četvrtak, 20.06.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 21:45

Otpuštanje svih u RTV Priština, televizija će postojati – na papiru

petak, 30.10.2009. u 22:00
Зграда у Прокупљу у којој је смештена РТВ Приштина Фото Д. Борисављевић

Na spisku zaposlenih Radio-televizije Srbije koji će biti obuhvaćeni socijalnim programom nalazi se i svih 276 radnika Radio-televizije Priština, saopštio je juče Kolegijum RTS-a. Saopštenjem se oglasilo i pomenutih 276 zaposlenih koji navode da njihovo stavljanje na spisak za socijalni program praktično znači gašenje RTV Priština, zbog čega su oni jedinstveni u stavu da ne prihvate takvu odluku i traže da ostanu u sastavu RTS-a, pozivajući Vladu Srbije da prihvati njihov zahtev i pomogne finansiranje. Zvonimir Miladinović, izvršni direktor sektora RTV Priština, kaže da nema nikakvih garancija ni za tvrdnje da bi posle otpuštanja svih radnika, oko 100 njih bilo vraćeno na posao, ali ne u RTS, već bi bili zaposleni u privatnim medijima.

– To znači da bi naš položaj bio krajnje neizvestan. Država ili RTS mogli bi da raskinu saradnju sa nama kad god bi hteli. RTV Priština ostala bi u Statutu RTS-a kao deo Medijskog javnog servisa Srbije ali bez ijednog radnika, dakle, samo formalno. Ne sporimo da je potrebno smanjenje broja radnika, ali država treba da se zapita da li želi ozbiljan medij na Kosmetu – kaže Miladinović.

On navodi da je u sastavu RTV Priština TV Most, TV Puls, Radio Gračanica, Radio Kosovska Mitrovica, televizija i radio u Prokuplju, kao i televizija u Kuršumliji. Oni imaju privatnog vlasnika, ali kako objašnjava Miladinović, to je samo formalno, jer je to bila obaveza zbog Unmikovog zakonodavstva. I radnici u svom saopštenju ističu da privatno vlasništvo nad medijima iz sastava RTV Priština ne sme da bude prepreka za formulisanje pravnog statusa RTV Priština u okviru Javnog servisa. „Smatramo da više ne postoji bilo kakva potreba prikrivanja našeg pravnog statusa jer ozbiljna država ima pravo i obavezu da štiti svoje interese na prostoru koji je deo države Srbije, a trenutno pod međunarodnim protektoratom”.

Naš izvor iz vrha RTS-a objašnjava da je odluka da se za 276 radnika ponudi socijalni program doneta, između ostalog, i zbog toga što su oni zaposleni u privatnim preduzećima i medijima, a platu primaju od RTS-a. Većina zaposlenih u RTV Priština povukli su se sa svojih radnih mesta po dolasku međunarodnih snaga po okončanju bombardovanja 1999. godine, navodi naš sagovornik iz RTS-a. Oko 200 radnika otišlo je u različite gradove u centralnoj Srbiji, dok je oko 80 njih ostalo na Kosovu i Metohiji, a svi su zaposleni u privatnim kompanijama, koje su dobile lokalne dozvole od Republičke radiodifuzne agencije.

– Deset godina RTS je davao platu za te radnike, iako oni za tih deset godina nemaju ni dana radnog staža u našoj kući. Država, za to vreme, nije dala nijedan dinar za medije na Kosmetu i oni su se izdržavali na račun RTS-a. Ekonomska kriza, ali i činjenica da kao Medijski javni servis ne možemo da plaćamo radnike koji ne rade u RTS-u dovele su do ovakve odluke. Zajedno sa tih 276 radnika, obratili smo se srpskom premijeru i nadležnim ministarstvima i oni su odgovorili da smatraju da najmanje 100 ljudi treba da bude zaposleno u mreži srpskih medija – objašnjava naš sagovornik iz RTS-a.

Zaposlene u mreži srpskih medija u prvom redu činiće radnici RTV Priština koji žive u Zvečanu, Gračanici, Šilovu, odnosno na Kosmetu – država će plaćati njihovo finansiranje, a RTS potpisati posebne ugovore o razmeni informacija i poslovnoj saradnji i plaćati im za njihove usluge.

Za problem 200 radnika koji žive i rade u drugim delovima Srbije moraće da se pobrine država, kategoričan je naš sagovornik, koji ističe da RTS-u ne treba dopisništvo iz Kuršumlije, Blaca, Prokuplja, Niša koje ima čak 200 zaposlenih. Za taj posao dovoljno je i dvadesetak ljudi. Kako saznajemo u RTS-u, Aleksandar Tijanić, generalni direktor Medijskog javnog servisa, trebalo bi narednih dana da se sastane sa predsednicima opština Blace, Kuršumlija, Prokuplje i okolnih opština i da se sa njima dogovori o otvaranju dopisništava RTS-a u tom delu Srbije.

– Spiskovi radnika koji su obuhvaćeni socijalnim programom su objavljeni, upravni odbor je doneo svoju odluku i to je završena priča. Za 276 radnika u RTV Priština godišnje je izdvajano tri miliona evra, što sada i zbog pravnih i zbog ekonomskih razloga više ne možemo da učinimo. RTV Priština, ipak, nikada neće biti izbrisana iz Statuta RTS-a i čim budemo mogli da vratimo ljude u našu zgradu, gde je naša tehnika, mi ćemo to učiniti – kaže naš sagovornik.

Jelena Beoković

-----------------------------------------------------------

Dvesta evra po godini staža

Kako je saopštio Kolegijum RTS-a, od ukupno 4.024 zaposlenih, na socijalni program odlazi njih 650, dok će 211 zaposlenih preći u novoosnovano Javno preduzeće Emisiona tehnika i veze, čime će se uštedeti oko 10 miliona evra na godišnjem nivou. Radnicima koji su obuhvaćeni socijalnim programom biće isplaćeno po 200 evra za godinu radnog staža, a prema proceni menadžmenta, još oko 1.000 radnika ispunjavaju uslove za odlazak. „Predviđeno je da se u sledeće dve godine, kao tehnološki višak, broj zaposlenih smanjuje za po 500 radnika”, navodi se u saopštenju Kolegijuma RTS-a.

-----------------------------------------------------------

Uznemirenje među radnicima u Prokuplju

Prokuplje – Nezvanično saznanje da je odlukom Upravnog odbora RTS 276 radnika RTV Priština „stavljeno na listu tehnološkog viška” uznemirilo je zaposlene u Prokuplju, privremenom sedištu ovog medija. Oni su i juče redovno emitovali RTV program, ali su izrazili odlučnost da se takvoj odluci suprotstave.

– Nama je jasno da broj zaposlenih i ovde mora da se smanjuje, ali ne i to da u okviru RTS-a samo mi moramo svi da ostanemo bez posla, a da ostalima bude prepušteno na volju. Ako je odluka tačna, a naši izvori kazuju da jeste, mi pitamo ko nas je zastupao. U skladu sa zakonom svoju reč je morao da ima i sindikat, a mi smo svi članovi Samostalnog sindikata, koji, prema našim informacijama, nije konsultovan. Ako ovako bude, mi ćemo svoja prava tražiti preko suda, sve do Strazbura – kaže novinar Radoslav Mihajlović.

– Kad bi se samo znalo na koji način smo isterani iz Prištine i kako smo uspeli da iznesemo deo tehnike, svima bi bilo jasno da ni pod kojim uslovima RTV Priština ne bi smela da se ugasi, a ni njeni radnici da ostanu bez posla. Bila bi to prva ustanova sa Kosmeta koja je ugašena – objašnjava novinar Sonja Živković.

D. Borisavljević


Komentari21
c7afd
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Stojan Ristic
Zvonimir Miladinovic (koji na oficijenom sajtu TV-MOST stoji da je vlasnik, kao i drugih ssestrinskih televizija ispostave Televizije Pristina), a voli da se predstavlja kao Direktor(RTS)RTV-Pristine svojim mahinacijama koristi ime i karakter naseg ubijenog premijera Zorana Djindjica, u propagandne svrhe (ubijeni premijer navodi se u pismu poslatom Tijanicu)kako bi i dalje mogao da uzima novac od RTS-a i nastavi dalje da svojim nepotizmom obmanjuje siru javnost Srbije, Kosova i Metohije i ostalog sveta, a sve u svrsi ostanka na svojoj gepardovoj koznoj fotelji i svom udobnom dzipu (a ima ih 3) dok njegovo osoblje gladuje, zato sto RTS ne isplacuje zarade! Gospodine Miladinovicu da li ste vi Televizija Pristina? TV-Most, TV-Prokuplje...gde ste vi to sve direktor? Hocete da to budu vase privatne televizije, a hocete da ih finansira RTS?! Gospodine Miladinovicu, Zoricu...Ja koliko znam nas premijer je ubijen zato sto je hteo da unisti korupciju! Dok ste vi predstavnici te iste korupcije na Kosovu i Metohiji. Zato vas molim da ime naseg cenjenog premijera ne uzimate vise u vasim ustima, jer on to ne zasluzuje!
no name press
dragi druze (kolega), ne znam o cemu se radi, nikada nisam saradjivao sa televizijom most, po struci sam tehnicar, znam samo da sam par puta aplicirao preko mejla za posao u tv mostu, i odbijen sam kao nepodoban, jer tada nisam bio uclanjen u vladajucu koaliciju, nazalost politika je uzela pore svuda oko nas, izgleda da je danas jedini nacin prezivljavanja uclanjenje u neke kvazi patriotske stranke, tipa milan i oliver ivanovic, daleko im lepa kuca, a sto se tice televizije mosta iz zvecana, znam samo jednu stvar: fala gospodu bogu sto su me odbili, jer familiju ne bih mogao izdrzavati sa njihovim (radnickim) platama. ne mogu svi biti direktori kao vlasnik tv mosta i voziti automobile i dzipove od 20000 eura dok mu se radnici opijaju od dosade, i dele neznosti prema damama sumnjivih profila po kancelarijama. pozdrav druze
Bogdan Prokuplje
Kada su radnici Televizije i Radio Pristine,koji su bili 10 godina rasporedjeni u Prokuplju pre mesec dana dobili otkaze iz maticne kuce RTS,mada je medju njima veliki broj bio sa fakultetima i visim skolama,niko od njihovih kolega,koji sada protestuju,nije prozborio ni rec osude ni na racun RTS-a,a ni na racun svog direktora Zvonimira Miladinovica.Madju otpustenim radnicima ima i 4 elektroinzenjera,diplomirani pravnik,ljudi sa zavrsenom akademijom...Nikog nije bilo briga.Vazno je da su ostali da rade svi vozaci-jaki kadrovi!A ostali su u Zvecanu,i to vise od polovine ljudi koji i ne zive na Kosmetu,vec su raseljeni u centralmu Srbiju.I niko se do sada nije bunio.Sta je sada bilo,gospodo?Zar vasa zelja nije bila da ostanete i radite na svetoj srpskoj zemlji?Pa,evo,izvolite-dobili ste sta ste i trazili.Malo je posprdno da u to mesate RTS-on vas je vec sve proglasio tehnoloskim viskom!Ovako cete raditi i dalje za svog vlasnika,tj.direktora-Zvonimira Miladinovica,bicete na Kosovu-a to vam je i bila namera,zar ne,a o novcu...to je vec nebitna kategorija-samom cinjenicom sto ostajete i radite dole-Bog ce vas nagraditi,a i zahvalnost napacenog srpskog naroda!Pa,srecno vam bilo,patriote!
Desimir Markovic
Zvonimir Miladinović, Zoric i ostala kompanija koja suruje medjusobno, su samo lokalni tajkuni koji na kontu RTP-a, a o trostku RTS-a zele da izgrade svoju tajkunsku UNMIK/EULEX/KFOR televiziju, uz pomoc lokalnih politickih tajkuna, krvno vezanih za Vuka Brankovica, i Olivera Ivanovica. Ljudi da li ste vi svesni koji novac pristize od RTS-a, tj stizao je dok nisu progledali! RTS je Televiziji Most davao sakom i kapom-to su milioni dinara...milioni, dok njihovi radnici gladuju! ljudi koju su ceo svoj zivot posvetili novinarstvu i televiziji bukvalno gladuju! Bitno je da gdin.Miladinovic, Zoric i ostala sluta voze nove Suzukije, Toyote i vec kakve dzipove! Odakle?! Ljudi zar vi stvarno mislite da je moguce potrositi za 30 dana 14000eura samo za gorivo?! a recimo poseduju samo 3 vozila! Ko koga ovde laze? Tijanic ili Miladinovic?! pre bih rekao Miladinovic, jer Tijanic ne zeli da ima vise posla sa korupcijom u svojim redovima! Samo cekamo da se na TV-Mostu pojavi Hasim Taci i Hardinaj.
bojan
Slazem se sa Gocom,iako sam i ja sa Kosova muka mi je od ljudi koji se sete SRCA SRBIJE tek kad ih udaris po dzepu.Skoro deset godina vecina je primala pare za nerad...uostalom ako im je stalo do kosova neka plate zarade na Novom Brdu,Strpcu,Gorazdevcu...

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja