уторак, 02.03.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
недеља, 09.08.2009. у 22:00

Краљевском мосту неопходна реконструкција

Пешачком мосту је враћено име, а сада му треба поправка (Фото С. Трифуновић)

Мали Зворник – Гвоздени мост на Дрини који спаја Мали Зворник и Зворник (РС) већ дуго је у лошем стању и одавно му је неопходна реконструкција. Преко њега се дуже од деценије не одвија путнички саобраћај, користи се само за прелазак пешака. Има доста оштећења, поприлично га је освојила корозија, асфалт на тротоарском делу је пропао, а на неким местима и „прогледао“ па се кроз њега види река.

– Стари мост је од велике важности за два града и најкраћа је веза између њих. Његова реконструкција је један од наших приоритета и покушаћемо да у оквиру прекограничне сарадње заједно са Зворником конкуришемо за пројекат његове санације. Максималан износ који се може добити је 300.000 евра по једној општини тако да би нам могло бити одобрено око 600.000 евра, што би према неким проценама било довољно за реконструкцију моста. Недавно му је враћен првобитан назив „Мост Александра Првог Карађорђевића“ па ћемо се за помоћ обратити његовом наследнику – каже за наш лист председник малозворничке општине Милан Тодоровић.

Локалне самоуправе два суседна града су у последњих неколико година више пута покретале иницијативу за реконструкцију моста саграђеног пре осам деценија, али без успеха. Пре две године се тадашњи председник Малог Зворника Јово Роган обратио Влади Србије, као и принцу Александру Карађорђевићу, за помоћ у реконструкцији моста. Иницијативу је подржао и Зворник али резултата није било.

Иначе, овај мост је после две године градње завршен 1929, а његово освећење било јеујануару 1930. у присуству краља Александра Првог Карађорђевића по коме је назван. Грађен је средствима Министарства грађевине Краљевине Југославије, ратном репарацијом и донацијама краља Александра. Све до краја Другог светског рата мост није мењао име да би после обнове, завршене 1946, добио назив „Филип Кљајић Фића”, који је доскора носио, мада су житељи с обе стране реке увек користили стари. Дужина моста је око 150 метара, а ширина 7,2 метра, и до данас је задржао првобитан изглед.

Мост још увек одолева, мада је пре две године упозоравано да, ако се ништа не предузме, за годину или две неће бити у употреби. Колико ће још челични старац, који је напунио 80 година, моћи да издржи небригу која га деценијама нагриза?

Саша Трифуновић

--------------------------------------------------

Мерење издржљивости

Да би се испитала издржљивост моста, по завршетку градње је запрежним возилима на њега довезено 30.000 тона камена. Склоњен је после 15 дана, када се утврдило да је мост чврст и стабилан.

Коментари0
03905
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

logo

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља