није аутомобил то је прекоокеански брод. Види се колико је опште образовање вредно чак и у новинарству, затреба нам математика.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља