уторак, 09.03.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
петак, 10.07.2009. у 22:00 Мирослав Лазански

КО ЋЕ ПОКУЦАТИ НА ВРАТА

Породице пилота највеће су жртве пилотске професије. Када на вратима стана угледају колегу свог оца или супруга ненајављеног, знају да је дошло до трагедије. Када на вратима стана евентуално позвони полиција, онда је можда реч о „обавијесном разговору“ по захтеву Жупанијског државног одвјетништва у Госпићу упућеном Тужилаштву за ратне злочине у Београду: да се поводом истраге коју спроводи Жупанијски суд у Госпићу, а у смислу одредаба „Меморандума о сугласности у остваривању сурадње у борби против свих облика тешког криминала“ провери да ли окривљени пилоти бораве на подручју Србије и да се о томе Жупанијски суд у Госпићу обавести, да се доставе Жупанијском суду подаци о „заповједној структури на аеродрому у Бихаћу, у времену од 1991. до 1995, и то подаци о особама пилота и заповједницима ескадрила који су или наређивали или извршавали заповједи, дакле, били непосредни извршитељи или наредбодавци казнених дјела ратних злочина, а те је податке могуће прибавити у архиви бивше ЈНА“. Жупанијско државно одвјетништво из Госпића тражи од Тужилаштва за ратне злочине у Београду да се са пилотима обаве „обавијесни разговори на околности казненог дјела, који им се ставља на терет“. Жупанијско државно тужилаштво из Госпића у предмету КТ-4/94 од 12. децембра 2008. године прозива именима и презименима неке „пилоте 185. ловачко-бомбардерског пука Југославенског ратног зракопловства стационираног у Пули да су 20. рујна 1991. године извршили ракетни напад на цивилно мјесто код Сења и изнад Красног без избора циља на то мјесто успалили ракете, уништили већи број господарских и стамбених објеката, двије особе су смртно страдале, а девет особа је тјелесно озлијеђено“.

Пре неколико месеци сличан захтев из Хрватске стигао је у Подгорицу ради „обавијесних разговора“ са свим пилотима јединице РВ и ПВО која је била на аеродрому Голубовци. Пре неколико месеци полиција је изгледа о тим питањима и проверавала адресу једног припадникаВ и ПВО са станом у Нишу. Која је јединица В и ПВО следећа на реду?

Српски пилоти као да су Икари овог друштва. У време оног бившег режима држава им није одржавала авионе, када је дошао рат 1999. године полетали су, заправо, на полуисправним апаратима, радари и сензори нису радили. И гинули су жртвујући се за земљу и част своје професије. После демократских промена 2000. године поверовали су да су дошла боља времена, да ће држава инвестирати и у технику и у људе. У прве три године ништа од тога, кажу да је држава имала пречих потреба. И летело се још мање него у оном ненародном режиму. Па се није много ни падало. Пилоти су играли одбојку, поправљали срушене објекте, фарбали просторије. И чекали боље сутра.

У међувремену су неки људи из тадашњег састава Министарства одбране покушавали да на анализе борбене готовости војске, а то је свугде у свету и најстроже чувана војна тајна, доведу генерале НАТО-а који су у то време били војни саветници при Министарству одбране у Београду. Онда је пре три године у интервјуу главном српском војном листу амбасадор једне велике силе потпуно отворено поручио „да је Србији сасвим довољно да има пар транспортних хеликоптера за мировне мисије, да јој борбени авиони и не требају“. Новинар, који је радио тај интервју за главни српски војни лист полтронски је на то ћутао. Ни стручна војна јавност није реаговала, о политичкој и да не говоримо.

Пре четири године неки људи у Министарству одбране Србије заносили су се идејама да ваздушни простор Србије чувају борбени авиони из Мађарске, Румуније, или Бугарске, јер би то, наводно, било јефтинија варијанта. Да није било генерала ваздухопловства Драгана Катанића, то би и прошло. Па је затим скоро три године требало да прође да се донесе одлука о ремонту авиона „миг-29”. О новим авионима политичари ни реч да кажу.

И сада после трагичног лета пуковника Ранђеловића неки бесрамно покушавају да несрећу још и исполитизују. Па се постављају питања „какви нам то авиони требају када смо војно неутрална земља“, па „ето вам неутралности и руских авиона“ и слично. И та питања постављају „стручњаци“ са средњим медицинским и трговачким школама. Који су некада писали „како Срби у Книну имају оклопни воз који може да сиђе са шина и вози по камењару“. А сада усплахирено узвикују: „Где смо то као неутрални, куда то идемо?“ Они треба да уведу Србију у НАТО. Као да сви имамо колективну амнезију.

