petak, 13.12.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 17:28

Hoće li autoput još jednom biti otvoren

Autor: M. R. Petrovićsubota, 21.11.2009. u 22:00

Da li će autoput od Beograda do Horgoša, po osmi put u poslednjih 12 godina, biti svečano otvoren uz prisustvo najviših državnih zvaničnika, zavisi samo od toga da li će predsednik Srbije Boris Tadić da usliši molbu radnika angažovanih na izgradnji dve deonice od po 10 kilometara ovog puta, koju je putem Tanjuga u petak preneo ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić.

On je, naime, pre dva dana nacionalnoj agenciji izjavio da će dve deonice od po 10 kilometara autoputa Beograd–Horgoš, na Koridoru 10, biti otvorene 29. novembra u 12 časova, prenoseći pri tom i, kako je rekao, molbu angažovanih radnika da te saobraćajnice otvori predsednik Srbije. Tadić je, inače, 10. maja ove godine, zajedno s premijerom Mirkom Cvetkovićem i članovima vlade, označio i početak radova na te dve deonice severnog kraka Koridora 10.

– Nadamo se da će doći i državno rukovodstvo da proslavi tu radnu pobedu sa ovim ljudima koji su danonoćno radili proteklih meseci – rekao je Mrkonjić, obilazeći radove od 28. do 38. kilometra i od 98. do 108. kilometra od državne granice s Mađarskom, prema Novom Sadu.

Kao po pravilu, sve dosadašnje ceremonije, koje su se u poslednjih 12 godina dešavale na ovom autoputu (vidi grafiku), dešavale su se ili neposredno pred neke izbore ili u doba velikih kriza. A koliko je takvih prilika bilo od 1974. godine kad je, prema sećanju inženjera koji su od početka bili uključeni u projekat, počela izgradnja deonice od Beograda do Novog Sada, teško bi verovatno bilo i pobrojati.

Za Nadeždu Milenković, kreativnog direktora reklamnih kampanja, ovakva vrsta političkog marketinga je legitimna, ali ona ističe i da „otvarati po ko zna koji put neku deonicu koju je trebalo odavno završiti i praviti od toga udarnički uspeh, kao da još živimo u vreme Alije Sirotanovića, govori mnogo više o političarima nego o nama”.

– I, nažalost, ne govori ništa lepo o njima. Što je još gore, ne govori ništa lepo o našoj budućnosti – dodaje Nadežda Milenković. – Ako kažemo da je, u najkraćem, marketing sredstvo da se dopadnete nekome, bilo da ste proizvod, usluga, partija ili osoba, način na koji pokušavate da se dopadnete najviše govori o tome kako vidite onoga kome želite da se dopadnete. I to je onaj tužni deo naše političke scene. Kad pogledate kako nam se udvaraju, shvatite da uopšte ne misle ništa lepo o nama. Za njih smo mi neuka masa kod koje sve može da prođe, kojoj je i ovo mnogo jer, kako beše ona narodna „Kakav si, ni za di si nisi”.

U korist opovrgavanja ovakvog „shvatanja naroda” od strane srpskih političara, svedoči, prema njenim rečima, i „činjenica da smo mi, sve tako neuki kakvima nas vide, vrlo lako usvojili jedan inače elitistički sport pa danas možete da čujete pijačne prodavce kako znalački komentarišu teniske turnire, suvereno vladaju terminima i pravilima i familijarni su s tenisom kao da su odgajani na njemu”.

– Znači, čovek može lako da se vine samo ako ima ponudu. Nažalost, naši političari, naročito vlast, kako sebe vole da nazivaju, uopšte nemaju želju da podignu nivo komunikacije s nama. Zato sam i rekla da je to tužno, to kako nas vide, šta misle da mi zaslužujemo i šta su spremni da nam ponude – zaključuje Nadežda Milenković.

Posle svega ostaje činjenica da se 200 kilometara puta u Srbiji gradi skoro pune četiri decenije! Osamedesetih godina izgrađeno je 30 kilometara od Novog Sada do Feketića. Deonica od 70 kilometara Feketić–Horgoš izgrađena je 1997. godine, a svečano je 13. septembra 1997. otvorio Slobodan Milošević, koji je nepuna dva meseca pre toga postao predsednik SR Jugoslavije.

Po groznom pljusku, pred građanima koji su autobusima dovoženi iz svih delova Srbije, Milošević je tada obelodanio i da „imamo najveći porast industrijske i poljoprivredne proizvodnje... u nekim od tih oblasti napravili smo korake od sedam milja” i najavio da će ceo autoput biti gotov do kraja leta 1998. godine.

Usledila je pauza zbog bombardovanja, koja je prekinuta maja 2000. godine radovima na drugoj traci autoputa od Novog Sada ka Beogradu, koje je otvorio Mirko Marjanović. On je, međutim, bio poslednji predstavnik režima iz doba Miloševića koji je nešto otvorio na ovom putu jer su usledile petooktobarske promene.

One, međutim, nisu promenile i manir da političari iz vlasti „cepkaju” autoput i otvaraju pojedine deonice. Smenjivali su se tako redom od ministarke saobraćaja i telekomunikacija Marija Rašeta-Vukosavljević (2001), preko premijera Zoran Živković (2003) i, u dva navrata, ministra za kapitalne investicije Velimira Ilića (2004) do predsednika Borisa Tadića i premijera Mirka Cvetkovića 2009. godine.

Povremeno su se političari toliko zanosili da je jedna te ista deonica otvarana i po dva puta. Takav je bio slučaj s delom autoputa od Batajnice do Beške, dužine oko 32 kilometra. Prvo je premijer Zoran Živković otvorio 25 kilometara ovog puta, osam dana pre parlamentarnih izbora u decembru 2003. godine. Svega šest meseci kasnije isti deo autoputa otvorio je Velimir Ilić, kao ministar za kapitalne investicije u prvoj vladi Živkovićevog naslednika Vojislava Koštunice, napomenuvši da je put od Batajnice do Beške „tek sad kompletno završen” i dodao da su njegovi prethodnici tu deonicu otvarali dok još nije bila završena.


Komentari12
4f0b0
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Дража Митровић
Јадно!
mire
naravno da ce biti otvoren a to u prevodu znaci da se blize izbori.
Milos
A koliko ce godina da se pravi auto put "juzni jadran" za crnu goru i albaniju,najmanje 100 godina.
Sasha Br
Kako primećujem Sloba je najveću kilometražu uradio... Mada sve se to najbolje radilo izgleda u vreme Omladinskih radnih akcija, "O' ruk" i uz pesmu čas posla, pruge Brčko Banovići, Beograd Bar, autoput Bratstva jedinstva...
obilic
Pa pogledajte za vreme Milosevisa je najvise napravljeno a ovi danas nista strasno...

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja