sreda, 16.10.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 22:55

Nadvožnjak kod Careve ćuprije premošćuje prugu

Autor: M. Lukovićnedelja, 13.12.2009. u 22:00
Прелаз затворен до следеће јесени (Фото Д. Јевремовић)

Na mestu nekadašnjeg pružnog prelaza kod Careve ćuprije, posle pet meseci od početka radova uzdignut je deo nove konstrukcije koja će na jesen 2010. godine premostiti železničku prugu. Kada bude završena, 1,8 milijardi dinara vredna petlja „Hipodrom”, predstavljaće deo saobraćajne mreže koja povezuje most preko Save na Adi Ciganliji, odnosno njegovu pristupnu petlju Radnička koja čeka na početak izgradnje, sa Paštrovićevom ulicom ka Banovom brdu i Bulevarom vojvode Mišića.

– Do sada je završena izgradnja stubova nadvožnjaka i prednaprezanje prve betonske konstrukcije u dužini od 90 metara, kojom će se vozila iz Paštrovićeve ulice penjati prema raskrsnici izdignutoj nad prugom. Pri kraju su radovi na konstrukciji koja će voditi vozila sa nadvožnjaka prema Banovom brdu, a započeta je i izgradnja konstrukcije iznad samog toka Topčiderske reke – objasnio je Nenad Bajić, predstavnik Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda.

Do sada je, prema njegovim rečima, pobijeno ukupno 186 šipova i izliveno 500 kubnih metara potpornih zidova. Postavljen je i najveći deo 2,5 kilometara dugačke vodovodne i kanalizacione mreže, a trenutno se izmeštaju železnički, elektro i telefonski kablovi. U toku su i radovi na nasipima za saobraćajnice, odnosno postavljanje drenažnih sistema.

Bulevar vojvode Mišića i pružni prelaz zatvoreni su za drumski saobraćaj do sledeće jeseni. Sredstva za ovaj objekat izdvojena su iz naknade za uređivanje građevinskog zemljišta, a posao je poveren domaćem konzorcijumu u sastavu „Ratko Mitrović niskogradnja”, „Novkol” i „Hidropromet inženjering”.

– Izgradnjom nadvožnjaka kod Careve ćuprije ukinuće se ukrštanje drumskog i železničkog saobraćaja na poziciji Paštrovićeve ulice. Time će biti povećana bezbednost i ubrzan saobraćaj prema Banovom brdu, kao i prema centralnim delovima grada – istakli su u direkciji.

Osim podizanja novog nadvožnjaka, radovi obuhvataju i rekonstrukciju Bulevara vojvode Mišića. Sam nadvožnjak će sa po dve saobraćajne trake u svakom smeru biti široka trokraka raskrsnica, koje će omogućiti nesmetano kretanje iz pravca mosta ka Banovom brdu ili dalji prolaz Bulevarom vojvode Mišića.

Premošćavanje postojeće pruge predstavlja zahtevan i kompleksan posao jer se gradilište nalazi na trasi železničkih kompozicija koje ne mogu da se zaustave. Iznad Bulevara vojvode Mišića grade se prilazne konstrukcije ukupne dužine oko kilometar, dok sama raskrsnica sa Paštrovićevom ulicom predstavlja gredni most dužine sto metara sa stubovima koji se temelje na dubinama od 12 metara kako bi se dobio siguran oslonac za saobraćajnicu.


Komentari2
b7792
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Андро Мошић
Година сам полазећи на Аду Циганлију користио незгодан прелаз преко пруге код Цареве ћуприје. Искрено ме обрадовало да је испуњено обећање објављено једном приликом у локалном листу 'Савски венац' и да ће бити реализован на најбезбеднији начин овај важан саобраћајни прелаз.
мостови
Хвала Богу нешто добро да направи ова власт, мада су овај мост на изборима 2008. обећали до ће бити готов до краја 2008. - још чувам тај пропагандни листић. Штета што је изабрано решење у изградњи за мост преко Саве, јер би разлика у цени покрила и трошкове овог моста, и још једног оваквог у Београду. Али, кад се добро подмаже, онда и противници моста постану надзорници његове изградње!

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja