utorak, 26.01.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
petak, 05.02.2010. u 22:00 Ozren Milanović

I automobil je često – roba s greškom

Проблематична папучица за гас код „јапанаца”

Jednom smrkne, drugom svane. Pošto je japanski auto-gigant „Tojota” obavestio američke dilere da obustave prodaju osam modela zbog fabričke greške, „Fordu“ je odmah skočila prodaja vozila za čitavih 20 odsto. „Tojota”, zbog problematične papučice za gas, povlači na popravku oko 2,3 miliona vozila. Taj alarmantni opoziv svodi se na rešavanje problema sa papučicom za gas i strahom da njeno zaglavljivanje može da izazove iznenadno i nekontrolisano ubrzanje. Evropski gigant „Pežo-Sitroen”, kao i „Tojota”, koristi isti deo mehanizma te poluge, pa i on povlači više od 100.000 vozila. Spomenuti problemi nastaju zbog istrošenosti mehanizma a u kombinaciji s određenim postupcima i vremenskim uslovima mogu da dovedu do pojačanog trenja što uzrokuje da se pedala gasa teško pritiska ili se sporo vraća. U najtežem slučaju može da ostane zaglavljena u pritisnutom položaju. „Tojota” u proizvodnji novih automobila već koristi drugog dobavljača.

Zna se da se modeli „pežo 107” i „sitroen C1” proizvede u istoj fabrici gde i „tojota ajgo”. „Tojota” je već širom Evrope opozvala oko 1,8 miliona vozila, a reč je o modelima „iQ,”, „ajgo”, „jaris”,„auris”, „korola”, „verso”, „avensis” i „rav-4”.  

Računa se da u Srbiji takvih modela ima nekoliko hiljada. Pošto su, kao i mnogi drugi, u našu zemlju stizali na razne načine, najbolje bi bilo da se sami vlasnici obrate ovlašćenim servisima.

Zanimljivo je da problem sa papučicom za gas nije nov i nepoznat ovoj fabrici. Prošle godine „Tojota“ je morala da u nekim modelima menja podne tepihe ispod vozačevih nogu koji su imali visoke rubove pa je pedala zapinjala i zaglavljivala se ako se malo tepih pomeri napred. A on se često pomera dok vozač ulazi u automobil ili izlazi iz njega.

Serija opoziva preti da ugrozi „Tojotin” status kompanije koja proizvodi bezbedne i kvalitetne automobile, što joj je omogućilo da postane najveća auto-kompanija na svetu.

Inače, opoziv određenih modela nije uopšte redak u svetu i pogađa mnoge proizvođače.

Prošle godine u svetu je opozvano ukupno 16,4 miliona vozila, a u 2008. više od 10 miliona.

Najveći broj automobila „Ford” je povukao zbog kvara na kontroli tempomata koji je prouzrokovao mnoga „samozapaljivanja” vozila. Kompanija je zato platila višemilionsku sumu za odštetu vlasnicima svojih modela koji su je tužili.

„Dženeral motors” je opozvao ukupno 2,2 miliona automobila, i to u čak 16 navrata. „Krajsler” je bolji, ima jedno povlačenje manje. „Hjundai-Kija” koncern je „doprineo” ukupnom skoru sa 1,3 miliona opozvanih vozila, a „Nisan” sa 706.000. „Honda” je povukla samo 454.000 vozila, gotovo upola manje u odnosu na 2008. godinu. Svega 100.000 vozila opozvao je „Folksvagen”. Rekordna godina po broju povlačenja vozila je 2004. kada je opozvan 31 milion vozila.

Stručnjaci pojavu povlačenja modela na prepravku i servis objašnjavaju oštrom borbom na tržištu, gde mnoge kompanije, da bi pre konkurenata plasirale neki model, ne posvete dovoljno pažnje testiranju i proveri svih vitalnih delova.

Komеntari0
88857
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja