ponedeljak, 18.11.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 09:18

„Gazela” načeta, Brankov most „grca”

sreda, 03.02.2010. u 23:59
Пре три дана тунел најзад отворен за саобраћај Фото Д. Ћирков

U automobilu biti stegnut među desetinama teških kamiona u tek saniranom tunelu deluje kao zaglaviti se u dotrajalom liftu sa petoricom bodibilding šampiona visokih po dva metra i teških po 130 kilograma. Ta noćna mora ovih dana napada maštu vozača koji moraju da prođu kroz stari Straževički tunel. Otkako je naprsnuo glavni nosač „Gazele”, kamioni teži od tri i po tone su preusmereni na taj tunel, pre tri dana najzad otvoren za saobraćaj posleobnavljanja koje je trajalo devet i po meseci i još nije završeno, kako kažu radnici koji i dalje promiču njime s krampovima preko ramena. Bilo je potrebno da se pojave pukotine na luku glavnog nosača „Gazele” da bi promet najtežih vozila bio izmešten van centra. Ali, u tunelu, mada glomazni kamioni tutnje njime jedan za drugim a putnička kola jedva izviruju u tom nizu kao miševi koji su se ušunjali u povorku slonova, gužvi ipak nema. Pet minuta je i u najgore doba dana za vožnju, između 14 i 15 časova, sasvim dovoljno da se prođe Straževičkim tunelom.

Na jednom od krajeva tunela, radnici koji su uzeli pauzu greju se na vatri podloženoj drvima i parom starih farmerki. Njihove barake na proširenju druma iza tunela ostaće tu do daljeg jer su završeni samo glavni radovi predviđeni projektom rekonstrukcije. Sitne popravke još treba obavljati, a stalno održavanje će biti neophodno, pričaju oni, sve dok se tunel opet ne zatvori za finalne zahvate.

(/slika2)– Morali su sad da otvore tunel da bi primao saobraćaj sa „Gazele”, ali još ćemo se mi ovde naraditi. Čim „Gazelu” doteraju, ponovo će zatvoriti tunel. Ne mrdamo odavde mi još dugo – kaže Miladin Đorđević, jedan od radnika, koji potvrđuje da reporteri „Politike” nisu juče samo imali sreće, nego da gužvi kod njih u toku prethodna dva dana zaista nije bilo.

Automobil koji se odatle vraća ka centru grada mora da kaska za teškašima sve do odvajanja puta za Železnik, ali ni oni ne usporavaju promet preterano. Ni „Gazela” se, bez obzira što joj je središnja traka zatvorena, ipak nije pretvorila u „močvaru” iz čijeg je mulja – automobila maltene pripijenih branika – nemoguće se iščupati. Mada usporeno, probijanje preko nje teče bez zastoja i ne oduzima znatno više vremena nego Stara Straževica.

Muka zato konačno dočekuje vozače koji bi potom, u naletu neobjašnjivog mazohizma željni da overe najuža grla beogradskog saobraćaja, okrenuli natrag niz Brankov most prema Terazijskom tunelu. Automobili, izbegavajući konačno načetu „Gazelu”, zamrzavaju se u kolonu još pre tržnog centra „Ušće”. Na mostu se odmiče samo isprekidano, desetak po desetak metara. U 16 časova juče, ni to ipak nije trajalo više nego inače, petnaestak minuta, dovoljno da ljudima za volanom i njihovim saputnicima dojadi, ali ne i da se unervoze.

Mada su živci srpskih vozača tanji i krhkiji od paučine, brundanje zaustavljenih motora ne prosecaju besno trubljenje i psovke. Tih petnaestak minuta prekraćuje se mirnim razgovorom dok ih usamljeni vozači ubijaju mobilnim telefonima i pevanjem i uvrtanjem kukova na sedištu uz glasnu muziku. Ostali se isključe iz stvarnosti i pospano zure kroz pleksiglas čekajući da ih kolona i automatski pilot ugrađen u veštim rukama i nogama sami od sebe dovedu do Zelenog venca.

Na kraju sledi još deset minuta istih prizora u zastoju koji nastaje u Terazijskom tunelu. Ispostavlja se da je za njega i Brankov most potrebno triput više vremena nego za Staru Straževicu i „Gazelu”.

V. Vukasović


Komentari3
0bf8a
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

ДУШАН ГРУЈИЋ
500 година је НАШ РИТАМ.На Дрини један мост за 500 год.Сваких 500 год треба дићи по један мост.Не треба журити.Није мост тица па да побегне.Што је брзо то је кусо.Хвала Мехмеду(Баји) Соколовићу за мост на Дрини.А ове београдске спахије Аганлија Мркоњић,Мула Јусуф Ђилас могу да направе скелу која ће по њима да се зове.Могли би и почасне скелеџије да буду.Скелеџије београдске!
joe
Preselite se u manji grad, mi prelazimo tih famoznih 10-ak kilometara za 15 minuta a vi za 2 sat...izračunajte, to je 2 sata dnevno koje mi imamo za svoje porodice, prijatelje, ma za sve što poželimo...
Брана Димитријевић
Изванредан текст, по стилу и језику, и правом репортерском приступу. Камо те лепе среће да "Политика" има само овакве новинаре. Браво! Браво!!!

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja