petak, 15.11.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 11:30

Prvi čvor – „Gazeline” petlje

Autor: M. L.utorak, 02.03.2010. u 23:59

Obnova mosta Gazela, prema ranijim najavama zvaničnika, trebalo bi da počne u utorak 9. marta, zbog čega su stručnjaci JP „Putevi Srbije” nadležnima u Gradskoj upravi dostavili predlog plana o izmenama u režimu saobraćaja za vreme radova.

Prema ovom dokumentu, rekonstrukcija mosta trajaće 630 dana, a čitav posao biće obavljen u četiri faze (0, 1, 2 i 3). Za vreme nulte faze, od marta do septembra, trake na mostu neće biti zatvarane, a od 1. septembra, kada počnu radovi prve faze, pa do kraja godine, biće zatvorena po jedna traka u oba smera.

Slavoljub Tubić, pomoćnik direktora „Puteva Srbije”, rekao je za „Politiku” da su principe vođenja saobraćaja odredila dva cilja: poštovanje tehničkih uslova izvođenja rekonstrukcije uz što manje poremećaja u kretanju vozila.

Precizna dinamika radova na „Gazeli”, dodao je, biće poznata po potpisivanju ugovora sa izvođačem, austrijskim „Štrabagom”, čim Evropska investiciona banka potvrdi dogovoreni zajam od 33 miliona evra.

Prema planu izmene saobraćaja, na mostu će od marta do 1. septembra biti obnavljane prilazne rampe na novobeogradskoj petlji Sava centar, petlji Mostar i trolejbuskom mostu koji spaja Bulevar vojvode Putnika i Ulicu kneza Miloša.

– U toku ovog meseca počeće radovi na rampama petlje Sava centar koje povezuju Ulicu Vladimira Popovića sa mostom u delu iznad Starog sajmišta. Na „Mostaru” će biti obnovljena silazna rampa koja iz pravca Šida vodi ka Savskoj ulici, uključenje iz smera Kneza Miloša, odnosno trolejbuski most iznad petlje i dve rampe koje ga povezuju sa „Gazelom” – objašnjavaju u „Putevima Srbije”.

Nastavak obnove zatim će obuhvatiti i preostale silazno-uzlazne rampe na Mostarskoj petlji, prostor iznad Donjosavske i Gornjosavske ulice, odnosno tramvajski kolosek na vrhu petlje.

U toku radova na novobeogradskoj strani predviđeno je naizmenično zatvaranje po jedne polovine ulica Vladimira Popovića i Brodarske, dok će saobraćaj na „Mostaru” biti obustavljan po sistemu koji omogućava da alternativni prilazi mostu ostanu slobodni. Na trolejbuskom mostu (Bulevar vojvode Putnika) biće zatvarana po jedna traka u oba smera, dok će svakog vikenda, usled specifične tehnologije betoniranja, biti zatvarana po jedna polovina ulice, a dvosmerni saobraćaj će se obavljati u preostaloj.

Sa početkom prve faze u septembru radovi će se „preliti” i na samu ćupriju. Do početka 2011. godine biće zatvorene brze, leve trake na mostu, a za saobraćaj će ostati otvorene desna i srednja traka u oba smera.

– U fazi 2a koja počinje dogodine u januaru, radiće se na desnoj i srednjoj traci u smeru ka Nišu, dok će za saobraćaj biti otvorena preostala leva brza traka i dodata brza traka iz suprotnog pravca ka Šidu. U fazi 2b opet zatvaramo brze trake u oba smera kao u prvoj fazi, a slobodne ostaju srednje i desne trake – objasnio je Tubić, dodajući da su faze 3a i 3b istovetne fazama 2a i 2b, ali podrazumevaju radove u suprotnom smeru, ka Šidu.


Komentari7
e9fce
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Oržavanje
Kada će prostori ispod mostova biti očišćeni, sređeni, kultivisani i održavani. I taj prostor je slika o nama i čuvanjem tih prostora čuvamo i mostove.
Адам Бабић
Мостарска петља се затегла у Гордијев чвор!Та прича се пресеца мачем.Али није,Ђилас, Александар.Бар да је Букефалос.Мој предлог је да с м е с т а почне изградња моста поред Газеле.За две године тај мост може да се уради.Треба пројекат?НАПРАВИТИ РЕПЛИКУ ГАЗЕЛЕ ПО ИСТОМ ОСНОВНОМ ПРОЈЕКТУ.Показало се да је квалитетна.Обичан,дакле,јефтин мост, који неће бити архитектонско чудо и споменик локалним генијима као онај што се прави на Ади Синга.
Jovanka Stepanovic
Ја знам да је у Гинисову књигу рекорда ушао онај ДРАГОЉУБ АЛЕКСИЋ што је пао са 15 метара на голом бетону и при том остао неповређен.Истина скратио се за четири сантиметра и неколико пршљена му срасли.Генетски имамо везе са овим акробатом из Књажењвца па нам неће пасти тешко да падамо са Газеле.Паднеш,краћи си 4 см.Два пута паднеш 8 см!Што нижи човек ,мања мета!А то је најважније у Србији.
ДУШАН ВУКОВИЋ
За 10 (десет) година ове власти само у Београду је украдено 5(пет) мостова а није направљен ниједан.И Газела само што се не сруши.Колико људи умре зато што на време не може да стигне хитна помоћ на време због колапса на овом мосту.А станица хитне помоћи је баш на на слепом цреву.Треба је сместа поделити на два дела.Један део да буде стациониран у Новом Б. а други да остане овде.Једина "правда" овде постији у праведној подели несреће.И они који су украли мостове и који се возе својим златним џиповима исто као и она задња сиротиња не могу у којекаквим хитним ситуацијама да прескоче мост.Морају исто као и свско други да умру у колима хитне помоћи полако милећи преко Газеле.
Ivan
Mora da se shvati da zapadnjaci ce dati kredite, ali pod uslovom da poslove rade firme sa zapada, oni ne zele da nase firme zaradjuju i hoce svoj novac nazad. Problem je u tome sto nasi kad vec traze kredite to ne cine na nekoj drugoj strani vec samo kod EIB, EBRD, Svetske Banke i MMF-a. To su prakticno (hteli ljudi da priznaju ili ne) legalne zelenaske organizacije. Njima je bitna profitna margina, a ne sve ukupan drustveni napredak. Naravno, mora i da se javnosti objasni od strane grada i drzave, bez obzira da li je domaca ili strana firma u pitanju, zasto bas Strabag za izvodjaca jer je morao da postoji tender, ko koga ovde potplacuje da bi se dobili poslovi (kojih je iskreno veoma malo)?

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja