utorak, 16.10.2018. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 16:24

Stanje pruge Beograd - Bar alarmantno

Autor: Tanjugponedeljak, 01.02.2010. u 13:40

BEOGRAD – Stanje pruge Beograd - Bar više je nego alarmantno i neophodno je obezbediti sredstva za njeno osposobljavanje, jer su na skoro četvrtini pruge kroz Srbiju uvedene lagane vožnje sa brzinama dop 30 kilometara na sat, ocenio je danas šef Odseka za železnicki saobraćaj i transport Saobraćajnog fakulteta u Beogradu profesor Miloš Ivić.

„U slučaju da se obezbede sredstva izuzetno je značajno da se radovi izvedu kvalitetno shodno pravilima, a ne kao što je to često do sada bilo - da se samo improvizuje”, izjavio je Ivić Tanjugu.

On je kazao da su na delu pruge Beograd - Bar, koja prolazi kroz Srbiju u dužini od oko 300 kilometara, uvedene lagane vožnje sa brzinama od 30 kilometara na čas, na sedam deonica ukupne dužine oko 14,5 kilometara i pojedinačno u dužinama od 700 metara do četiri kilometra.

Na 25 deonica ukupne dužine oko 75 kilometara, a pojedinačno u dužinama od 300 metara do skoro devet kilometara, brzina iznosi 50 kilometara na čas, naveo je Ivić.

Prema njegovim rečima, na tri deonice ukupne dužine oko 2,5 kilometra i pojedinačno u dužinama od 200 metara i 300 metara kao i 1,9 kilometara brzina iznosi od 60 do 80 kilometara na čas, a kroz stanicu Užice teretna brzina je 10 kilometara na čas.

„Imajući u vidu te podatke i činjenicu da je reč o magistralnoj pruzi, koja ima veliki znacaj za Srbiju, može se zaključiti da je stanje više nego alarmantno”, istakao je Ivić.

Prema procenama stručnjaka za obnovu pruge Beograd - Bar potrebno je ukupno oko 370 miliona evra, od čega za deo kroz Srbiju 250 miliona.

Ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić rekao je prošle nedelje, u intervjuu Tanjugu, da će pregovori sa predstavnicima ruske vlade o odobravanju dela kredita u iznosu od 800 miliona dolara za infrastrukturne projekte u Srbiji biti okončani tokom februara.

Mrkonjić je naveo da je Srbija tražila kredit za „Prokop” od 200 miliona evra, prugu od Valjeva do Loznice 150 miliona evra, koja Ruse posebno interesuje, i 250 miliona evra za remont pruge Beograd-Bar.

On je kazao da bi prilikom remonta pruge prema Baru, građevinski deo posla obavila naša preduzeća, a da bi ruska strana obezbedila opremu.


Komentari18
d0ce9
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

LepiKoja
za: Zlatan M. Zlatane, možete li napisati nešto više o lučkom gatu u Solunu, na koji kažete da Srbija polaže pravo još od II balkanskog rata, molim Vas? ...A i još koju reč o izgradnji pruge Beograd-Bar, za sve one koji su mlađi od dogovorne ekonomije samoupravnog socijalizma, da iz prve ruke čujemo kako je to nekad bilo.
srba
kakva crna pruga Beograd-Bar,pa ona da se jedva koristi i u lethjoj sezoni kad turisti krenu na primorje oni koji i dalje dolaze,pre se stigne kolima ili autobusom nego vozom,tako da se ne isplati remontovati prugu koja je slepo crevo bar za srbiju.
alplien rose garden
Zdravo, ponekad su najekstremnija rešenja najbolja. Ukiniti prugu Beograd Bar i na njenim tračnicama izgradite AUTO-PUT. Na taj način uštedećete pare za jedan smer auto puta. Vozdra drugarice i drugovi
Zlatan M
U završnoj fazi izgradnje pruge Beograd-Bar sudjelovao sam kao stručnjak za zavarivanje šina iz tadašnjeg ŽTP Zagreb. Kao željezničaru, pruga mi je bila prelijepa i za to vrijeme je predstavljala pravi građevinski podvig. No, nažalost, ništa više od toga. Bilo je svima jasno da je to jedna čisto politička pruga. Njena komercijalna isplativost je bila nikakva čak i u vrijeme dogovorne ekonomije samoupravnog socijalizma, pa je glavna luka Srbije bila Rijeka i Bakar. Prugom Beograd-Bar zbog uspona i krivina nisu se mogli vući vlakovi teži od 700 tona brutto. Zbog vrlo ubrzanog trošenja šina bili su enormno visoki troškovi održavanja pruge, na kojoj čak ni donji postroj nije urađen kako treba. Danas je naprosto deplasirano govoriti o rekonstrukciji i obnovi te pruge, jer to bi bili troškovi koje ni SFRJ ne bi mogla podnijeti. Srbija je neopravdano zaboravila Solun i lučki gat kojeg je stekla još u II Balkanskom ratu. A tu je i Dunav kao vrlo isplativa prometnica.
Schwabenland
U drzavama gde ne postoje saobracajni fakulteti, zeleznice funkcionisu kao svajcarski casovnik, pocevsi od Svajcarske, Francuske,Nemacke,Spanije,Italije,Svedske itd.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna / Vesti dana

Arhiva Impresum O nama Kontakt Pretplata Oglašavanje Pravila korišćenja Biznis Klub Pravila o privatnosti

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja