ponedeljak, 18.11.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 22:02

EBRD odobrio novac za „Gazelu”

Autor: M. U. A.sreda, 24.02.2010. u 15:00

Bord direktora Evropske banke za obnovu i razvoj na jučerašnjem sastanku odlučio je da odobri isplatu kredita za finansiranje pristupnih puteva mostu „Gazela” i obilaznice oko Beograda na delu od Batajnice do Dobanovaca, saopštila je juče ta finansijska institucija. EBRD podseća da je finansiranje odlagala zbog određenog broja nerešenih pitanja u vezi sa preseljenjem romskih porodica koje su živele ispod „Gazele”.

Pre donošenja ove odluke, izvršili smo detaljnu procenu sprovedenog raseljavanja. Zaključili smo da neka od nerešenih pitanja i dalje postoje iako je puno urađeno, saopštavaju u Evropskoj banci za obnovu i razvoj.

Bord direktora EBRD je stoga saglasan da u ovom slučaju odobri isplatu kredita, ali pod pretpostavkom da će ta banka nastaviti da sarađuje sa predstavnicima Republike Srbije i grada Beograda sa kojima će i dalje pratiti napredak celokupnog procesa raseljavanja.

Bord direktora je zahtevao da bude redovno obaveštavan o napretku ovog procesa. Predstavnici u Srbiji formalno su potvrdili svoje opredeljenje da nastave saradnju sa EBRD-om kako bi se ispoštovali uslovi predviđeni politikom nedobrovoljnog raseljavanja porodica. 

Pošto je izabran izvođač radova kao i nadzorni inženjer, očekuje se da će sredstva iz kredita EBRD-a biti isplaćena u najkraćem mogućem roku.

Projekat beogradskog autoputa i obilaznice zajedno finansiraju Evropska banka za obnovu i razvoj i Evropska investiciona banka kreditima u ukupnom iznosu od 160 miliona evra, s jednakim učešćem obe banke.


Komentari6
d09ae
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Deda Evropljanin
@ Ljuba- Decace, priznaj javno svima ko je taj koji bi Beogradu dao kredit " na djor nevidjeno" i jos beskamatni? Cik objasni dedici, mozda sam ja malo ostario pa ne razumem stvari dete?
Ljuba
"Znaci da postoje razumni ljudi koji hoce da nam pomazu iako mi na sve imamo prigovor" - nije, nego su videli da cemo MI DA SE SNADJEMO I BEZ NJIH, pa da im ne izmakne josh jedno namicanje omche nama oko vrata (nu - BUDUCIM generacijama, koje ce da vracaju kredit) i josh jedno cedjenje suve dernovine zarad njihovog profita (EBRD je BANKA, koja ZIVI od PROCENTA!!!). Niti su naivni, niti ALTRUISTI!
до Коритника!
Хоће ли се већ једном та обилазница око Престонице направити!
Deda Evropljanin
Ljudi dajmo malo, oladimo! Pa ovo je vanredna vest! Znaci da postoje razumni ljudi koji hoce da nam pomazu iako mi na sve imamo prigovor.Gradonacelnice Djilas i Beogradjani, zahvalimo EBRD na razumevanju i podrsci i nazdravimo svi zajedno za buducnost "Gazele" i Beograda u evropskoj Srbiji! Ziveli mi deco!!
Zlatan M
Obišao sam Gazelu ovih dana, kao i u vrijeme sanacije. Boljeli su me komentari na račun konstrukcije i kvalitete radova u vrijeme izgradnje prije 40 godina. "MOSTOGRADNJA" je bila svjetska firma u toj branši. Gazela je bila ljepotica, koja je u svjetskim okvirima pobirala mnoge nagrade i priznanja. Neupućeni ljudi ne računaju da mostove treba održavati. Kada je puštena u promet, cijela SFRJ je imala 350.000 registriranih motornih vozila. A koliko vozila pređe preko tog mosta dnevno?!! Dalje, titrajna opterećenja (a ona su srazmjerna broju osovina i opterećenju tih osovina) su glavni faktor roka trajanja jednog mosta. Cijelo ovo proteklo vrijeme na mostu su vršeni samo kozmetički radovi. Bojim se da je zamor materijala nosivih elemenata mosta dosegnuo krajnju granicu. Sve ima, ljudi moji, svoj vijek trajanja. Pa i najbolje izgrađeni mostovi, kao što je Gazela. Srbija ima vrhunske mostograditelje, pustite njih da urade svoje. Beogradu treba još barem 5 mostova na Savi i Dunavu!

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna / Vesti dana

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja