Iznenadna odluka američkog „Dženeral motorsa“ da ipak odustane od prodaje dela koncerna koji nosi ime „Opel“ u Nemačkoj je izazvala nevericu nacije, proteste zaposlenih i neskriven bes političara. Ne bez razloga: veliki američki proizvođač automobila je na potpuno neočekivan način razrešio višemesečnu igru žmurke oko sudbine „Opela“. Umesto već dogovorene prodaje uglednog proizvođača automobila kanadskoj firmi „Magna“ i ruskoj „Sberbanki“, „Dženeral motors“ je rešio da zadrži „Opel“ i sam preuzme njegovu sanaciju.
Upravo ovaj deo odluke američkog koncerna najviše je uplašio opelovce, ali i vlasti u Nemačkoj. Svi strahuju da bi američki program sanacije mogao da bude izuzetno bolan i, što je još gore, sigurno će biti bez garancija na uspeh. Takve strahove podgrejao je i potpredsednik „Dženeral motorsa“ Džon Smit najavljujući program sanacije i gašenje najmanje 10.000 radnih mesta.
Za Nemačku je neprihvatljivo pravdanje američkog koncerna da je tolika otpuštanja svojevremeno najavila i „Magna“. Presudno je bilo obećanje tadašnjeg glavnog favorita za kupovinu „Opela“ da neće ugasiti nijedno proizvodno mesto u Nemačkoj.
Danas u Nemačkoj automobili s „Opelovim” znakom proizvode se u četiri grada: Riselshajmu, Kajzerslauternu, Bohumu i Ajzenahu. U nemačkim „Opelovim“ pogonima ima oko 25.000 zaposlenih.
Upravo u ova četiri nemačka grada već su organizovani masovni protesti zbog odluke „Dženeral motorsa“. U Riselshajmu – ovaj grad u blizini Frankfurta važi za centar „Opelove“ proizvodnje u Nemačkoj – demonstriralo je više od deset hiljada ljudi.
„Dženeral motors“ je, najavljujući program za ozdravljenje „Opela“, priznao da u ovom trenutku nema novac za taj poduhvat. Prema nekim procenama iz centrale „Dženeral motorsa“ u Detroitu, reč je o najmanje tri milijarde evra. Ovaj novac američki koncern očekuje da dobije od evropskih vlada: Španije, Poljske, Belgije, Nemačke i Velike Britanije – država u kojima rade „Opelove“ fabrike.
Kada je reč o nemačkoj vladi, „Dženeral motors“ neće naići na otvorena vrata. Nemačka opozicija je već zadovoljno zaključila da je odluka američkog koncerna „udarac u leđa“ kancelarki Angeli Merkel i njenoj vladi. Mediji u Berlinu izveštavaju, pozivajući se neimenovane izvore, da je kancelarka veoma ljuta zbog odluke „Dženeral motorsa“ i da će, tokom nedelje, o „Opelu“ razgovarati s američkim predsednikom Barakom Obamom.
U svakom slučaju „Opel“ je, posle nekoliko optimističkih nedelja, opet krenuo u rikverc i potpuno je neizvesno kada i gde će se zaustaviti. A to najviše i brine 55.000 zaposlenih u „Opelovim” fabrikama širom Evrope.