Сваки систем који понижава своју војску понижава, пре свега, себе...

Коментари137
39f93
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Dragan,BGD
@gonzales , 13/07/2009, 16:28 Ma ostavi se ti secarana i Kostica i ja smatram da on to nije smeo da dobije,ali to je druga prica.O SARTID-u su decenijama pricani vicevi,SARTID je jedna od najvecih promasenih investicija u SFRJ,cak mislim da je najveca po gubutcima.Decenijama niko nije uspeo nista sa Zezezarom,sad ti imas ideju kako je mogla da bude rentabilna.Ma nikako.Kad je gradjena pametni ljudi su rekli da je to velika glupost.Ali sta vama to vredi govoriti,vama teba argument,pa cete ga naci,ako treba reci cete da smo mogli da izgradimo tri takve zelezare. Zasto neko drugi nije hteo SARTID,zasto neko drugi sada ne izgradi novu zelezaru.Sta treba,ruda da se doprema iz Argentine. @Dragan , 13/07/2009, 20:57 Molim samesne likove da mi se vise ne obracaju.Ne mogu da im objasnim jedan najprostiji sudski proces.
Милорад
@Свим пријатељима, још једном. Драган БГД, није Драган и није БГД. Не расправљајте са њим и нестаће са форума, верујте. Било је још таквих.
djole pub
Evo, imali smo u oprostajnoj poseti (hvala Bogu da ide) evropskog komesara za bezbednost, Havijera Solane. Dosao covek, kako je i red da se oprosti sa prijateljima (i mozda da se izvine Srbima sto je on bio taj koji je "naredio" pocetak bombardovanja), ali je i doneo dugo ocekivanu vest - braco Srbi, uskoro vas ocekuje "beli" Sengen. Kako poseta glavnog EU bezbednjaka mozda ima i neki tajni aneks, sem onoga sto je objavljeno, verovatno je "provereni" borac za ravnopravnost Srba sa evropskim nacijama i doneo g. Tadicu i Jeremicu vest i kako ce se EU angazovati da se pomogne srbijanskom ministru vojnom u suzbijanju siptarskog terorizma u juznim opstinama Srbije koje se granice sa KIM. Ocito je da su se EU zvanicnici pobojali da teroristicki napadi na Zandarmeriju u tzv. "kopnenoj zoni razdvajanja" ne oslabe pozicije Cvetkoviceve Vlade, odnosno zajedno sa predlozenim "cuvenim" Dinkicevim zakonom o javnom inforimisanju ne izazovu ocekivnai krah vladajuce (Manter) koalicije. Zato je Solana pozurio da na BBC da intervju o "brzom" ulasku Srbije u zonu "belog Sengena i tako pokusa da pomeri jezicak na vagi u korist Borisa Tadica.
Dragan
@Dragan BGD Kako te nije sramota da pricas o stvarima o kojima nezns bas nista.
gonzales
@Dragaan,BGD. . Da je drzava preuzela dug Sartida i uvela bolji menadzment, mogao je da proradi isto i kao kada ga je preuzeo US STIL. Druga je stvar sto je poklonjen ovoj americkoj kompaniji bez dugova koji su ga opterecivali, uz odgovarajucu nadoknadu "poserdnicima". To je samo jos jedan od dokaza do koje mere su "petooktobarci" rusili sve iole vredno sto je preostalo posle Milosevicevih privatizacija. Kako to da je Kostic mogao uspesno da upravlja seceranom u Crvenki a ne i drzava pre njega, a da ni malo novca nije ulozio u njenu modernizaciju? Pricate nebuloze i pravdate ono sto se ne moze opravdati. Odmah posle svake takve "uspesne" privatizacije imali smo "prirast" novih i bogatijih tajkuna, koji su odmah (a i pre toga) ostvarili veoma cvrste veze sa pojedincima iz prvatizacione agencije. Niko ne pominje njihova na precac ostvarena prijateljstva sa ljudima iz vrha izvrsne vlasti i pojedinih stranaka. Bezbroj puta su pominjana imena tih ljudi, a bilo ih je i koji su kontaktirali i iz zatvora izvodili pojedine prijatelje kriminalce. Cinjenica je i da su u stvaranju poslednje vlade ucestvovali i lobirali ljudi koji su dobro poznati Srbiji kao "veliki" privrednici. To je prica za sebe i nije cudo sto niko nece da zapocne pricu o nacinu i putevima (i njihovim vezama sa vrhovima stranaka na vlasti), nacinom enormnog uvecanja bogatstvs, ciji apetiti rastu sve vise i koji, pouzdano se zna imaju monopol u Srbiji u oblasti u kojima se bave.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

logo

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља