ponedeljak, 18.11.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 09:52

Počela popravka „Gazele”

četvrtak, 04.02.2010. u 23:59

Radnici građevinskog preduzeća „Mostogradnja”, zaduženog da po ugovoru o redovnom održavanju brine o mostu „Gazela“, započeli su sinoć u 22 sata sanaciju napuklina nizvodnog nosača kolovoza, saopšteno je iz tog preduzeća. JP „Putevi Srbije” zavelo je zbog radova novi režim saobraćaja po kom će, osim srednje trake na pravcu ka Novom Beogradu, biti zatvorena i desna, spora traka. Kako bi se nadomestilo suženje na ovoj, policija će vozila ka Novom Beogradu usmeravati i jednom od tri trake na uzvodnoj strani mosta, kojom se inače ide u suprotnom smeru. Tako će se vozila ka centru grada kretati desnom i srednjom trakom, dok će saobraćaj ka Novom Beogradu prolaziti „obrnutom” levom trakom na toj strani i levom trakom na delimično zatvorenoj strani.

Popravka oštećenog nosača će, prema rečima Branka Kneževića, direktora „Mostogradnje”, trajati do nedelje uveče, a izmenjen režim saobraćaja ostaće na snazi do ponedeljka u pet sati. Osim već zatvorenih prilaza na „Gazelu” iz pravca Sajma i Savske ulice, u tom periodu privremeno će biti onemogućena i uključenja iz Ulice Vladimira Popovića, iz smera Ulice Jurija Gagarina. Po saniranju naprslina na redu je postavljanje „nju džersi” ivičnjaka i ojačanje razdelnih parapeta na čeličnoj konstrukciji. Preostali radovi na asfaltu, trotoaru i ogradama biće gotovi do 12. februara.

– Skele su postavljene uz oštećeni stub i sa donje strane mosta, a na njih je instalirano osvetljenje koje će radnicima omogućiti da u noći između četvrtka i petka otvore prilaz sanduku iznad vode. Sa gornje strane će istovremeno biti skinuti asfalt i hidroizolacija pod kojima se nalazi oštećena ploča. Popravku ćemo naizmenično obavljati odozgo, unutar i ispod sanduka – objasnio je Knežević.

Zavarivači će svoj deo posla raditi isključivo tokom dana, zaključno sa nedeljom u 18 sati. Potrebna mehanizacija biće postavljena na ploveću platformu na Savi, a za svaki slučaj će biti u pripravnosti i čamac za spasavanje. Uporedo sa ovom sanacijom, ali i u narednih dvadesetak dana, stručnjaci „Mostogradnje” kontrolisaće šavove na konstrukciji „Gazele”, prvo na oštećenoj, a zatim i na uzvodnoj strani mosta.

M. L.

-----------------------------------------------------------

Koristiti alternativne pravce i mostove

U Gradskom sekretarijatu za saobraćaj ističu da se efekat zatvaranja dve trake na mostu ne može predvideti, ali da je usporavanje saobraćaja neminovno.

„Apelujemo na sugrađane da reku prelaze preko starog Savskog mosta jer njime može da prođe znatno više vozila nego što ih trenutno ide. Preporučena trasa su ulice Jurija Gagarina, Vladimira Popovića, Zemunski put, stari Savski most i Karađorđeva”, ističu u Sekretarijatu.

Most će rasteretiti i preprogramirani semafor na raskrsnici starog Savskog mosta i Karađorđeve koji sada daje više vremena za uključenje na ćupriju.

Do završetka radova važiće i izmena režima saobraćaja na potesu Dečanska – Terazijski tunel – Brankov most. U Dečanskoj je ukinut pešački prelaz kod Doma sindikata, a isto je urađeno u Brankovoj ulici, ispod raskrsnice sa Carice Milice. Zabranjeno je levo skretanje sa Brankovog mosta u Pop Lukinu ulicu, na početku Brankove ulice i Ušća ukinute su zabrane kretanja „žutom trakom” ka Novom Beogradu.

Nejasni uslovi kreditiranja rekonstrukcije

U ugovor o finansiranju kompletne obnove „Gazele” koji su u julu 2007. potpisali JP „Putevi Srbije“ i Evropska investiciona banka (EIB) postoji klauzula da se raseljavanje Roma ispod mosta mora obaviti „u skladu sa prihvatljivom međunarodnom praksom“, prenose mediji. Nepostojanje preciznog objašnjenja šta to tačno znači najverovatniji je uzrok neslaganja oko isplate dogovorena 33 miliona evra za rekonstrukciju. Spekuliše se da ova formulacija krije zahtev da se raseljeni smeste u stambene objekte od čvrstog materijala, a ne u kontejnere u kojima su sada. Nagađanja idu dotle da je Romima trebalo obezbediti i zaposlenje.

Gradonačelnik Dragan Đilas ponovio je da su raseljene porodice zbrinute u skladu sa Akcionim planom koji je ranije predstavljen zvaničnicima EIB-a i pozitivno ocenjen. O ishodu kredita znaće se više posle 8. februara kada će delegacija EIB-a i EBRD-a u Beogradu razgovarati sa republičkim i gradskim vlastima.


Komentari1
50458
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

сељак средњебосански- рурални
Градоначелник Драган Ђилас поновио је да ће 2010. година бити ГОДИНА МОСТОВА.Крећући преко Жирафе, пустите Банетову "Скелеђијо, скелеђијо превези ме преко" и провјерите јесте ли ставили појас за спасавање."Операција Наваро",како би рекао Лука са "Пингвина" је у току. Био једном један Господин под Липом...Подигао за годину и по 20-так срушених и направио један нови мост.Није знао шта су Свјетска или Европска банка.Сматрао да просјачење не смије бити државни посао...Видимо се код гласачке кутije.Ако испливате?

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja