sreda, 20.01.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
sreda, 20.01.2010. u 22:00 V. Jokanović

Sapatero za evropski automobil na struju

Od našeg stalnog dopisnika
Brisel, 20.  januara – Evropska unija izgubiće svoju ekonomsku prednost ukoliko ne bude smanjila zavisnost od uvoza gasa i nafte, rekao je španski premijer Hose Luis Sapatero u današnjem obraćanju poslanicima Evropskog parlamenta u Strazburu. On je precizirao da će Španija tokom svog šestomesečnog rotirajućeg predsedavanja EU biti usredsređena na ekonomski oporavak, ali i na izradu zajedničkih energetskih projekata i razvoj električnih automobila.

„Naša energetska potrošnja u poslednjih 10 godina povećana je za devet odsto, a naša zavisnost od uvoznih energenata popela se sa 44 na 53 odsto. Trebalo bi da smanjimo energetsku zavisnost, jer u suprotnom nećemo imati ekonomski rast. Ovih dodatnih devet procenata predstavlja 67 milijardi evra, a to je približna suma koju sve evropske zemlje zajedno troše na javne investicije, istraživanja i razvoj”, objasnio je Sapatero.

Oko 58 odsto ukupno potrošenog gasa u domaćinstvima i industriji u EU dolazi iz uvoza. Od toga najviše iz Rusije, oko 40 odsto, a veliki izvoznici gasa u EU još su Norveška i Alžir. Problem energetske zavisnosti kulminirao je prošle zime kada je zbog spora između Moskve i Kijeva obustavljeno snabdevanje Evrope ruskim gasom.

Sapatero je istakao da je prvi od prioriteta Španije da se proširi liberalizacija energetskog tržišta, što je omogućeno zakonom koji je donet u martu prošle godine. Drugi prioritet je razvoj energetske mreže, pre svega povezivanjem nacionalnih mreža gasa i električne energije, kao i podsticanjem konkurencije među dobavljačima. To bi trebalo da dovede do pada cena, ali i da omogući međusobnu razmenu energije unutar država EU i efikasno ispomaganje u kriznim situacijama. Španski premijer ohrabrio je i ulaganja u takozvanu pametnu mrežu, odnosno visoko kompjuterizovani sistem prenosa energije, kojim bi bilo omogućeno precizno balansiranje i preraspodela energije u zavisnosti od stvarnih potreba.

„Trebalo bi takođe, da podstičemo razvoj obnovljive energije, koja će po svojoj prirodi biti raznovrsnija, kada je reč o njenoj distribuciji. Ako zajedno krenemo napred kao integrisana Evropa sa zajedničkom vizijom upotrebe električnih automobila doprinećemo i borbi protiv štetnih posledica klimatskih promena. Pre nekoliko dana sreo sam se sa predstavnicima nekih od najvažnijih evropskih automobilskih kompanija i zaključio da su integrisanje i saradnja osnova za razvoj električnih automobila”, kazao je Sapatero.

O projektu izrade evropskog električnog automobila biće više reči na sastanku ministara za industriju EU koji će biti održan 8. februara u San Sebastijanu. Sapatero je naveo primere Japana i Kine i ocenio da su oni daleko odmakli u izradi vozila na električni pogon. On je naglasio da bez zajedničkog regulatornog okvira finansiranja i tehnoloških standarda Evropa ne može da preuzme vodeću ulogu u razvoju ove tehnologije. Žoze Manuel Barozo, predsednik Evropske komisije, rekao je da stručnjaci već izrađuju nacrt pravila za podršku projektu.

Komеntari3
c3f9f
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Djole
Doneti zakon da samo javna i transportna sredstva mogu na goriva. Ostali na pedale ili na struju...neće biti potrebe za ograničenjima brzine.
Sofronije Kararaspopović
Lepa je to bajka.Iako su rešenja el.auta gotova, ultrakondenzatori umesto akumulatora, izračunajte koliko bi prosečno Srbin, željan vožnje, potrošio struje. Mimimum 30 do 60KW DNEVNO. Puta 30 dana puta milion vozila...eto nama potrebe za jedno 3 do 4 nuklearke.
Teslagenerator-X
Ovoje Bre ruzna IGRACKA!!Pogledajte SRPSKI ELEKTROMOBIL"GLOBUS AUTO"ide kao zmaj i brzi i lepsi i jevtini.Ide na BATERIJE i plus Gas-plin.Tako moze da predje glat 450km.To 75km i brze.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja